Jump to content

sjøassistansen/redningsselskapet dekningsområde ?


Christina 3

Recommended Posts

Det er nok litt mer kompisert en det.

 

I nødsfall får alle hjelp, og det er gratis. (dvs. staten betaler).

 

Redningsselskapet har egene båter, disse oppererer i utgangspunktet kun i Norge.

De hjelper alle som ber om hjelp, medlemmer betaler ikke (under visse forutsetninger).

Redningselskapet har avtaler med noen utenlandske organisasjoner og medlemer får da også hjelp (under visse forutsetninger).

Dette blir vel litt som med NAF, de hjelper alle. Medlemmer slipper å betale (under visse forutsetninger)og de har avtaler med utenlandske organisasjoner.

 

Sjøassistanse har ingen båter men, avtaler med bl.a. redningsselskapet.

 

Se ellers link her på siden om samme tema.

 

Medlem av Redningsselskapet eller Sjøassistanse

Link to post
Share on other sites

Ja leste litt i den tråden.....

Vet at alle får hjelp, men tenkte da på det som ligger under medlemskapet og som man da ikke behøver å betale for..... :blush:

Er medlem av redningsselskapet i dag men siden jeg har tenkt meg til Danmark innimellom kan det være greit å være medlem hos noen som også har dekkning i dette området, og da tenkte jeg litt på

sjøassistansen.

Som medlem av redningsselskapet får man samme hjelpen i sverige igjennom sjøredningsselskapet, men det står ikke noe om Danmark som jeg har sett.....

Men spiller forsåvidt ingen rolle....kan jo være medlem hos begge. De gjør jo en fantastisk jobb.

Link to post
Share on other sites

Sjøassistanse med en litt annen vinkling:

 

Jeg har i dag mottatt purring på kontigent for Sjøassistanse.

Saken er jeg ikke er medlem der.

 

I 2005 tok jeg VHF sertifikat under båtmessen, vi fikk da ett års medlemskap i Sjøassistanse på kjøpet.

I 2006 når innbetaling for fornyelse kom, ringte jeg å meldte meg ut. Betalte ikke.

I 2007 får jeg krav om innbetaling, betalte ikke.

I 2008 får jeg igjen innbetaling....

 

Dersom det hadde vært andre enn Telenor som holdt på slik, ville der kommet advarsler på TV2 hjelper deg om svindelforsøk!

Jeg vet om andre som har betalt regningen og trodd de betalte VHF lisensen.

 

Dette er betenkelig! Er det bevisst policy er det jo svindelforsøk... flere der ute?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...