bjorngb Startet 24.April.2008 Del på Facebook Startet 24.April.2008 Det ser ut som TV2 hjelper deg skal teste redningsvester i kveld. Tror det er en test av redningsvester for barn. Dette er vel noe som testes her og deg hvert år - men det skader ikke å følge utviklingen... Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 25.April.2008 Del på Facebook Svart 25.April.2008 Jeg så det, og dem sa at de som hadde helly hansen sin kunne dra til butikk og få den byttet.. tror jaggu jeg skal ta med den vi har liggende i båten å bytte den til testvinneren gitt.. Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
yevensen Svart 25.April.2008 Del på Facebook Svart 25.April.2008 Hvis du har en Helly Hansens Navigare Scan som er under 3 år kan du få den byttet i test vinneren Helly Hansen Kid Safe http://www.tv2.no/underholdning/hjelperdeg...icle1785746.ece Sitér dette innlegget Link to post
kvast Svart 25.April.2008 Del på Facebook Svart 25.April.2008 (redigert) Heldigvis har vi kjøpt Kid Safe fra helly hansen. Ser ut til at vi ikke valgte feil i alle fall. Hvis noen av modellene er så dårlige at de blir trukket fra markedet, hvorfor har de kommet på markedet i utgangspunket. Tenk om en bilprodusent hadde laget et bilbelte som kun fungerer i 3 av 9 tilfeller. Vi snakker om sikkerhet her. Blir litt overgitt. Redigert 25.April.2008 av kvast (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt: Selco Selfleet 1962 Link to post
Blue_Dragon Svart 25.April.2008 Del på Facebook Svart 25.April.2008 Da var det riktig valg alikevel. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 25.April.2008 Del på Facebook Svart 25.April.2008 Jeg ser frem til at noen gjør en test med automatiske vester. Særlig noen som er noen år gamle. Det tror jeg kommer til å ryste båtverdenen ganske kraftig. Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 25.April.2008 Del på Facebook Svart 25.April.2008 Jeg vil iallefall fraråde folk å handle REGATTA flytevest for småbarn. Maken til dårlig produkt skal man leite lenge etter. Ifbm reklamasjon, opplyser daglig leder at levetiden maks er beregnet til et par år. Dette er helt elendig, vi kastet shiten og kjøpte istedet BALTIC vest. At vester går i arv når man har en på 4 og en på 1 år, er en selvfølge. At ikke vestene bare tåler en sesong, før de ramler fra hverandre, er en katastrofe. Vår vest var heldigvis en premie, så slipper jeg gremmes over at jeg kunne kastet bort penger på shiten. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Tommy_H. Svart 25.April.2008 Del på Facebook Svart 25.April.2008 Kjøpte for en uke siden Regatta Soft Baby til barnebarnet. Trodde det var et godt valg siden jeg kjøpte den fra Reddningsselskapet..... Den gang ei. Den og kom dårlig ut i testen. Men nå er det jo 2 ukers angrefrist siden den ble kjøpt på internett, så satser på å få sende den i retur. Sitér dette innlegget Viknes 1030 K3 [url="http://www.bergensmotorbat.no Link to post
Penny Svart 25.April.2008 Del på Facebook Svart 25.April.2008 Jeg ser frem til at noen gjør en test med automatiske vester.Særlig noen som er noen år gamle. Trenger ikke være gamle heller, ny kan være skremmende nok. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 25.April.2008 Del på Facebook Svart 25.April.2008 Jeg har noen automatiske. Men det er tokammervester. Men bruker som regel seilvest fra JanSport. Har sett for mange automatiske som ikke virker. Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 16.Mai.2008 Del på Facebook Svart 16.Mai.2008 på direkte oppfordring,kan jeg komme med følgende tilbakemelding i den reklamasjonssaken jeg kjørte mot Regatta. Arve Øverås, Markedssjef på Regatta, fikk vesten tilsendt, og vi hadde en god og konstruktiv dialog om vesten. De var helt klare på at dette var å betrakte som " normal slitasje" som var årsaken til at vesten ramla helt i småbiter når guttungen var 2 år. Mine argumenter om at jeg har 20 år gamle Compass, Helly Hansen og andre vester, som er like fine , men dog litt falmet, falt på steingrunn. Jeg ble tilbydt halv pris på en ny Regattavest. Dette fant jeg uinteressant, ettersom vestene etter fabrikkens mening, er ment å vare maks 2 år. Jeg syns dette er håpløst dårlig, og har idag gått over til vester fra annen leverandør. Jeg kommer heller ikke til å kjøpe Regatta i framtiden, og oppfordrer særlig de med barn til å vurdere å satse på mer robuste saker. En hundrelapp fra eller til, spiller mindre rolle når sakene kan gå i arv. Å se seg blind på hvem vest som vinner test, er iallefall liten vits i, om det finner fler på markedet som har så skandaløs dårlig kvalitet som Regatta, og som tilogmed innrømmer det. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
buckley Svart 28.Mai.2008 Del på Facebook Svart 28.Mai.2008 Fisker frem denne igjen: Er det noen som vet hvor jeg får kjøpt Helly Hansen Kid Safe 10-25kg i østfolk/akershus-øst? Noen som har erfaring med vesten? Har funnet den tilgjengelig på nett hos Tryggogsikker.no samt hos seiltoy.no, men kunne godt tenkt meg å se den i virkeligheten før jeg kjøper.. XXL, G-sport, eller en eller annen marina bør vel ha den, men har ikke funnet noe enda. Sitér dette innlegget Hjemhavn: Krokstadfjorden, Rygge. Nidelv 24 & MD21B teknisk info blogg. Link to post
Quantum Svart 28.Mai.2008 Del på Facebook Svart 28.Mai.2008 Så reklame fra XXL i dag og de hadde Helly Hansen Kid Safe til ca kr 390,- mener jeg å huske. Har ikke sett den selv men er vel testet som en av de beste om ikke best. Har planer om å kjøpe den selv til barnebarnet vårt. Sitér dette innlegget Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500 Vårt prosjekt: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046 Hjemmeside: www.GudrunogTrond.com Link to post
Exposure Svart 28.Mai.2008 Del på Facebook Svart 28.Mai.2008 XXL Sandvika har den inne. Kjøpte en selv i forrige uke. Ligger kanskje noen minutter for langt vest for deg da... Ex. Sitér dette innlegget D5L Link to post
buckley Svart 29.Mai.2008 Del på Facebook Svart 29.Mai.2008 Glimrende. XXL Alnabru hadde også 10-25kg vesten av Kid Safe inne. Trodde kanskje ikke de hadde den inne siden den ikke lå i nettbutikken, men det hadde dem altså =) Da blir det bare velstand med båttur til helgen! Marius Sitér dette innlegget Hjemhavn: Krokstadfjorden, Rygge. Nidelv 24 & MD21B teknisk info blogg. Link to post
Marihøna Svart 29.Mai.2008 Del på Facebook Svart 29.Mai.2008 Buckley! På Sportshuset i Lillestrøm har de HH Kid Safe 10-25 kg. Var der i går. Sjekket ikke hvor mye den koster da.... Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 29.Mai.2008 Del på Facebook Svart 29.Mai.2008 Poden har hatt den tvilsomme æren av å teste HH Kid Safe 3 sesonger nå, og den er i mine øyne pyton. Flyteelementene fremme er utrolig store og plagsomme for en liten tass (2 første sesonger). I år var han stor nok til at elementene ikke er så plagsomme lengre, men nå var stroppene for korte til at han kunne ha på seg noe mer enn T-skjorte (og han er ikke spesielt matglad..). En mer ordinær Baltic ble innkjøpt. Denne ble straks et favorittplagg han spør etter når vi skal i båten. Jeg betrakter vesten hans som en forsikring om at han _flyter_ hvis han faller i vannet, og bruker den ikke som "barnepike" som nevnt i artikkelen.. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 30.Mai.2008 Del på Facebook Svart 30.Mai.2008 Jeg fikk ikke sett dette programmet, men har en aktiv pode på 1,5 år i sommer. Hva anbefales til ham ? (Tipper han er rundt 13 kg) Pappa'n (jeg) falt på sjøen regelmessig 2-3 ganger hver sommer grunnet aktivitet og grensesprenging (som når jeg fant ut at pullpit'en var et klatrestativ og at det var meningen man skulle gå på utsiden av denne - hele veien rundt båten... ). Ut fra hva jeg har sett hittil har sønnen arvet akkurat de samme "egenskapene". Med andre ord er det redingsvest-påbud fra vi står på kanten av flytebrygga til han sover i kabinen i bauen. Ergo ønsker jeg noe som er mest mulig behagelig for han å ha på. Hva anbefales? Hva har du best erfaring med? Selvfølgelig redningsvest og ikke bare flyteplagg. Jeg ønsker en "tight" og god vest som han ikke kan "skli ut av". Jeg er ikke opphengt i at den skal være "pen", men vil ha en vest som er godt synlig, sitter godt, er behagelig å gå med (nok til at han ikke tar den av når pappa og mamma ser en annen vei) - og som kan redde livet hvis det trengs. Ergo er utfordringen gitt: Hvilken vest anbefaler du? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
bjorngb Svart 30.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.Mai.2008 Jeg ville satset på en av den typen som har en god skrittstropp. Vi kjøpte Baltic Bambi som har en skrittstropp som ser genial ut - kan festes i to posisjoner i tillegg kan den strammes. Den er bare 0-15kg, men Jeg tror HH har en som er 10-25kg med en lignende skrittstropp Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 30.Mai.2008 Del på Facebook Svart 30.Mai.2008 Vi har nye Baltic vester til ungene, tror de er 15-25kg. Ungene er svært fornøyde. De vokste ut av HH vestene, som de ikke var noe særlig fornøyd med. Kjekt med "click on" skrittreim, og jeg har sansen for det kraftige "håndtaket" i nakken, med tanke på å plukke ungen opp fra vannet. Hvorvidt de snur ungene ene eller andre veien aner jeg ikke, men minstemann vokser ut av bleien i sommer, og vi må uansett alltid ha øyene på dem når vi er i båt, så det handler jo "bare" om at de flyter i noen sekunder slik at vi får kasta oss etter hvis de skulle ramle uti. Sitér dette innlegget Link to post
loffern Svart 30.Mai.2008 Del på Facebook Svart 30.Mai.2008 Jeg har bare Baltic-vester ombord hos meg 5 opplåsbare og 3 barnevester. Baltic kan trykt anbefales og prisene er også ganske greie. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.