hlo Startet 21.April.2008 Del på Facebook Startet 21.April.2008 Jeg holder på med lakkering av min 1976 weekender 30. Den skal lakkeres med billakk etter at diverse alternative løsninger er forkastet. Grunnarbeide er nå godt i gang, men jeg har nå hørt av varighet på billlakk er kort. Båten slipes ned, grunnes og lakkes med hvit farge. Er det noen som kan gi noen tips om lakktyper? eller andre typer behandling. Kom gjerne med gode spesifikasjoner dersom dere har god erfaring med noe produkter Sitér dette innlegget Link to post
Leidulf Svart 21.April.2008 Del på Facebook Svart 21.April.2008 Lastebillakk? Den er sterkere enn billakk, men ikkje så blank finish. Sitér dette innlegget - Hilsen Leidulf - Tabo22 blogg - Hjemmeside - Jeg er ustoppelig - hvis jeg bare kunne komme i gang.... Link to post
Hebbe Svart 21.April.2008 Del på Facebook Svart 21.April.2008 Har sett en båt som var lakket med lastebillakk og den var like pen etter 5 år. Har desverre p.g.a. flytting ikke sett den båten de siste 2 årene men antar at den stadig er like bra. Denne båten ble sprøyta av en som driver med slike ting i sitt daglie virke, mens grunnarbeidet (pussing, spakkling, pussing, spakkling, pussing, pussing og pussing) ble gjort av eieren. Sitér dette innlegget Båten har sin faste plass i hagen....... Link to post
windy26 Svart 21.April.2008 Del på Facebook Svart 21.April.2008 Ikke bruk lastebil eller billakk dette vil du angre på det har jeg erfart bruk 2 komponenet toppcoat den er mye sterkere og tåler mye mere tenk på slitasje av fendere og skrubbing borti brygger osv, jeg lakkerte en Birchwood 33 med lastebillakk resultatet ble meget bra, men hvor alle riper og små sår kom ifra etter en stund lurer jeg forsatt på selv om jeg var meget forsiktig Toppcoat er dyrere en vanlig lakk , men du sparer deg for mye frustrasjoner i fremtiden og en dag skal du helt sikkert selge båten, lykke til :-) Sitér dette innlegget Link to post
windy26 Svart 21.April.2008 Del på Facebook Svart 21.April.2008 Jeg glemte en liten ting, husk at alle krakkeleringer og sprekker i skrog å gelcoat må slipes helt ned og sparkles vis ikke vil disse komme frem etter lakkering, bare til opplysning Sitér dette innlegget Link to post
power Svart 21.April.2008 Del på Facebook Svart 21.April.2008 Hvis du følger denne oppskriften og bruke 2 komp polyrutalakk så bør det se slik når du er klar og dette holder i mange år . Sitér dette innlegget Link to post
Javi Svart 21.April.2008 Del på Facebook Svart 21.April.2008 Hvorfor billakk? Har fortsatt tilgode å se en bil som har holdt seg pen i lakken etter noen sesomger med fendring......... Sitér dette innlegget Link to post
Smiley Svart 21.April.2008 Del på Facebook Svart 21.April.2008 Dersom valget av lakktype skyldes fargevalg (selv om jeg syntes at jeg leste hvit) så er et alternativ å lakke med lastebillakk, og så gi båten et par strøk med klar polyrutanlakk utenpå. Gjorde dette med Beach-buggy`n som jo også er i glassfiber. Grunnen til at jeg valgte polyrutanlakk på ytterste lag der, var fordi jeg der krabber over kanten og ville ha ripet opp lakken med skoene. Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
power Svart 21.April.2008 Del på Facebook Svart 21.April.2008 Her har du litt info om Lakk: Maritim selger HEMPEL POLYBEST 10001 ( JOTUN 2000 ) til 389.- for 0,7L ikke så billig men bra Produktdatablad finner du her Sitér dette innlegget Link to post
BjornLie Svart 21.April.2008 Del på Facebook Svart 21.April.2008 Forskjellen mellom bil/lastebillakk og båtlakk er vel at førstnevnte er akrylbasert mens sistnevnte (mao for båt) er polyesterbasert, mao sterkere. Korriger meg hvis jeg tar feil. Sitér dette innlegget SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. Link to post
Honduras Svart 21.April.2008 Del på Facebook Svart 21.April.2008 Hvorfor ikke kjøpe Biltemas Topcoat, som er Star Marin MPS topcoat. Polyuretan-lakk som er sterk og blank. 189,- pr liter. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Mysigt Svart 21.April.2008 Del på Facebook Svart 21.April.2008 Har med hell brukt Jotuns Hardtop et par ganger,supert resultat men litt vond å få til å gå ordentlig i sprøyta.....ellers så synes jeg Brilljant enamel er fin til en komp.å være Sitér dette innlegget Livet är inte bara sprit.....kroppen måste ha øl också.. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.