Jump to content

bella 620 med en evinrude 175 hk. ficht, propellvalg?

beauty of aqua

Recommended Posts

jeg har en bella 620 med en evinrude 175 hk. fitch ram 2000 mod..

på motoren står det en propell med diameter 14,5 og 22 i stigning.

har en forhandler som vil selge meg en viper propell med 14 og en fjededel diameter og 19 i stigning.

motorern har i dag 4600 omr.,mens det idielle er 5500 omr.

noen som har et synspukt på om dette er riktig propell!

Kommentar fra moderator:Emnetittelen er endret, var opprinnelig propell valg..noen med peiling? såååå taknemelig for svar!.

Emnetittelen skal fortelle entydig hva emnet handler om. Hvis det er relevant skal produktnavn/modell være med. CAPSLOCK i tittel er forbudt.

For mer informasjon, se 'Posting i Åpent Forum' samt Etikette

mvh.beuty of aqua

achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32

Du kan og ringe Progressing ( http://www.progressing.no/ ) Selger blant anna ballistic. De er også gode på å treffe riktig på anbefalt propell.

Og om det mot formening ikke klaffer med propellen så får du bytte.

Jeg har spurt om det på forhånd før jeg bestillte, og har fått byttet.

Begge de to forhandlerne som er nevnt ovenfor er gode valg dersom du ikke vet helt hva du skal ha og er avhengig av å ha bytterett hvis førstevalget ikke stemmer. Winrace selger Stiletto og Turbo propeller som begge er veldig bra, raske kvalitetspropeller (Stiletto er litt mer all-round og snillere enn Turbo, som er litt mer optimalisert for toppfart). Progressing selger Ballistic, som kan være en veldig rask og relativt prisgunstig propell, og også Rapture som etter sigende også skal være en anstendig propell.

Ellers, hvis du hadde vært trygg på valget av stigning så kunne du ha handlet i USA (ebay eller i en nettbutikk) og fått de samme propellene til langt under halv pris. Men, da har du ingen byttemulighet og må selge det som ikke passer på f.eks. Finn.no. Da får man stort sett tilbake det man selv ga, men det blir jo litt mer styr.

• 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...