Jump to content

Trim tilt Bravo II drev går ned men ikke opp!?

searay25

Recommended Posts

Sjulle ta drevet opp i "trailer" posisjon igår, for å inspisere slangene til trim sylinderne... Det skjedde null og niks. dette er et Bravo II drev. funker ned men ikke opp, verken med trailer knapp eller den vanlige "up" knappen. Noen som har noen tips om hva og hvor jeg burde feilsøke først?

Har ikke vært i bruk siden i høst. olje er det nok av. og det er vel rart om sikringen er gått så lenge den går ned. kan jo være at det er litt lite strøm på batteriene, men tviler egentlig litt der også... noen andre ideer? :headbang:

Har du en trailer swich på ditt system?

Kan være den som tuller?

På sidene av transom (utsiden av skjoldet) sitter to givere.

Den ene er til trim instrumentet, den andre er trimlimit. Om den står feil, vil drevet ikke gå høyere opp...

Om du har trailer swich, skal denne oppheve trimlimit.

vet ikke om jeg forstod deg riktig, men ja jeg har trailer switch.Men nå har jeg kjørt drevet nesten helt ned, og verken trailer switch eller up funker. er helt dødt. hva mener du med at hvis den ikke "står" riktig?

Fant feilen idag. brudd på ledning i gass/gir spaken. er en quicksilver 3000. Hvordan demonterer jeg denne? må jeg skru den av fra baksiden, eller kan man få av bare håndtaket? skulle tro man kunne få av bare det alene. sitter en knapp i midten for throttle. kan man ta ut denne? har liksom på følelsen av at det sitter en bolt på innsiden der, som holder håndtaket? trenger hjelp her...

Nå er alt i orden. Leste meg frem til at throttle knappen måtte dyttes inn og så sette spaken på full gass. deretter kan man dra ut knappen.... det gikk fint, sett bort ifra at knappen selvfølgelig knakk. he he. uansett... glad det ikke var noe værre enn ledningsbrudd.. Takk for hjelpen.