Jump to content

[Prosjekt] Selco 18" cabin


sveiners

Recommended Posts

klarer ikke finne noen informasjon på id nummeret.. det er 24-00

noen som har tips om hvor jeg kan finne det ut.. prøvde småbåtregisteret men fant ikke noe der

 

vanskelig og finne informasjon om båttypen og data om den også.. mulig bare jeg som er litt dust i og søke på nettet

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

har kommet over en b20 til båt i dag, ikke helt komplett men den startet og gikk fint da den ble tatt ut av den andre båten 1500 kroner koster den, det er vel ikke ille skulle man tro

 

motoren er hel men mangler alt utenpå (innsug utblås dynamo oljekjøler o.s.v)

 

her er svaret jeg fikk på mail

 

Den gick innan jag lyfte ur den. Det som säljs är vad du ser på bilden komplett motor med topplock, vev, kolvar, kamaxel, svänghjul och sprängkåpa.Den har suttit i en ockelbo T17i från 1977. Felet med den var att den pressade ut olja. Den gick mycket bra och inget oljud från kolvar eller vipparmsställ.

 

ic0m6d.jpg

 

Har delar som går att köpa till som avgaslimpa, vattenpump, oljekylare, remskiva, isugningsrör med 2 stromberg (en är defekt), generator, startmotor (defekt startselenoid), tändspole, fördelare. Det går nog nästan att plocka hop en fungerande motor. Kan göra ett bra pris på allt jag har om du är intresserad. Det fattas lite skruvar och muttrar men det kan jag inte tänka mig vara så dyrt att köpa till. Vet ej skicket på cylinderlopp men eftersom den lät och gick bra så kan jag inte tänka mig att det är något större fel.

Redigert av sveiners (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)
du kan jo prøve å få til en avtale om hvis den ikke starter må selger ta motoren tilbake.

 

med 50 mil for og hente motoren burde den virke.. det er en sjangs og ta men har jo b18 min og ta deler av da... hvis ting passer over ens..

 

det er jo VELDIG dyre motorer så dette må da være billig

Redigert av sveiners (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

 

*sitte med telefonen i hånda og vente på at fanden skal få på seg tøfla så det går an og ringe*

 

kunne få blokka, en topp en dynamo og litt ekst6ra småtteri for et par tusen kroner.. virker greit det??

motoren har viss gått varm en gang men skal fungere greit alikevel

 

etter mye om og men tror jeg det blir svergie tur på meg jeg

Redigert av sveiners (see edit history)
Link to post
Share on other sites

For tollvesenet så er en motorblokk til båtmotor avgiftspliktig uansett. En bil-blokk derimot er ikke avgiftspliktig (dvs må vel momses innn dersom den overstiger en viss verdi)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Denne motoren er jo ganske ribbet og er i realiteten en B-20 motor hverken mer eller mindre.

Hiv motoren bak i bilen og kjør på grønt. Blir du stoppet så viser du kvittering på en stk Volvo B-20 motor med verdi under 7000 og følgelig moms og avgiftsfri.

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

Ser du skal sjøsette neste sommer, da ville jeg ikke forhastet meg ang. motor

Er jo stadig vekk noen annonsert på finn.no.

Litt is i magen, så tenker jeg det løser seg etterhvert

 

Enig. Puss båten din fin og i orden. Så tenker du motor. Hadde jeg vært i dine sko. Hadde jeg tatt meg en tur på bilskroten og kjøpt meg en B-20 der. Demontert og pakket om blokka. Og sette i riktige ventiler i toppen på motorverksted er ikke så dyrt, samt ny kamaksel.

 

Hadde min B-21 ifrahverandre for et par år siden. Kosta ca 4000.- i deler, og motoren er som ny

 

 

:seeya:

Norske båter er best!

Link to post
Share on other sites

-hei. Ville heller satt inn en B230 motor, eller en 230 basert marinemotor. Mer moderne motor, mer krefter å lettere å få tak i. Skal du ta en B230 fra en bil, setter du ganske enkelt over bunnpanna og oljepumpa fra b20en over. Da rettstiller du motoren og den passer da rett på drevet ditt:) Lykke til med prosjektet.

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)
-hei. Ville heller satt inn en B230 motor, eller en 230 basert marinemotor. Mer moderne motor, mer krefter å lettere å få tak i. Skal du ta en B230 fra en bil, setter du ganske enkelt over bunnpanna og oljepumpa fra b20en over. Da rettstiller du motoren og den passer da rett på drevet ditt:) Lykke til med prosjektet.

 

passer det på den transomen som jeg har til b18/20 det da?? og hva med mariniseringa?

Redigert av sveiners (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Skal passe det ja. Nå vet ikke jeg helt hva mariniseringa går ut på, men disse motorene er det jo laget marineutgaver av. Hva med den med 2.5 liter og 16ventilers topp? er vel rundt 180hk i denne? Beklager, men jeg kan volvo ut og inn så lenge det gjelder bil, men akkurat mariniseringa kan jeg lite om.

Link to post
Share on other sites

mariniseringen fra b-20 passer ikke over på b-230. Når det gjelder prisen på motoren og drevet jeg tipset deg om, er det sikkert litt prutningsmonn på dette, men hvis du har litt erfaring på motor, er jo b-20 en meget enkel motor og både drifte og skru på, billige deler er det jo og. uansett så vil jeg anbefalle deg og montere en instalasjon som du kan stole på, det er ikke bare og svinge inn til siden og parkere på sjøen

:flag:

 

har du fått gjort noe på skuta di ennå? Bilder? :seeya:

Norske båter er best!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...