Jump to content

TV signal via VHF antenne


Jawik

Recommended Posts

Nesten alle lystbåter har en VHF antenne og som er utmerket for mottak av digitale TV signaler. Plugg inn en splitter fra EchoPilot - Easy DVBT - via standard PL259 utgang, som tillater at VHF'en kan anvendes normalt og samtidig sende TV signaler til digital mottaker og videre til TV'en. EchoPilot sier at dette gir et mye bedre signal enn de tradisjonelle antennene. Easy DVBT splitter trekker lite strøm fra 12 volten. Splittern koster ca. £ 130.

 

Ytterligere info fra EchoPilot. Engelsk tekst.

Eller via telefon 0044 01425 476211.

 

 

Feil henvisning. Beklager.

Redigert av jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Nesten alle lystbåter har en VHF antenne og som er utmerket for mottak av digitale TV signaler.

 

Og hvor har du denne påstanden fra om at den er utmerket for digitale TV signaler? I spesifikasjonen står det at den i tillegg til VHF også kan brukes til AIS og FM, men med begrenset virkning når VHF-senderen er på. Jeg vil kort og godt si at denne er ubrukelig til TV. Dessuten står VHF antenner loddrett slik at de har begrenset følsomhet for TV signaler som bruker horisontal polarisasjon.

-battello

Link to post
Share on other sites

Og hvor har du denne påstanden fra om at den er utmerket for digitale TV signaler?

Ettersom du ønsker siden gående, henviser jeg til PBO's #496 April 2008 side 100 og oppe til høyre kan du lese en omtale av produktet. Uttalelsen er nesten direkte oversatt fra leverandøren :wink::yesnod:.

 

 

Jeg henviste til feil splitter. Denne skulle det være.

 

Tekniske data. over DVBT.

Redigert av jawik (see edit history)

The old don't have to worry about avoiding temptation. When you're old temptation avoids you.

Link to post
Share on other sites

Ettersom du ønsker siden gående, henviser jeg til PBO's #496 April 2008 side 100 og oppe til høyre kan du lese en omtale av produktet. Uttalelsen er nesten direkte oversatt fra leverandøren :wink::yesnod:.

 

 

Jeg henviste til feil splitter. Denne skulle det være.

 

Tekniske data. over DVBT.

 

Jeg var bare litt sen å skrive, ser at dere allerede hadde avskrevet denne splitteren for bruk til TV-signaler. Riktignok sier spesifiaskjonen for den andre splitteren at den også kan brukes for TV. Men som jeg skrev ovenfor, ville jeg ikke ha tenkt på å bruke en VHF antenne til TV.

-battello

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...