vivvi Startet 31.Mars.2008 Link til dette innlegget Startet 31.Mars.2008 Husker å ha lest på forumet her om å bytte ut det gamle båtførerbeviset med det nye, men er ikke kar om å finne igjen hvor dette var. Er det noen som kan hjelpe meg med nettadressen til de som fornyer dette???????????? Vivvi Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
Karavoli Svart 31.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2008 (redigert) Hei! Send ditt gamle båtførerbevis, et lite skriv om at du ønsker å få utstedt det nye båtførerbeviset og passfoto til Norsk Test. Du finner adressen ett sted på siden www.norsktest.no Redigert 31.Mars.2008 av måsinj (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
BAG049 Svart 31.Mars.2008 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2008 Bare å sende over scannet informasjon så får du nytt bevis i posten. http://www.norsktest.no/ Sitér dette innlegget Link to post
vivvi Svart 31.Mars.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2008 Takker for alle svar! Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
glalaks Svart 9.November.2011 Link til dette innlegget Svart 9.November.2011 (redigert) Låner denne tråden jeg. Jeg tok båtførerbeviset for ca 8 år siden. Var da 16 år. Fikk da utstedt sånn "papirlapp" i plastlomme.. upraktisk å ha i kontakt med vann. 2 år senere på videregående, hadde de båtførerprøven som valgfag. Jeg meldte meg på, for å få en repetisjon, i tilleg til et lite karakterløft. Kunne jo det meste der. Eksamen på dette kurset var båtførerbeviseksamen. jeg slapp denne, da jeg allerede hadde bestått. Nå hadde jeg planer om å fornye mitt gamle båtførerbevis til den nye typen. Leta lenge og fant "lappen" i en skuff. det ble lagt i en mappe for å ha litt orden. 2 uker senere har vi innbrudd i leiligheten, og jada, mappa er stjålet, i tilleg til litt såpe og dopapir. Fulle folk sannsynligvis :headbang: Hva gjør jeg nå da. Båtforeninga i Trondheim der jeg tok det hadde ikke så gamle register. Den jeg tok på skolen står det at jeg ikke tok eksamen. Holder dette vitnemålet som bevis? Står navnet mitt lagret i noen register? Mvh Glalaks Redigert 9.November.2011 av glalaks (see edit history) Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Dieselboy Svart 9.November.2011 Link til dette innlegget Svart 9.November.2011 Har du vitnemålet fra videregående?, der vil det jo stå om at du har bestått. Ta kopi, og send til NorskTest. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 9.November.2011 Link til dette innlegget Svart 9.November.2011 Har det ja, men tror det står der at jeg har gjennomført kurset, men ikke eksamen. Jeg hadde jo båtførerbeviset, så trengte ikke å ta eksamen.. får sende de mail og spørre om det holder. Hvis ikke får jeg bare kjøre uten.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Poseidon Svart 9.November.2011 Link til dette innlegget Svart 9.November.2011 Hvis den som var sensor den gangen du tok båtførerbeviset gjorde jobben sin ordentlig bør det gå greit. Den gangen var det nemlig vi som var autoriserte sensorer som selv skrev ut båtførerbevisene, limte på foto og stemplet disse. Men vi måtte også rapportere inn til Sjøfartsdirektoratet hver år hvilke bevis vi hadde utstedt. Registeret i Sjøfartsdirektoratet er overtatt av www.norsktest.no som nå er tildelt ansvaret for å utstede de nye båtførerbevisene. Dvs HVIS de finner deg i registeret går det helt greit. Hvis de IKKE finner deg i registeret er det to muligheter: enten slurvet sensor med rapporteringsplikten sin - eller Norsk Test ikke finner frem i de gamle registreringene. Det siste er dessverre svært, svært vanlig :headbang: Sitér dette innlegget Med vennlig hilsen POSEIDON Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.