Jump to content

Garmin plotter fra USA

Enzo

Recommended Posts

Er det noen som har brukt denne forhandleren i USA. Virker rimlig.

http://www.skipper-dan.com/index.htm

Har ikke brukt forhandleren - men ser at prisen her ligger 200 USdollar over på en Garmin 4012 kontra tilbudet jeg har fra Marinedeal . Anbefaler å sjekke prisene ekstra godt, og be gjerne om et "best-price offer" før du tar avgjørelsene. Er ofte noen dollar ( x vel 5 norske) å spare på dette.

Lykke til

BONITA I

• 2 måneder senere...

720 usdollar blir 4000 kroner levert i Norge? Med en kurs på fem kroner + transport og moms på 25% må det da heller bli 5000 kroner? Uansett så er det ofte mye å spare på å kjøpe fra USA!

Men man får en Garmin 525 til 5995 hos Netshop og en Garmin 525s til 7495.

http://www.netshop.no/aspx/produkter.aspx?...otter&a=vis

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Vurderer også å bestille en Garmin 4010 fra Marinedeal og lurer noen ting:

Er det basekart for hele verden på den, eller bare for US?

Hvordan betalte dere. VISA?

Er det noen garanti på plotteren?

Det er et overisiktkart for hele kloden. Det er ikke marine kart lagt inn. Garmin 4210 kommer ferdig med kart for USA, mens Garmin 4010 (internasjonal versjon) har ingen kart.

Kommer med norske menyer, og norsk brukerhåndbok på CDROM og norsk installasjonsveiledning papir.

Jeg kjøpte min hos WMJMarine, med Mastercard.

Det er 1 års internasjonal garanti, sendes til England for reparasjon.

PS! Ville spurt om levereingstid, da den internasjonale versjonen/4010 ikke er så vanlig i USA.

• 4 uker senere...

Dersom jeg bestiller meg en Garmin 525 fra www.marine.com, vil det være norske menyer på denne?

Har sett litt på den som www.netshop.no selger til 5995,- og ser at det står at dette er en USA-modell. Vil det kunne slå negativt ut å kjøpe denne med tanke på garanti/reklamasjoner, selv om den er kjøpt hos en norsk forhandler?

Hva må man betale i straffetoll / bot hvis de åpner pakken eller man blir stoppet i tollen med en plotter som er dyrere enn grensen på 6000 ?

Noen som vet dette?

Hva er det for en grense?

Hvis du er ute av landet i under 24 timer, kan du fritt ha med deg varer for opp til 3000,-

Hvis du er ute av landet i over 24 timer, kan du fritt ha med deg varer for opp til 6000,-

Varer bestilt via postordre o.l. som fraktes til landet av transportør har en frigrense for verdier under 200,-

Du kan jo forsøke å innbille tollerne at plotteren koster under 200,- :crazy:

Jeg har bestillt en del ting fra US, og får mva og tollbehandlingsgebyr (ca 200,-) plusset på hver gang.

Så det er ikke snakk om noen straffetoll, det er befrakter som leverer det inn til tollen (eventuelt så gjør de deklareringen selv, dette vet jeg lite om) og det hele går av seg selv.

Koblet opp min 525 i skjærgårdsjeepen for 3 dager siden. Det er norsk meny. Ingen problemer med oppkobling. Ble litt småkrøll med handlingen av pakken i Oslo av posten, men gikk greit til slutt. Kartet, G2 Vision, kjøpte jeg på Maritim til 2349,- Totalpris for plotter inkl frakt like under 4000,-.

Hvilken forhandler kjøpte du fra i USA?

Kjøper jeg først plotteren fra USA, så handler jeg kartbrikken derfra samtidig. Ser det er omtrentlig en 1000-lapp å spare på den store kartbrikken som dekker hele Sør-Norge + nordlige delen av Danmark.

OBS!

Sjekk at dere betaler moms av riktig verdi.

Jeg handlet utstyr fra USA som kom i to esker (en ordre), jeg ble først belastet moms av verdien på den ene esken, i den andre esken lå fakturaen som viste total verdien på orderen som dem bereget moms av, ergo så betalte jeg dobbelt for den første pakken.

Posten har innrømmet feilen så da får vi se hvor fort dem retter den da. Det ble dyrt!

Carat 7400 1987 solgt
Nimbus 28DC 1987 solgt

Skuteløs

• 1 måned senere...

Har nå fått meg en Garmin 525 bestilt via eBay. Tok litt tid fra jeg bestilte den til den ble sendt, selger forklarte seg med at han ventet på forsendelse med plottere fra Garmin. Når den først ble sendt gikk det relativt fort.

Handlet fra en eBay-butikk som het ePal. Fikk meget raske og gode svar på spørsmål jeg sendte til selger i forkant av bestilling.

Bestilte Bluechart G2 Vision VEU709L kartbrikke for hele Sør-Norge, samt nordlige Danmark, fra samme selger.

Garmin 525 + Bluechart G2 Vision kartbrikke kom på NOK 6055,- inkl frakt. Ved utlevering av pakken på Posten måtte jeg betale kr 497,- i gebyr for gud-vet-hva... :flag:

Rimeligste pris jeg fant for tilsvarende hos norske nettbutikker lå på kr 5 995,- for Garmin 525, kr 2 950,- for samme kartbrikke jeg kjøpte, pluss frakt.

Altså en besparelse på ca 2 500,- ved å bestille fra "Junaiten".

Har fått montert og prøvd ut plotteren i båten og er så langt godt fornøyd. Detaljerte kart og masse funksjoner.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...