Fourtrack Startet 13.April.2008 Link til dette innlegget Startet 13.April.2008 (redigert) Hei, jeg lurte på hvordan man skal fjærene plomberingen på en nedtrimmet 15hk mariner Motoren er som på bilde av 10 motoren. Har hørt at det skal være ganske enkelt men har ikke fått noe svar:P Redigert 13.April.2008 av Fourtrack (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
kiktor Svart 13.April.2008 Link til dette innlegget Svart 13.April.2008 Hei. På min motor var det bare å fjerne ei plate som satt imellom forgasseren og innsuget. Samme motor som din men endel eldre (1996 mod.) Det ble gjort på merkeverksted når jeg kjøpte motoren ny. Mener å huske at de sa at tenningen måtte justeres i tillegg. Sitér dette innlegget Link to post
Fourtrack Svart 13.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2008 Hei Takker for så raskt svar. Hørtes litt vanskeligere ut en det jeg trrodde. Men hvor mye kostet dette på verkstedet? Sitér dette innlegget Link to post
kiktor Svart 13.April.2008 Link til dette innlegget Svart 13.April.2008 Hei. Fikk det gjort helt gratis faktiskt. Han tjente sikkert nok på motorsalget. Sitér dette innlegget Link to post
Fourtrack Svart 13.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2008 Va ikke domt det nei;) Men burde vel ikke være så veldig dyrt da:P Sitér dette innlegget Link to post
Fourtrack Svart 13.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2008 Men hvis det er noen som har litt mere utypene svar på dette hadde det vært flott. vet ikke helt om jeg får motoren innover tel verkstedet i sommar, så må nokk prøve å få gjort det selv:S Sitér dette innlegget Link to post
Leifer`n Svart 13.April.2008 Link til dette innlegget Svart 13.April.2008 Ta vekk splinten som stopper for mer gass til veieren, på forgasseren, så du får full gass.. og sett tenningen på to grader fortenning Sitér dette innlegget Link to post
Helge Svart 14.April.2008 Link til dette innlegget Svart 14.April.2008 Er det noe splint som stopper gasspådraget på Mariner og Mercury 10 da? Trodde denne motoren bare var nedtrimmet med strypeplaten mellom forgasser og motorblokk jeg. Det var det jeg ble fortalt av min Mercuryforhandler som i 1997 gratis gjorde om min Mercury 10 til 15. Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
Baisiken Svart 14.April.2008 Link til dette innlegget Svart 14.April.2008 Det er kun strupeplaten mellom forgasser og motor som skal fjernes. Jeg ha selv gjort det på min Mariner 10 Viking. Jeg mener også å huske at du må bytte pakning, og så må du kanskje legge på noen ekstra skiver under mutterne for å få press på pakningen. Det er ikke noe splint eller tenningsendring. Men ta en telefon til forhandleren, der får du det beste svaret. Sitér dette innlegget Link to post
Helge Svart 14.April.2008 Link til dette innlegget Svart 14.April.2008 Det er kun strupeplaten mellom forgasser og motor som skal fjernes. Jeg ha selv gjort det på min Mariner 10 Viking. Jeg mener også å huske at du må bytte pakning, og så må du kanskje legge på noen ekstra skiver under mutterne for å få press på pakningen. Det er ikke noe splint eller tenningsendring. Akkurat slik jeg oppfattet operasjonen med ombygging fra 10 til 15 Hk på denne motormodellen altså. DACAPO-9000-HT blander vel sammen med en annen modell...? På min Mercury tok forhandleren kun bort strypeplaten og det var ikke nødvendig med noen skiver for å få nok press/klem på forgasseren mot motorblokken. Det skulle heller ikke gjøres noe med tenning ble jeg fortalt. Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
step Svart 14.April.2008 Link til dette innlegget Svart 14.April.2008 Hei, jeg lurte på hvordan man skal fjærene plomberingen på en nedtrimmet 15hk mariner Har hørt at det skal være ganske enkelt men har ikke fått noe svar:P Bruk konbor på platen som er i mellom forgasser og innsug. Bor opp til samme diameter som er i innsug.. Du klarer jobben på 30 min. Sitér dette innlegget SeaShepherd. . . . . Båt er noe drit...... . . Motor til båten Link to post
Baisiken Svart 14.April.2008 Link til dette innlegget Svart 14.April.2008 det var ikke nødvendig med noen skiver for å få nok press/klem på forgasseren mot motorblokken. . På min motor måtte jeg legge under et par ekstra skiver for mutterene gikk imot det ugjengde partiet på pinneskruene. Bruk konbor på platen som er i mellom forgasser og innsug. Bor opp til samme diameter som er i innsug.. Det må jo være lettere å bare fjerne platen. Da har man jo også en mulighet å gjøre om trimmingen, hvis en vil. Sitér dette innlegget Link to post
Fourtrack Svart 14.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2008 Takker for alle svar. Skal ta og ringe til forhandleren og høre i løpet av de nermeste ukene. Blir ikke noe båt før sommeren alkavel;) Sitér dette innlegget Link to post
Helge Svart 14.April.2008 Link til dette innlegget Svart 14.April.2008 Bruk konbor på platen som er i mellom forgasser og innsug. Bor opp til samme diameter som er i innsug. Det må jo være lettere å bare fjerne platen. Da har man jo også en mulighet å gjøre om trimmingen, hvis en vil. Enig med Baisiken - enklere å bare fjerne strypeplaten... selv om en på enkelte av motorene da må legge skiver under muttrene. Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.