Jump to content

Selgere som ikke vet hvilken båttype de har..


27 knop

Recommended Posts

Litt merkelig at man har laget ett langt smalt vindu på babord side, og to koøyer på styrbord... ville ikke jeg hatt i hver fall... :cool:

Eier har nok ikke greidd å velge mellom sine favorittbåter. Har derfor derfor kjøpt begge, delt dem på langs, og satt dem sammen til en Sealiner og en Bayray.

Link to post
Share on other sites

Synes nå ikke det var så store feilen.

 

Det mest grunnleggende ved å selge en båt er da å vite hvilken båt en har? :eek:

 

Kanskje ikke enorme forskjeller mellom Ardea 820 (tidl. nb 820 combi) og Ardea 820 Sport (tidl. nb 820 sport), men det

 

sier jo noe om eierkunnskaper....

Link to post
Share on other sites

hehe, noen som husker denne Fearline'en..... All uppercase beskrivelse med etpar skrivefeil..

 

Firmaet hadde mye annet rart tilsalgs også: 75 hk johnsen, wessling, eivenrude 60 hk, SUSUKI LIT DEFEKT 40 HK, VOLVO DISEL

Mulig vedkommende har dysleksi... Ikke spes. morsomt det, sikkert...

En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil...

Link to post
Share on other sites

"Fearline" er av de bedre...

Passet også spes. godt på akkurat denne annonsen. En fryktelig jobb...

Kunne forresten vært intr. å visst hva som skjedde med det vraket.

 

(jeg går ut fra at en ansatt med skrivevansker ikke blir satt på jobben som annonseforfatter. Og skulle så likevel være tilfelle beklager jeg den spøkefulle tonen.)

Link to post
Share on other sites

Må tilstå at jeg kjenner til firmaet som er av typen mor, far og av og til en unge eller to. Primært begynte de vel med kalesjesying og har senere hatt agentur på mindre plastbåter og diverse. De holder til på en gård og har derfor plass til å samle på div. objekter som "Panton"-en.

Link to post
Share on other sites

De fleste skrivefeilene stemmer overens med vår dialekt.

Jeg synes det er stilig jeg. Det er koselig og lese tekster med snev av dialekt. (Men så har jeg ifølge "de smarte" skrivevansker jeg også)

Men tror ikke det hadde vært så koselig og lese trønderdialekt :lol:

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Finn 2 feil i denne annongsen :lol:

http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...mp;WT.svl=Bilde

 

 

Fasit:

Nidelv 24 er 24 fot, ikke 22.

Nidelv 24 ble kun produsert med sorte vinduslister i 1982 og en gang på 90-tallet(Men da hadde båten også en blå stripe øvert på fribordet).

God samvittighet skyldes ofte dårlig hukommelse.

Fritjof Brandt

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...