rover Startet 4.April.2008 Del på Facebook Startet 4.April.2008 Har nettopp "arvet" 2 stk Polaris vannscootere, fra tidlig 90 tall en gang. De har aldri vært registrert. nesten ikke brukt, men har vært lagret i garasje..... Hvis, jeg setter dem istand. Har jeg lov å bruke dem? Må jeg montere en "pølse" rundt dem "a la Elias" å kalle dem for RIB? Hvor går grensen, mellom båt og scooter? Sitér dette innlegget Link to post
sharkman Svart 4.April.2008 Del på Facebook Svart 4.April.2008 Om de er beregnet for påhengsmotor, er det bare å registrere dem som motorbåt, visstnok?? Sitér dette innlegget Link to post
-Matros- Svart 4.April.2008 Del på Facebook Svart 4.April.2008 Går det ann og få til en "pølse" rundt scooteren da? det andre har jeg desverre ikke så mye peiling om.. Sitér dette innlegget Mvh -Matros- -------------- Medlem av gruppen: folk i båt! Link to post
rover Svart 4.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.April.2008 De er begge med innenbordsmotor, og vannjet:/) Sitér dette innlegget Link to post
fiskebat Svart 4.April.2008 Del på Facebook Svart 4.April.2008 (redigert) Det er ikke noe forbud mot vannskutere og vannskuterkjøring utenom de stedelige bestemmelsene , så spør på ditt stedelige politikammer. Vannskutere registreres ikke og du klarer heller ikke å registrere en vannskuter som båt uten att den er bygget som båt og CE gokjent som båt. Om du bygger om dem så de ligner mere på en båt en en vannskuter så blir det en selvbygget båt som ikke trenger ce merking. Redigert 4.April.2008 av fiskebat (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
csvirus Svart 4.April.2008 Del på Facebook Svart 4.April.2008 Det er bare og kjøre... Politiet har jo likevel ikke sjangs til og fulge deg gjennom smale sund og innenfor badebøyene på strendene Nei jeg bare tuller, er ikke sikker på hvordan regelverket rundt er lengre, det eneste jeg kan si sikkert er at det er (unnskyld min kommende ordbruk) ET JÆVLA IDIOTISK REGELVERK! En vannscooter er jo noe av det tryggeste du kan kjøre! (de med vannjet selvfølgelig, de med påhengs er jo livsfarlige) Sitér dette innlegget Link to post
rover Svart 4.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.April.2008 Nåja...... har ikke tenkt å utfordre den lokale "skjeriffen"... . Han har har utsikt fra kjøkkenvinduet, rett i båthavna:-) Og båt i havna..... så........;-) Sitér dette innlegget Link to post
sharkman Svart 5.April.2008 Del på Facebook Svart 5.April.2008 En vannscooter er jo noe av det tryggeste du kan kjøre! (de med vannjet selvfølgelig, de med påhengs er jo livsfarlige) Har selv hatt en vannscooter med påhenger,- livsfarlige?? Beskriv litt nærmere? Sitér dette innlegget Link to post
Per T Kålin Svart 5.April.2008 Del på Facebook Svart 5.April.2008 Så vidt meg bekjent så er det totalforbud mot bruk av vannscootere bortsett fra innenfor "dertil egnede baner, offentlig godkjente sådan. Vannscootere blir nok desverre for enkelte sett på som leketøy med unødig høyt støynivå og ikke et allment godtatt fremkomstmiddel. Sitér dette innlegget Link to post
csvirus Svart 5.April.2008 Del på Facebook Svart 5.April.2008 Har selv hatt en vannscooter med påhenger,- livsfarlige?? Beskriv litt nærmere? I forhold til de med jet da, en med påhengs blir så baktung, men det er klart det går jo det og da... I tilegg har du propell på en påhengs..... Sitér dette innlegget Link to post
Sjøga Svart 25.Februar.2010 Del på Facebook Svart 25.Februar.2010 http://www.batmagasinet.no/baatweb/cms.nsf...E3?OpenDocument sykt med slik forsjellsbehandling håper det blir lovlig igjen da kunne jeg tenkt meg en slik Sitér dette innlegget Link to post
Kire Svart 25.Februar.2010 Del på Facebook Svart 25.Februar.2010 møkkaland egentlig. Masse vi ikke skal få lov til her på berget. Vi køper mest sannsynlig en ny nå straks og lar det stå til. EØS produsert Sitér dette innlegget Link to post
Smurph Svart 26.Februar.2010 Del på Facebook Svart 26.Februar.2010 (redigert) Problemet med vannscootere, og årsaken til at det kom et forbud, er at de stort sett blir brukt umiddelbart utenfor en badestrand hvor de kjører rundt og rundt, uten mål og mening. Til stor glede for den som kjører, og en h¤%&tes pest og plage for alle de stakkarne som må sitte inne på stranda og høre på f/%¤skapet Redigert 26.Februar.2010 av Smurf1 (see edit history) Sitér dette innlegget Bundin er bátleysur maður Link to post
Kaien40 Svart 26.Februar.2010 Del på Facebook Svart 26.Februar.2010 "Fikk vannjet inndratt" ba.no 23.02.2010 http://www.ba.no/nyheter/article4990262.ece Sitér dette innlegget Lindås sluser og Lindås kai Finsk Stålbåt 57 for m 2x Iveco Aifo 8361 SM 21, Rana 17 m suzuki 25, Draco 25 TC AQAD40B/290dP, Flem 340 m/2x41P, "S/B Embla" 17' stortriss MK II. seilbåt med 4 sengeplasser, 04 Seadoo Sportster 150 m/155hk Rotax, Isy 370 m/Suzuki 4t 9,9hk. Hobby 430 M/Yamaha 30 4t, Rana 13. 71' Fjord Consul 26 m/2xB20, TD70, Mercruser 4,2L180HK Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.