Baywatch Startet 15.April.2008 Link til dette innlegget Startet 15.April.2008 Jeg trenger å sparkle litt under vannlinjen. Hadde tenkt å kjøpe inn epoxy, men fant sparkel og herder i båten etter forrige eier. De har lagt ombord i hele vinter og er da blitt utsatt for kulde. Spørsmålet er om stoffet har tålt frosten. Det sto ingenting på boksen, der ble det bare henvist til en eske, som jeg ikke har. Kan jeg bruke sparkelen, eller må jeg kjøpe nytt? Sitér dette innlegget Link to post
terapi Svart 15.April.2008 Link til dette innlegget Svart 15.April.2008 Det er ike sikkert herderen tåler frost. Det er iallefall slik med epoxy. Resin kan det gå bra med.. Prøv en liten blanding først Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 15.April.2008 Link til dette innlegget Svart 15.April.2008 Jeg har hatt noe epoxy lim liggende i båten i flere år, og det har tålt opp til flere vintre uten å ta skade! Så dette går sikkert bra! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Honduras Svart 16.April.2008 Link til dette innlegget Svart 16.April.2008 Har epoxy fra ett par leverandører, og der står det utrykkelig at de ikke skal utsettes for frost. Så hvis JEG skulle bruke dette, hadde det vært til noe liming av småtteri det ikke var så farlig med. Å reparerer skader under vannlinjen med stoffet hadde jeg i hvertfall ikke tatt sjansen på. Men så er sikkert andre mer risikovillige når det gjelder liv og helse til familien hvis man bare kan spare noen kroner... Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Baywatch Svart 16.April.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.April.2008 nå innebærer det neppe noen fare for liv og helse i mitt tilfelle, dersom epoxysparkelen løsner igjen, men jeg satser for sikkerhet skyld på å kjøpe nytt :) Det virker litt usikkert hvor holdbart det blir å bruke den jeg har. Sitér dette innlegget Link to post
Fetter Klodrik Svart 16.April.2008 Link til dette innlegget Svart 16.April.2008 West Epoxy tåler frost Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.