searay25 Startet 22.April.2008 Del på Facebook Startet 22.April.2008 Sjulle ta drevet opp i "trailer" posisjon igår, for å inspisere slangene til trim sylinderne... Det skjedde null og niks. dette er et Bravo II drev. funker ned men ikke opp, verken med trailer knapp eller den vanlige "up" knappen. Noen som har noen tips om hva og hvor jeg burde feilsøke først? Sitér dette innlegget Link to post
Keiko Svart 22.April.2008 Del på Facebook Svart 22.April.2008 Hei Du bør prøve med olje, strøm nok og sikringer først. Lenge siden den har vært i bruk? Sitér dette innlegget Link to post
searay25 Svart 22.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.April.2008 Har ikke vært i bruk siden i høst. olje er det nok av. og det er vel rart om sikringen er gått så lenge den går ned. kan jo være at det er litt lite strøm på batteriene, men tviler egentlig litt der også... noen andre ideer? Sitér dette innlegget Link to post
OdinIII Svart 22.April.2008 Del på Facebook Svart 22.April.2008 Det er et rele for opp og et rele for ned, tipper at det ene relet ikke funker lenger Cato Sitér dette innlegget Link to post
searay25 Svart 22.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.April.2008 hvor sitter dette relet mon tro? hmmm Sitér dette innlegget Link to post
borre16610 Svart 22.April.2008 Del på Facebook Svart 22.April.2008 Har du en trailer swich på ditt system? Kan være den som tuller? På sidene av transom (utsiden av skjoldet) sitter to givere. Den ene er til trim instrumentet, den andre er trimlimit. Om den står feil, vil drevet ikke gå høyere opp... Om du har trailer swich, skal denne oppheve trimlimit. Sitér dette innlegget Link to post
searay25 Svart 22.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.April.2008 vet ikke om jeg forstod deg riktig, men ja jeg har trailer switch.Men nå har jeg kjørt drevet nesten helt ned, og verken trailer switch eller up funker. er helt dødt. hva mener du med at hvis den ikke "står" riktig? Sitér dette innlegget Link to post
OdinIII Svart 22.April.2008 Del på Facebook Svart 22.April.2008 Relene sitter på Trimpumpa Sitér dette innlegget Link to post
Blanco Svart 22.April.2008 Del på Facebook Svart 22.April.2008 Har du forsøkt å holde begge knappene for opp inne samtidig? Sitér dette innlegget Blanco - I stille vær er alle gode sjømenn (Margaret Riis) Link to post
searay25 Svart 22.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.April.2008 Ja. har prøvd å holde inne både up og trailer. funker ikke... Sitér dette innlegget Link to post
Arve Svart 22.April.2008 Del på Facebook Svart 22.April.2008 Sjekk rele på trimpumpen. Ganske sikkert her feilen ligger. Holder ikke evig disse. Sitér dette innlegget Link to post
searay25 Svart 23.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.April.2008 Fant feilen idag. brudd på ledning i gass/gir spaken. er en quicksilver 3000. Hvordan demonterer jeg denne? må jeg skru den av fra baksiden, eller kan man få av bare håndtaket? skulle tro man kunne få av bare det alene. sitter en knapp i midten for throttle. kan man ta ut denne? har liksom på følelsen av at det sitter en bolt på innsiden der, som holder håndtaket? trenger hjelp her... Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 23.April.2008 Del på Facebook Svart 23.April.2008 (redigert) Det er riktig at det sitter en bolt med mutter under knappen i midten av trottel. Da jeg demonterte min quicksilver 3000 klarte jeg ikke å få ut knappen uten å brekke den. Men det skal gå Redigert 23.April.2008 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
SF Svart 23.April.2008 Del på Facebook Svart 23.April.2008 (redigert) Her er det en splittegning: se også her: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=32023 Redigert 23.April.2008 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
searay25 Svart 24.April.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.April.2008 Nå er alt i orden. Leste meg frem til at throttle knappen måtte dyttes inn og så sette spaken på full gass. deretter kan man dra ut knappen.... det gikk fint, sett bort ifra at knappen selvfølgelig knakk. he he. uansett... glad det ikke var noe værre enn ledningsbrudd.. Takk for hjelpen. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 24.April.2008 Del på Facebook Svart 24.April.2008 (redigert) Så du klarte å knekke den du og Min kontrollboks skulle av for å byttes med en helt ny så i mitt tilfelle gjorde det ingenting at den knakk Redigert 24.April.2008 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.