Jump to content

Test av redningsvester - TV2 hjelper deg i kveld

bjorngb

Recommended Posts

Heldigvis har vi kjøpt Kid Safe fra helly hansen. Ser ut til at vi ikke valgte feil i alle fall.

Hvis noen av modellene er så dårlige at de blir trukket fra markedet, hvorfor har de

kommet på markedet i utgangspunket.

Tenk om en bilprodusent hadde laget et bilbelte som kun

fungerer i 3 av 9 tilfeller. Vi snakker om sikkerhet her.

Blir litt overgitt.

Redigert av kvast (see edit history)

Jeg vil iallefall fraråde folk å handle REGATTA flytevest for småbarn.

Maken til dårlig produkt skal man leite lenge etter.

Ifbm reklamasjon, opplyser daglig leder at levetiden maks er beregnet til et par år.

Dette er helt elendig, vi kastet shiten og kjøpte istedet BALTIC vest. At vester går i arv når man har en på 4 og en på 1 år, er en selvfølge.

At ikke vestene bare tåler en sesong, før de ramler fra hverandre, er en katastrofe.

Vår vest var heldigvis en premie, så slipper jeg gremmes over at jeg kunne kastet bort penger på shiten.

Suzuki

No boat needed..

• 3 uker senere...

på direkte oppfordring,kan jeg komme med følgende tilbakemelding i den reklamasjonssaken jeg kjørte mot Regatta.

Arve Øverås, Markedssjef på Regatta, fikk vesten tilsendt, og vi hadde en god og konstruktiv dialog om vesten.

De var helt klare på at dette var å betrakte som " normal slitasje" som var årsaken til at vesten ramla helt i småbiter når guttungen var 2 år.

Mine argumenter om at jeg har 20 år gamle Compass, Helly Hansen og andre vester, som er like fine , men dog litt falmet, falt på steingrunn.

Jeg ble tilbydt halv pris på en ny Regattavest.

Dette fant jeg uinteressant, ettersom vestene etter fabrikkens mening, er ment å vare maks 2 år.

Jeg syns dette er håpløst dårlig, og har idag gått over til vester fra annen leverandør. Jeg kommer heller ikke til å kjøpe Regatta i framtiden, og oppfordrer særlig de med barn til å vurdere å satse på mer robuste saker. En hundrelapp fra eller til, spiller mindre rolle når sakene kan gå i arv.

Å se seg blind på hvem vest som vinner test, er iallefall liten vits i, om det finner fler på markedet som har så skandaløs dårlig kvalitet som Regatta, og som tilogmed innrømmer det.

Suzuki

No boat needed..

• 2 uker senere...

Fisker frem denne igjen:

Er det noen som vet hvor jeg får kjøpt Helly Hansen Kid Safe 10-25kg i østfolk/akershus-øst? Noen som har erfaring med vesten?

Har funnet den tilgjengelig på nett hos Tryggogsikker.no samt hos seiltoy.no, men kunne godt tenkt meg å se den i virkeligheten før jeg kjøper.. XXL, G-sport, eller en eller annen marina bør vel ha den, men har ikke funnet noe enda.

Så reklame fra XXL i dag og de hadde Helly Hansen Kid Safe til ca kr 390,- mener jeg å huske.

Har ikke sett den selv men er vel testet som en av de beste om ikke best.

Har planer om å kjøpe den selv til barnebarnet vårt.

Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500

Vårt prosjekt:

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046

Hjemmeside:

www.GudrunogTrond.com

Poden har hatt den tvilsomme æren av å teste HH Kid Safe 3 sesonger nå, og den er i mine øyne pyton. Flyteelementene fremme er utrolig store og plagsomme for en liten tass (2 første sesonger). I år var han stor nok til at elementene ikke er så plagsomme lengre, men nå var stroppene for korte til at han kunne ha på seg noe mer enn T-skjorte (og han er ikke spesielt matglad..). En mer ordinær Baltic ble innkjøpt. Denne ble straks et favorittplagg han spør etter når vi skal i båten. Jeg betrakter vesten hans som en forsikring om at han _flyter_ hvis han faller i vannet, og bruker den ikke som "barnepike" som nevnt i artikkelen..

Jeg fikk ikke sett dette programmet, men har en aktiv pode på 1,5 år i sommer.

Hva anbefales til ham ? (Tipper han er rundt 13 kg)

Pappa'n (jeg) falt på sjøen regelmessig 2-3 ganger hver sommer grunnet aktivitet og grensesprenging (som når jeg fant ut at pullpit'en var et klatrestativ og at det var meningen man skulle gå på utsiden av denne - hele veien rundt båten... ). Ut fra hva jeg har sett hittil har sønnen arvet akkurat de samme "egenskapene". :lol:

Med andre ord er det redingsvest-påbud fra vi står på kanten av flytebrygga til han sover i kabinen i bauen.

Ergo ønsker jeg noe som er mest mulig behagelig for han å ha på. Hva anbefales? Hva har du best erfaring med?

Selvfølgelig redningsvest og ikke bare flyteplagg. Jeg ønsker en "tight" og god vest som han ikke kan "skli ut av".

Jeg er ikke opphengt i at den skal være "pen", men vil ha en vest som er godt synlig, sitter godt, er behagelig å gå med (nok til at han ikke tar den av når pappa og mamma ser en annen vei) - og som kan redde livet hvis det trengs.

Ergo er utfordringen gitt: Hvilken vest anbefaler du?

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Guest Avmønstret#

Vi har nye Baltic vester til ungene, tror de er 15-25kg. Ungene er svært fornøyde. De vokste ut av HH vestene, som de ikke var noe særlig fornøyd med.

Kjekt med "click on" skrittreim, og jeg har sansen for det kraftige "håndtaket" i nakken, med tanke på å plukke ungen opp fra vannet.

Hvorvidt de snur ungene ene eller andre veien aner jeg ikke, men minstemann vokser ut av bleien i sommer, og vi må uansett alltid ha øyene på dem når vi er i båt, så det handler jo "bare" om at de flyter i noen sekunder slik at vi får kasta oss etter hvis de skulle ramle uti.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...