Jump to content

Oppblåsbar tofte til gummibåt


KOB

Recommended Posts

Vår gummibåt Juliane er fin på alle måter, men den medfølgende tofta skal festes et sted på båten som er lite hensiktsmessig for det meste. Vi tenker derfor på å kjøpe en oppblåsbar tofte.

 

"Originaltofter" koster skjorta, men flere tilbyr billige varianter. Noen som vet om disse er brukbare? Seatronic hadde tidligere en til 190, men sa på messa at den var for dårlig, har nå en til 390 (gummien virket ganske kraftig). Maritim har en type til 149 - 208 avhengig av størrelse - de påstår den er bra (nok).

 

Har noen prøvd noen av disse, eventuelt andre til en rimelig penge? Er de brukbare?

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

hva er bredden på båten din innvendig ? Vi har en liten Arimar som vi har en sånn tofte til. Har riktignok aldri vært i bruk ( synes den tar stor plass ) men vi har den da.. Skal sjekke åssen denne virker sammensatt. Tror vi betalte omlag 200,- for denne...

 

Suzuki

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

hva er bredden på båten din innvendig ?

Har ikke båten tilgjengelig for måling. Men brosjyren sier innvendig bredde 64cm. Pontongdiameter 38cm. Båten er hvit.

 

Passende størrelse i Maritims sortiment må vel da bli 30x70cm (så den sitter)- kr. 156.

 

Ser poenget ditt med at tofta tar plass, men behovet er vel størst når en er 1 eller 2 ombord, samtidig som tofta kan plasseres etter behov.

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

Hei !

Hadde en sånn oppblåsbar tofte/pute fra Maritim til Bombarden vår.

Den fungerte helt greit den. Hadde den vel tre sesonger før gummibåten ble solgt.

Eneste problemet var at den tok stor plass, men med en person om bord (til nød to) fungerte den utmerket til sitt bruk.

Mvh. Bajaz

Bella 621

Mercury Optimax 150

Link to post
Share on other sites

  • 9 år senere...

Jeg har en slik fra Maritim i Achillesen. Fungerer helt OK den, har hatt den i 5-6 år nå. Har riktignok ikke brukt den så mye, men det har mer med størrelsen på jolla å gjøre...

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Jeg har god erfaring med de som Maritim har. Brukte de som svigermorsete i RIBen. Kjøpte to ulike størrelser, en som egentlig var litt for bred, men som satt som et skudd når den ble pumpet opp mellom pontongene. Og så hadde jeg en som var litt mindre som jeg la foran, så hadde jeg "soldekk" fra baugen og bak til styrekonsollen :thumbsup:

VG-jolle, Doris, Askeladden, Flipper seiljolle, Albin Vega Zodiac Pro 9, Nordkapp 600 E, windsurfing og andres regattamaskiner.
Skal du bare ut i solskinn og vindstille har du kjøpt båt i feil land, nyt alt været!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...