Jump to content

Fornye båtførerbeviset

vivvi

Recommended Posts

Husker å ha lest på forumet her om å bytte ut det gamle båtførerbeviset med det nye, men er ikke kar om å finne igjen hvor dette var.

Er det noen som kan hjelpe meg med nettadressen til de som fornyer dette????????????

Vivvi

• 3 år senere...

Låner denne tråden jeg.

Jeg tok båtførerbeviset for ca 8 år siden. Var da 16 år. Fikk da utstedt sånn "papirlapp" i plastlomme.. upraktisk å ha i kontakt med vann.

2 år senere på videregående, hadde de båtførerprøven som valgfag. Jeg meldte meg på, for å få en repetisjon, i tilleg til et lite karakterløft. Kunne jo det meste der. Eksamen på dette kurset var båtførerbeviseksamen. jeg slapp denne, da jeg allerede hadde bestått.

Nå hadde jeg planer om å fornye mitt gamle båtførerbevis til den nye typen. Leta lenge og fant "lappen" i en skuff. det ble lagt i en mappe for å ha litt orden. 2 uker senere har vi innbrudd i leiligheten, og jada, mappa er stjålet, i tilleg til litt såpe og dopapir. Fulle folk sannsynligvis :headbang: :headbang:

Hva gjør jeg nå da. Båtforeninga i Trondheim der jeg tok det hadde ikke så gamle register. Den jeg tok på skolen står det at jeg ikke tok eksamen. Holder dette vitnemålet som bevis? Står navnet mitt lagret i noen register?

Mvh Glalaks :flag_bp:

Redigert av glalaks (see edit history)

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Hvis den som var sensor den gangen du tok båtførerbeviset gjorde jobben sin ordentlig bør det gå greit.

Den gangen var det nemlig vi som var autoriserte sensorer som selv skrev ut båtførerbevisene, limte på foto og stemplet disse. Men vi måtte også rapportere inn til Sjøfartsdirektoratet hver år hvilke bevis vi hadde utstedt. Registeret i Sjøfartsdirektoratet er overtatt av www.norsktest.no som nå er tildelt ansvaret for å utstede de nye båtførerbevisene.

Dvs HVIS de finner deg i registeret går det helt greit.

Hvis de IKKE finner deg i registeret er det to muligheter: enten slurvet sensor med rapporteringsplikten sin - eller Norsk Test ikke finner frem i de gamle registreringene.

Det siste er dessverre svært, svært vanlig :headbang: :headbang:

Med vennlig hilsen POSEIDON

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...