Jump to content

Lakkering

hlo

Recommended Posts

Jeg holder på med lakkering av min 1976 weekender 30. Den skal lakkeres med billakk etter at diverse alternative løsninger er forkastet. Grunnarbeide er nå godt i gang, men jeg har nå hørt av varighet på billlakk er kort.

Båten slipes ned, grunnes og lakkes med hvit farge. Er det noen som kan gi noen tips om lakktyper? eller andre typer behandling. Kom gjerne med gode spesifikasjoner dersom dere har god erfaring med noe produkter

:flag:

Har sett en båt som var lakket med lastebillakk og den var like pen etter 5 år. Har desverre p.g.a. flytting ikke sett den båten de siste 2 årene men antar at den stadig er like bra. Denne båten ble sprøyta av en som driver med slike ting i sitt daglie virke, mens grunnarbeidet (pussing, spakkling, pussing, spakkling, pussing, pussing og pussing) ble gjort av eieren.

Båten har sin faste plass i hagen.......

Ikke bruk lastebil eller billakk dette vil du angre på det har jeg erfart bruk 2 komponenet toppcoat den er mye sterkere og tåler mye mere tenk på slitasje av fendere og skrubbing borti brygger osv, jeg lakkerte en Birchwood 33 med lastebillakk resultatet ble meget bra, men hvor alle riper og små sår kom ifra etter en stund lurer jeg forsatt på selv om jeg var meget forsiktig

Toppcoat er dyrere en vanlig lakk , men du sparer deg for mye frustrasjoner i fremtiden og en dag skal du helt sikkert selge båten, lykke til :-)

Dersom valget av lakktype skyldes fargevalg (selv om jeg syntes at jeg leste hvit) så er et alternativ å lakke med lastebillakk, og så gi båten et par strøk med klar polyrutanlakk utenpå. Gjorde dette med Beach-buggy`n som jo også er i glassfiber. Grunnen til at jeg valgte polyrutanlakk på ytterste lag der, var fordi jeg der krabber over kanten og ville ha ripet opp lakken med skoene.

dscf0002.jpg

AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes!
Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...