logget av Svart 6.April.2008 Link til dette innlegget Svart 6.April.2008 Langemannen skrev: Med stor fare for å tråkke på tær: Har alltid syntes flybridge er passe- i mangel av en bedre beskrivelse- harry... - MartinL Flybridge er ikke Harry. Det er bare et tegn på lite penger og at man må kompensere for liten båtstørrelse med ekstra uteplass i høyden. Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 6.April.2008 Link til dette innlegget Svart 6.April.2008 Mye artig her da , men er vel noe norsk missunelse ute å går også vil jeg tru . Samme for meg hva folk har å ikke har , bare dem koser seg på sjøen så må vel det være det primære eller ? PS:at Brann tapte gjør jo bare helgen komplett Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Enzo Svart 6.April.2008 Link til dette innlegget Svart 6.April.2008 Fanafjord skrev: grilling om bord, Skipperlue sammen med 5 år gammel GANT genser, baugpropell på båt under 27 fot, kevlarseil på søndagstur med svigermor * å ha grill ombord er vel ikke harry , jeg har det ikke men i alla dagar , det må da være helt greit. * Baugpropell på båt under 27 fot er vel ikke harry , sjøen er jo for alle og om man ikke kan håndtere en båt uten propell i begge ender så bør man vel ikke være avskåret fra å være på sjøen. * Gant genser som ikke er nyere enn 5år who cares *shrugs* * kevlarseil på søndagstur med svigermor er perfekt , da slipper hun unødvendig krengning og trivsel for svigermor er da aldri harry. * Fotball er bare lek og ingen alvor , det er bare et spill og det kan vel muligens være litt harry når folk blir sinte av lek eller Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 6.April.2008 Link til dette innlegget Svart 6.April.2008 Fanafjord skrev: ..........sammen med 5 år gammel GANT genser, ............... Siden GANT er mitt favorittmerke så følte jeg dette veeeeldig personlig. Hvor gammel må, eller kan, en genser av merket GANT være for å passere "kvalitetskontrollen"? Vanskelig å unngå at den er ny ved innkjøp, og siden de, stort sett, er av god kvalitet så har jeg de ofte mye lenger enn fem år. Er ofte slik med ting man liker, man har dem lenge! ps skipperlue har jeg aldri hatt, vil heller aldri ha det. Harry? Nei, men ser ganske komisk ut "etter mitt syn" som "eksperten" ynder å kalle det! ds Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
hifo Svart 6.April.2008 Link til dette innlegget Svart 6.April.2008 blir forvirret jeg. hvem f**n er "eksperten" ? og hvem er ekspertene? :-) snart har vel alle blitt kategorisert som ekspert her inne , og da mener jeg den mister litt mening. :-) Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
roesok Svart 6.April.2008 Link til dette innlegget Svart 6.April.2008 Enzo skrev: ..om man ikke kan håndtere en båt uten propell i begge ender så bør man vel ikke være avskåret fra å være på sjøen. Kan gjerne være med på sjøen, men bør ikke ha båt... Enzo skrev: * Fotball er bare lek og ingen alvor , det er bare et spill Hadde det bare vært så enkelt. Vil minne om pave Johannes Paul II's ord: ”Av alle uviktige ting er fotball den viktigste.” Sitér dette innlegget Ingen kan oppdage nye verdenshav om han ikke har mot til å tape kysten av synet. Link to post
Enzo Svart 6.April.2008 Link til dette innlegget Svart 6.April.2008 Fotball er fortsatt uviktig Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 6.April.2008 Link til dette innlegget Svart 6.April.2008 Sydvesten skrev: Når vi snakker om harry ting på båten så minnes jeg en krabat som kom inn i Skagen havn sist sommer med en prinsesse på rundt 40 fot, han hadde en en høytaler ute som han kommanderte kjærringen via når de skulle fortøye.. Han snakket også norsk av en eller annen grunn.. Typisk - svensken blir mer og mer utspekulerte Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 6.April.2008 Link til dette innlegget Svart 6.April.2008 Så ei snekke en gang - påmontert en stor TV antenne (av typen svenskeantenne) for husbruk. Det så unektelig litt rart ut, og kanskje var det "Harry"? Sitér dette innlegget Link to post
Captain Chaos Svart 6.April.2008 Link til dette innlegget Svart 6.April.2008 Oi! Har aldri oppfattet meg selv som Harry, men ved å lese denne tråden er det jo åpenbart at jeg er det? Har bestillt meg ny båt HURRA, men tydeligvis en harry en. Det reflekterer vel meg selv? Båten er på stusselige 26 fot. Jeg bestilte med følgende utstyr: - Pysevisp foran - Hvitt skinn i salog - Radarbøyle (skal ikke ha radar) Men ser det ikke tøft ut? - Blå neonfargede lys på og under badeplattform. - 2 flaggfester, Ett for sjørøverflagget mitt og et for Norsk flagg som aldri tas inn... - Ankervinsj med fjernkontroll - Største bensinmotoren som kan kjøpes for penger. Diesel er for gjerrigknarker og miljøfriker. - Stor lyskaster i baugen som kan fjernstyres. Kjører aldri båt om natta :S - Stort stereoanlegg. Med 2 ekstra forsterkere selvsagt. Jeg er veldig glad i å dele min musikk smak med dere alle. Det går stort sett i DDE, men også typisk dunk-dunk musikk fra 80 tallet og noe cøntri. Dere kan bare glemme å prate i nabobåten. Jeg garanterer at dere kommer til å nyte min musikk om dere vil eller ikke. Ankerdrammen som nytes til denne vakre musikken er som alltid hjemmelaget. Dette er langt billigre, selv enn polet på favoritthavnen i Strømstad. Når jeg skal KJØRE denne båten skal jeg ha (som alltid) Grilldress med stor åpning på min hårete brystkasse. Der henger det et gullkjede som forøvrig er av lenke variant som jeg antagligvis kunne brukt som eksklusiv ankerkjetting... Ray Ban pilot solbriller funker i all slags vær. Greier meg ikke uten. Jeg hater slike "homsete" seilersko og bruker KUN amerikanske kåbbåistøvler med kobramønster/slangeskinn. Disse er så lekre at disse trekkes over grildressen. Badeplattformen (med neonlys) skal jeg bruke flittig, da bader jeg ALLTID i en liten sort en med strikk i ræ... Dama sier det er så lekkert og jeg får fin rumpe i den... Jeg er forøvrig opptatt av godt sjømanskap og føler at jeg bidrar positivt til alle hekksjøgeneralene skjønner sitt eget beste, når jeg viser samtlige av halvplanere over 30 for fingern'. Jeg er også opptatt av motor vs seilbåteiere. De seilbåter som ikke hilser på meg har også fortjent en finger. Ha en kaotisk sesong på sjøen, og ship o hoi! MVH Chaos Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
Ben Sin Svart 6.April.2008 Link til dette innlegget Svart 6.April.2008 Genialt innlegg. Jeg tror du fikk med det meste. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 6.April.2008 Link til dette innlegget Svart 6.April.2008 Captain Chaos skrev: Oi! Har aldri oppfattet meg selv som Harry, men ved å lese denne tråden er det jo åpenbart at jeg er det?------------ Jeg er forøvrig opptatt av godt sjømanskap og føler at jeg bidrar positivt til alle hekksjøgeneralene skjønner sitt eget beste, når jeg viser samtlige av halvplanere over 30 for fingern'. Jeg er også opptatt av motor vs seilbåteiere. De seilbåter som ikke hilser på meg har også fortjent en finger. Ha en kaotisk sesong på sjøen, og ship o hoi! MVH Chaos Du burde på på sokkel - midt i leia Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 6.April.2008 Link til dette innlegget Svart 6.April.2008 Dette må vel være det nærmeste man kommer Frdtjof fra Enebakk på fjorden? mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
REM Svart 6.April.2008 Link til dette innlegget Svart 6.April.2008 Sitat Når vi snakker om harry ting på båten så minnes jeg en krabat som kom inn i Skagen havn sist sommer med en prinsesse på rundt 40 fot, han hadde en en høytaler ute som han kommanderte kjærringen via når de skulle fortøye.. Ser at flere ikke går av veien hverken for å demonstrerer provinsielle holdninger, eller at de er nybegynnere på sjøen. Dem om det. En klar vinner i "mest Harry konkurransen" må etter mitt syn bli han med VHF-antenner som er tiltet i matchende vinkel med targabøylen. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Draco17 Svart 6.April.2008 Link til dette innlegget Svart 6.April.2008 Stitch skrev: Ikke at det har så mye med båt å gjøre men: "The Ace of Spades" med Motôrhead DET er harry det........ Ace of spades.... klassiker. Men, har omløp nok til å vite at den sannsynligvis ikke er blant favorittene hos andre båtfolk. Hensynsløshet......DET er harry, det! Sitér dette innlegget Link to post
Quantum Svart 6.April.2008 Link til dette innlegget Svart 6.April.2008 Captain Chaos skrev: Oi! Har aldri oppfattet meg selv som Harry, men ved å lese denne tråden er det jo åpenbart at jeg er det? Når jeg skal KJØRE denne båten skal jeg ha (som alltid) grilldress med stor åpning på min hårete brystkasse. Der henger det et gullkjede som forøvrig er av lenke variant som jeg antagligvis kunne brukt som eksklusiv ankerkjetting... Ray Ban pilot solbriller funker i all slags vær. Greier meg ikke uten. Jeg hater slike "homsete" seilersko og bruker KUN amerikanske kåbbåistøvler med kobramønster/slangeskinn. Disse er så lekre at disse trekkes over grildressen. Badeplattformen (med neonlys) skal jeg bruke flittig, da bader jeg ALLTID i en liten sort en med strikk i ræ... Dama sier det er så lekkert og jeg får fin rumpe i den... Ha en kaotisk sesong på sjøen, og ship o hoi! MVH Chaos Genialt innlegg, her har du fått med deg det meste. Ser for meg typen og min første tanke var en av Geir Schou sine karakterer ......... i båt. Gudrun Sitér dette innlegget Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500 Vårt prosjekt: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046 Hjemmeside: www.GudrunogTrond.com Link to post
Daffy Svart 6.April.2008 Link til dette innlegget Svart 6.April.2008 Captain Chaos skrev: Diesel er for gjerrigknarker og miljøfriker.Denne stjeler jeg til signaturen min synes du fikk med det meste på slutten der Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
elvira II Svart 6.April.2008 Link til dette innlegget Svart 6.April.2008 (redigert) Harry har jeg vært hele mitt liv uten at jeg vil eller ikke, fordi jeg er Haldenser.(En av Norges mest Harry byer ifølge mange som ikke engang har vært her ) Siden jeg alt er Harry, kunne jeg faktisk tenke meg baugproppel.( selv om jeg har en Scand Adritaic som kun er 27 fot ). Dette fordi jeg i alle tilfeller kanskje ikke føler meg 100% kapabel til å ikke dunke borti andres eiendom . Men kun ment brukt som en sikkerhet til ''umulige'' situasjoner. Av den grunn så virker det som jeg ikke burde ha båt ifølge enkelte. Spørsmåleet mitt er da: hvor å når skal jeg få trent meg opp til å bli en habil båteier? Er ikke så lett å gjøre det hjemme i hagen med båten liggende i krybba. Men sjøen er kanskje bare for de som er født med ''sjøbein'' og snorkel . Redigert 6.April.2008 av elvira II (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Seilaren Svart 6.April.2008 Link til dette innlegget Svart 6.April.2008 Captain Chaos skrev: Stort stereoanlegg. Med 2 ekstra forsterkere selvsagt. Jeg er veldig glad i å dele min musikk smak med dere alle. Det går stort sett i DDE, men også typisk dunk-dunk musikk fra 80 tallet og noe cøntri Da må du passe deg for disse.. http://www.aftenbladet.no/lokalt/article621591.ece Sitér dette innlegget God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse. Fritjof Brandt Link to post
Frøken Fryd Svart 6.April.2008 Link til dette innlegget Svart 6.April.2008 En sånn en under biminitoppen så blir festen komplett Sitér dette innlegget Link to post
Captain Chaos Svart 10.April.2008 Link til dette innlegget Svart 10.April.2008 Vedrørende mitt eget innlegg i #85: Dette er jo et innlegg i ironiens og overdrivelsens navn, men det inneholder faktisk også noen fakta. Undertegnede har bestillt ny båt, jeg har bestilt noe av utstyret på harry-lista også, men ikke alt. (Tør ikke si hva ) Når det gjelder personkarakteristikk og oppførsel så er nok dette mye fantasi, men det finnes snev av sannhet i det også. Det er nok en liten "harry" i ganske mange av oss, selv om jeg og mange andre strever for å ikke bli opfattet som harry... MVH Chaos Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
power Svart 10.April.2008 Link til dette innlegget Svart 10.April.2008 Er dette litt på kanten ? Sitér dette innlegget Link to post
Captain Chaos Svart 11.April.2008 Link til dette innlegget Svart 11.April.2008 Helt klart på kanten, grensen for lekkert og harry er utrolig følsom :-) Sitér dette innlegget Høne, øl og hornmusikk! Link to post
Marwin Svart 11.April.2008 Link til dette innlegget Svart 11.April.2008 (redigert) Harry?? Retningslys, sidespeil og revehale på hver av VHF-antennene. Ja, åsså Ricardo-stol og ratt fra en Massey Ferguson... Blålys (er nevnt her) som ikke politiet kan gjøre noe med (i båt på sjøen) Redigert 11.April.2008 av Marwin (see edit history) Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Noflow Svart 11.April.2008 Link til dette innlegget Svart 11.April.2008 dette er vel harry i en jolle? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.