Jump to content

mange båter burde blitt sett litt mer etter...

Noflow

Recommended Posts

Brannvesenet har vel et lokalnummer fremfor og belaste nødnummer.

Ikke værre en å ringe dem og forklare hvor båten ligger og den er på vei ned om ingen gjør noe med det.

Tror følesen er noe bedre da at en iallefall har gjort et forsøk en om du om noen dager ser at båten har gått ned og en visste at en kunne gjøre noe.

Som alle andre som har båt setter nok pris på om noen melder i fra om en egens båt er på vei ned av ymse årsaker...

Det kan jo være årsaker til at båten ikke blir sett til... sykdom osv...

Eller du kan øse den og legge igjen faktura for medgått tid :crazy::nonod:

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

har redda båt før og, tung oppgave :sweat:

var med søskenbarnene mine, så skulle vi ut å teste båten til han ene, den terhien i bakgrunnen. men så lå båten der, så ringte vi til eieren og fikk den opp etterhvert, men noe båttur ble det ikke...

dere ser vel alle tauene... det var for å kunne holde den oppe etterhvert som vi fikk båten oppover.

før:

dsc00248.jpg

etter:

dsc00249.jpg

Merkelig hvor lite noen folk bryr seg om båtene sine.

Eller hyttene eller husene sine ...

Noen ganger handler det nok om at folk eldes og/eller blir syke selv om de har båt, og at de ikke har slektninger eller andre som kan gi en hjelpende hånd med båtpåpassing. Noen båter har dessuten havn flere mil fra eierens bosted.

Kanskje båteiere burde ha noen spesielle båtpasservenner i tillegg til de vanlige vennene?

Hilsen Hekksjø

En av mange upåaktet naturlov er Plastloven: "§1. All plast blir før eller senere sprø og sprekker. §2. Loven gjelder uansett plasttype og gjenstand."

Har selv litt dårlig samvittighet når jeg spaserer fordi båter som ligger tungt i vannet eller under vann(så to stykkert ved hytta forleden)...prøver å trøste meg med at noen ansvarlige sikkert har varslet eier.( Dog har jeg da også uoppfordet øst nabojoller med faretruende mye vann.)

Det er vel vanlig prosedyre at nattevakter der det organiseres skal slenge ned en pumpe og varsle eier hvis båter risikerer å synke.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...