VannTro Svart 26.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2008 Denne tråden er et klart bevis på at avtaler bør inngåes skriftelig. Dette er vanlig prosedyre hos alle bil-merkeverksteder. Ber man om service, får man en rapport med prisoverslag. Abeid som gjøres utenom prisoverslaget må avtales med kunde før arbeidet påbegynnes. Jeg er fulstendig klar over at det slurves med dette der verkstedet ikke har noen rutine for slike pris-avtaler, men dette er viktig, noe denne tråden viser. Jeg har full forståelse for at et verksted ikke altid kan gi eksakte priser på avtalt arbeid, men man bør i det minste kunne forlange en avtale om hvilket arbeid som skal utføres, et pristak på dette arbeidet og en avtale om at kostnader/arbeid utover avtalen danner grunnlag for en ny avtale i henhold til ekstra arbeid/kostnader. Dette er ikke noen avtale man trenger å underskrive, men en utskrift fra verkstedets fakturasystem, for eksempel en ordrebekreftelse med spesifiserte priser. Dette virker da som et bevis på hva man har blitt enige om. Hvis et verksted ikke går med på en slik avtale, så finn et annet verksted ! Man setter f. eks. ikke igang bygging av an bolig uten at man har slike avtaler i bunn......hvorfor gjøre det med båten/bilen. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
hifo Svart 26.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2008 har hørt masse skrekkeksempler på bil verksteder som bytter dyre deler for eksempel på en service . bestiller kunden en service uansett om han har fått pris på den eller ikke , så kan man ikke bytte feks bremser foran uten å ringe kunden først.. ikke alle som tenker slik dessverre.. jeg må personlig overrekke kunden regningen , så jeg nekter å lage større regning enn avtalt. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
VannTro Svart 26.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Mars.2008 Vel, jeg har erfaring med Bilia Drammen og VW Drammen (Albjerk Auto, Lier) og begge steder ringer de for å avklare om reparasjoner utenom avtalen skal gjøres, også dette med "makspris". Hadde de ikke gjort det så hadde jeg byttet verksted. Vil gjerne derfor oppfordre andre til å forlange det samme. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
step Svart 3.April.2008 Link til dette innlegget Svart 3.April.2008 (redigert) Vis båt folket hadde reparet båtene om vinteren så hadde vært mindere kø om sommeren!!.. Man tar opp båten om høsten man har feil med båtfilla MEN det tar vi til sommeren. Helst rett før felles ferien.. Det er 5 ganger mer dustete kunder som det er verksteder... Redigert 4.April.2008 av step (see edit history) Sitér dette innlegget SeaShepherd. . . . . Båt er noe drit...... . . Motor til båten Link to post
Olecf Svart 8.November.2015 Link til dette innlegget Svart 8.November.2015 Jeg kommer ikke til å bruke Litlebergen igjen noen gang. Motoren skulle til 300 timers service og oppdager at det som skal skiftes under 300 timers service ikke er skiftet. De tilbød meg å skifte delene da jeg konfronterte de med dette, men da var allerede tilliten borte. Så da må båten på ny service før neste sesong. Ikke fornøyd. Sitér dette innlegget Link to post
Dreamer Svart 8.November.2015 Link til dette innlegget Svart 8.November.2015 Løsningen må være at båtverksteder innfører samme rutiner som bilverkstedene: Det lages en detaljert liste over det som skal gjøres. Listen signeres av begge parter. Hva er problematisk med å benytte dette systemet på båt? Å si til et verksted at de skal "ta service" er helt meningsløst, og til de grader åpent for forskjellig tolkning. Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 8.November.2015 Link til dette innlegget Svart 8.November.2015 Generelt er jeg i mot offentlig gapestokk, men i denne cowboy bransjen er det litt annerledes. Men som andre også skriver her så bør man absolutt orientere leverandør om at man vurderer eller går til dette skritt. Da kan man i første omgang antyde at man er så misfornøyd at man vurderer å legge det ut. Jeg tror at mange seriøse leverandører ikke ønsker dette og dermed strekke seg litt lengre fo å være i møtekommende, og det er til beste for både kunde og leverandør. Etterhvert vil eventuelle gjengangere moste markedsandeler ved for dårlig service. På den annen side så er det vel ikke så stor tvil om at det finnes vanskelige kunder også blant oss her på båtplassen også, så det er jo alltid greit og ha dette i bakhodet også Så må jeg få tilføye at med båt har jeg vært heldig de få gangen jeg har brukt båtverksteder. Er godt fornøyd med både Valle motor og Ulriken i Tønsberg. Derimot har jeg opplevd at de var så lei av meg da jeg kjøpte ny bil, at hver gang jeg entret butikken, sprang alle å gjemte seg, hehe. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.