Jump to content

Tåler epoxysparkel frost?

Baywatch

Recommended Posts

Jeg trenger å sparkle litt under vannlinjen. Hadde tenkt å kjøpe inn epoxy, men fant sparkel og herder i båten etter forrige eier. De har lagt ombord i hele vinter og er da blitt utsatt for kulde. Spørsmålet er om stoffet har tålt frosten. Det sto ingenting på boksen, der ble det bare henvist til en eske, som jeg ikke har. Kan jeg bruke sparkelen, eller må jeg kjøpe nytt?

Jeg har hatt noe epoxy lim liggende i båten i flere år, og det har tålt opp til flere vintre uten å ta skade! Så dette går sikkert bra!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Har epoxy fra ett par leverandører, og der står det utrykkelig at de ikke skal utsettes for frost. Så hvis JEG skulle bruke dette, hadde det vært til noe liming av småtteri det ikke var så farlig med. Å reparerer skader under vannlinjen med stoffet hadde jeg i hvertfall ikke tatt sjansen på. Men så er sikkert andre mer risikovillige når det gjelder liv og helse til familien hvis man bare kan spare noen kroner... :wink:

nå innebærer det neppe noen fare for liv og helse i mitt tilfelle, dersom epoxysparkelen løsner igjen, men jeg satser for sikkerhet skyld på å kjøpe nytt :)

Det virker litt usikkert hvor holdbart det blir å bruke den jeg har.