Jump to content

Vannscooter...er det lovlig å bruke?

rover

Recommended Posts

Har nettopp "arvet" 2 stk Polaris vannscootere, fra tidlig 90 tall en gang.

De har aldri vært registrert. nesten ikke brukt, men har vært lagret i garasje.....

Hvis, jeg setter dem istand. Har jeg lov å bruke dem?

Må jeg montere en "pølse" rundt dem "a la Elias" å kalle dem for RIB?

Hvor går grensen, mellom båt og scooter?

Det er ikke noe forbud mot vannskutere og vannskuterkjøring utenom de stedelige bestemmelsene , så spør på ditt stedelige politikammer.

Vannskutere registreres ikke og du klarer heller ikke å registrere en vannskuter som båt uten att den er bygget som båt og CE gokjent som båt.

Om du bygger om dem så de ligner mere på en båt en en vannskuter så blir det en selvbygget båt som ikke trenger ce merking.

Redigert av fiskebat (see edit history)

Det er bare og kjøre... Politiet har jo likevel ikke sjangs til og fulge deg gjennom smale sund og innenfor badebøyene på strendene :cheers:

Nei jeg bare tuller, er ikke sikker på hvordan regelverket rundt er lengre, det eneste jeg kan si sikkert er at det er (unnskyld min kommende ordbruk) ET JÆVLA IDIOTISK REGELVERK! En vannscooter er jo noe av det tryggeste du kan kjøre! (de med vannjet selvfølgelig, de med påhengs er jo livsfarlige)

• 1 år senere...

Problemet med vannscootere, og årsaken til at det kom et forbud, er at de stort sett blir brukt umiddelbart utenfor en badestrand hvor de kjører rundt og rundt, uten mål og mening. Til stor glede for den som kjører, og en h¤%&tes pest og plage for alle de stakkarne som må sitte inne på stranda og høre på f/%¤skapet

Redigert av Smurf1 (see edit history)

Bundin er bátleysur maður

"Fikk vannjet inndratt" ba.no 23.02.2010

http://www.ba.no/nyheter/article4990262.ece

Lindås sluser og Lindås kai

Finsk Stålbåt 57 for m 2x Iveco Aifo 8361 SM 21, Rana 17 m suzuki 25, Draco 25 TC AQAD40B/290dP, Flem 340 m/2x41P, "S/B Embla" 17' stortriss MK II. seilbåt med 4 sengeplasser, 04 Seadoo Sportster 150 m/155hk Rotax, Isy 370 m/Suzuki 4t 9,9hk. Hobby 430 M/Yamaha 30 4t, Rana 13. 71' Fjord Consul 26 m/2xB20, TD70, Mercruser 4,2L180HK

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...