sharkman Startet 20.April.2008 Del på Facebook Startet 20.April.2008 Noen som har mere info om hvordan en kommer sørover fra mjøsa, sluser, åpningstider, priser osv. Er det mulig å følge Glomma helt til havet? Sitér dette innlegget Link to post
terapi Svart 20.April.2008 Del på Facebook Svart 20.April.2008 Du er desvarre fanget i glomma. Du kan gå ut av mjøsa i svanfoss sluser og ned i glomma, priser aner jeg ikke , men du er i Norge, nord i glomma stopper det ved Funnefoss og sør ved Rånåsfoss. Drømmen hadde vært sluser i alle fosser fra sarpsfossen og opp i mjøsa. Dette hadde blitt en fantastisk turist magnet... Sitér dette innlegget Link to post
Hebbe Svart 20.April.2008 Del på Facebook Svart 20.April.2008 Slusene åpner som regel litt uti juni, og er åpne til ca ut august. Slusing bestilles til slusevokter Terje Andreas Nome på tlf. 970 99 282. Jeg har ringt han ved passering Sundet på veg nedover Vorma. Bruker en liten time fra Sundet og ned til slusa i Svanfossen (Snekkefart). På tur opp har jeg ringt ved Vormsund og da har han kommet ca samtidig med meg. (Men da er det ikke fotball på TV, er det fotball så kommer han etter at den er slutt, hehehehehehe. Han er forøvrig en meget ihuga Brannsuporter). Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
tom-ass Svart 20.April.2008 Del på Facebook Svart 20.April.2008 Det er planlagt at men kan gå rundt Funnefoss i sommer. Da kan man gå til svartfossen ved Kongsvinger, og hele Storsjøen i Odalen. Se avisomtale! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Hebbe Svart 20.April.2008 Del på Facebook Svart 20.April.2008 Fint opplegg dette men det er synd at de bare tar båter opp til 20 fot..... Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
tom-ass Svart 12.Juli.2008 Del på Facebook Svart 12.Juli.2008 Her er en forstettelse på Innlandsskjærgården. Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
tom-ass Svart 19.August.2009 Del på Facebook Svart 19.August.2009 Ny oppdatering om Innlandsskjærgården. http://www.raumnes.no/artikkel.asp?Artid=163722 Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Dalton Svart 20.August.2009 Del på Facebook Svart 20.August.2009 Det var også for mange år siden planlagt sluser i Randselva mellom Randsfjorden og Tyrifjorden, men det ble skrinlagt. Hadde jo vært moro med sluser til Tyrifjorden, og så sluser mellom Tyrifjorden og Drammensfjorden. Litt av en tur, det også. Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
tom-ass Svart 20.August.2009 Del på Facebook Svart 20.August.2009 Personlig så har jeg liten tro på at det blir noen sluser her så vi kan passere funnefossen. Det vil aldri kunne tjenes inn igjen via turisme. Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Honduras Svart 20.August.2009 Del på Facebook Svart 20.August.2009 (redigert) Så lenge man på vestlandet får bro og tunnel bare det bor få nok fastboende på ett eller annet skjær, bør man vel kunne argumentere for at med sluser vil man knytte landet sammen. Redigert 20.August.2009 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.