Jump to content

Hvordan fjerne plomberinga på nedtrimmet 15hk mariner?

Fourtrack

Recommended Posts

Er det noe splint som stopper gasspådraget på Mariner og Mercury 10 da? Trodde denne motoren bare var nedtrimmet med strypeplaten mellom forgasser og motorblokk jeg. Det var det jeg ble fortalt av min Mercuryforhandler som i 1997 gratis gjorde om min Mercury 10 til 15.

Det er kun strupeplaten mellom forgasser og motor som skal fjernes. Jeg ha selv gjort det på min Mariner 10 Viking. Jeg mener også å huske at du må bytte pakning, og så må du kanskje legge på noen ekstra skiver under mutterne for å få press på pakningen. Det er ikke noe splint eller tenningsendring. Men ta en telefon til forhandleren, der får du det beste svaret.

Det er kun strupeplaten mellom forgasser og motor som skal fjernes. Jeg ha selv gjort det på min Mariner 10 Viking. Jeg mener også å huske at du må bytte pakning, og så må du kanskje legge på noen ekstra skiver under mutterne for å få press på pakningen. Det er ikke noe splint eller tenningsendring.

Akkurat slik jeg oppfattet operasjonen med ombygging fra 10 til 15 Hk på denne motormodellen altså. DACAPO-9000-HT blander vel sammen med en annen modell...?

På min Mercury tok forhandleren kun bort strypeplaten og det var ikke nødvendig med noen skiver for å få nok press/klem på forgasseren mot motorblokken. Det skulle heller ikke gjøres noe med tenning ble jeg fortalt.

det var ikke nødvendig med noen skiver for å få nok press/klem på forgasseren mot motorblokken. .

På min motor måtte jeg legge under et par ekstra skiver for mutterene gikk imot det ugjengde partiet på pinneskruene.

Bruk konbor på platen som er i mellom forgasser og innsug. Bor opp til samme diameter som er i innsug..

Det må jo være lettere å bare fjerne platen. Da har man jo også en mulighet å gjøre om trimmingen, hvis en vil.

Bruk konbor på platen som er i mellom forgasser og innsug. Bor opp til samme diameter som er i innsug.

Det må jo være lettere å bare fjerne platen. Da har man jo også en mulighet å gjøre om trimmingen, hvis en vil.

Enig med Baisiken - enklere å bare fjerne strypeplaten... selv om en på enkelte av motorene da må legge skiver under muttrene.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...