Jump to content

MD21a, impeller-besvær


enter4u

Recommended Posts

Ja da er båten på vannet da :yesnod: . Den starter lett og har en fin gang. Men.......oppdaga at jeg ikke hadde kjølevann.

La båten i båsen min og skrudde opp impelleren. Dro på starteren, men impelleren sto rolig. Trodde det var halvmåne-splinten som hadde ramlet ut, men det var det ikke. Tok ut impelleren og oppdaga at akselen som impelleren er tredd på ikke er i sporet sitt. Den er som en to-tannet gaggel på enden, men jeg fikk den ikke inn i noe spor. Noen som vet hva som har skjedd???

Link to post
Share on other sites

Hadde samme motor og dro ut denne akslingen mer eller mindre ved et uhell da jeg skulle skifte impeller. Husker ikke nøyaktig hvordan den så ut i enden, men den smatt i alle fall greit på plass i sporet sitt da jeg puttet den inn igjen. Mener det lå en segerring rundt den som jeg ble litt nervøs for, men det gikk greit.

Link to post
Share on other sites

HER er kanskje skissen du leter etter. selv om den er til md21b.

 

4764.jpg

 

Min aksling kommer ofte ut når jeg skifter impeller, og er grei å lirke på plass i sporet sitt. Hvis akslingen går så langt inn som den skal, slik at impellerlokket går greit på, uten at den går i inngrep og går rundt når motoren går eller lar seg rotere manuelt, antar jeg det er det den griper i som er ødelagt, og der inni har jeg aldri vært :smiley:

Mener det er forskjellig impeller på md21 a og b, men vet ikke om aksling/drev er anneredes - det kan kanskje sjekkes nærmere på samme sidene som skissen kommer fra.

Redigert av Trond C (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...