Jump to content

Vedlikehold av klissete fendere


Far Out

Recommended Posts

Jeg ville ha vært forsiktig med lynolen til dette! Bremsevæske derimot fungerer helt utmerket! Har brukt dette flere ganger, og de blir pene og holder seg pene! Så dette kan anbefales. Men husk gummihansker, huden liker ikke dette så veldig godt! Og vask godt med såpevann etterpå. Fenderene blir nesten som nye!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Dersom bremsevæske er så bra til fendere, vil dette også med fordel brukes på gummijolle også som er ganske skitten?

 

 

Det viljeg tro, men jeg for min del har kun prøvd på fendere....

 

På jolla brukte jeg Hugos, fungerte det også!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Sveinha, ved bruk av kniv, blir ikke fenderene såpass ru at de tar imot skitt lettere enn tidligere ?
De blir ikke like blanke/glatte som nye men har ikke merket at skitt setter seg lettere for det.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Sveinha, ved bruk av kniv, blir ikke fenderene såpass ru at de tar imot skitt lettere enn tidligere ?

 

Er det flere som har gode relasjoner til Lynol til å vaske med? Blir ikke gummiblanding i fenderene ødelagt ?

 

Mine fendere er ganske slitte etter sommeren, av både merker etter bildekk såvel som at det har smittet noe maling av skroget over på fendrene.

 

 

Bruk Lynol, Aceton eller bremseveske. Etter dette vasker man over med gummibåtvaskemiddel som inneholder polering. Da blir de glatte og fine..

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

  • 11 måneder senere...
Ja nå var vinduet på plass igjen. :smiley:

 

Var jammen litt jobb dette her.... Vinduet, eller vinduene, det er jo 3 stk i samme rammen, har jo en lengde på nesten 3meter. Og med seig butylmasse i ytterkant bør det helst treffe med en gang. Og så er det jo bøyen mot skroget også.

Knakk noen skruer ved monteringen, men fikk ut de fleste igjen. Tilpasning av de nye listene var tidkrevende, med forskjellige vinkler og lengder.

 

Brukte silikon i pakningen som foreslått. Limte hjørnene på gummipakning med spesiallim der de var løsnet.

 

Tror jeg venter litt med å lekkasjeteste, vil heller leve en stund i håpet om at det er tett :diving::smiley:

 

Takker for tips!

 

Mvh

Christian

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...