Noflow Startet 1.Mai.2008 Link til dette innlegget Startet 1.Mai.2008 (redigert) denne ligger i brosundet... er det eier her inne, eller noen som kjenner eier burde de kontakte han ganske fort. jeg driver ikke å sier at båten blir dårlig vedlikeholdt... men noen burde få det fiksa før den synker helt, vil bli mye vanskeligere å få den opp da. Redigert 1.Mai.2008 av dal-z (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
VO`n Svart 1.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2008 Brannvesenet tar dette kostnadsfritt, ring dem. Iallefall ikke hørt at de tar betalt for det... Sitér dette innlegget Link to post
Noflow Svart 1.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2008 men skjønner ikke hvordan dette har skjedd, dette er jo godt skjermet, men du mener altså at jeg burde ringe 110 og tipse de? Sitér dette innlegget Link to post
VO`n Svart 1.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2008 Brannvesenet har vel et lokalnummer fremfor og belaste nødnummer. Ikke værre en å ringe dem og forklare hvor båten ligger og den er på vei ned om ingen gjør noe med det. Tror følesen er noe bedre da at en iallefall har gjort et forsøk en om du om noen dager ser at båten har gått ned og en visste at en kunne gjøre noe. Som alle andre som har båt setter nok pris på om noen melder i fra om en egens båt er på vei ned av ymse årsaker... Det kan jo være årsaker til at båten ikke blir sett til... sykdom osv... Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 1.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2008 Eller du kan øse den og legge igjen faktura for medgått tid Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
KenBjork Svart 1.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2008 Får nesten lyst å dra til ålesund å starte å ause jeg, når jeg ser slikt. Hadde min havna sånn og noen hadde redda den og jeg fått vist hvem som redda. Så hadde det blitt belønning Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Noflow Svart 1.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2008 har redda båt før og, tung oppgave var med søskenbarnene mine, så skulle vi ut å teste båten til han ene, den terhien i bakgrunnen. men så lå båten der, så ringte vi til eieren og fikk den opp etterhvert, men noe båttur ble det ikke... dere ser vel alle tauene... det var for å kunne holde den oppe etterhvert som vi fikk båten oppover. før: etter: Sitér dette innlegget Link to post
Hilmar 2 Svart 1.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 1.Mai.2008 Jeg hevet en båt i fjor som hadde sunket. Men jeg vil ikke gå ut med type osv..........av hensyn til personvern Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Draco17 Svart 2.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2008 Ref øverste bildet. Sannsynligvis har selvlensingsrøret blitt tett av løv eller annen skit. Merkelig hvor lite noen folk bryr seg om båtene sine. Den seilbåten over her er jo et godt (?) eksempel.... Sitér dette innlegget Link to post
Noflow Svart 2.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2008 det kan vel være sant ja... mitt lensehull er jo under en luke i dørken, så det er jo en trygghet. Sitér dette innlegget Link to post
Javi Svart 2.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2008 Utrolig trist å se slike bilder Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 2.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2008 Hei igjen dal-z. Har du oppdatering om denne båten? Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Noflow Svart 2.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2008 har ikke noe oppdatering, nei... men skal kanskje en rask tur før jeg tar opp min båt for å vaske osv senere i dag, er bare noen minutter kjøring fra plassen min. Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 2.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2008 ok, får håpe den flyter Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
Noflow Svart 2.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2008 ja, hadde vel vært greit det... Sitér dette innlegget Link to post
Hekksjø Svart 2.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2008 Merkelig hvor lite noen folk bryr seg om båtene sine. Eller hyttene eller husene sine ... Noen ganger handler det nok om at folk eldes og/eller blir syke selv om de har båt, og at de ikke har slektninger eller andre som kan gi en hjelpende hånd med båtpåpassing. Noen båter har dessuten havn flere mil fra eierens bosted. Kanskje båteiere burde ha noen spesielle båtpasservenner i tillegg til de vanlige vennene? Hilsen Hekksjø Sitér dette innlegget En av mange upåaktet naturlov er Plastloven: "§1. All plast blir før eller senere sprø og sprekker. §2. Loven gjelder uansett plasttype og gjenstand." Link to post
oslofjord Svart 2.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2008 Har selv litt dårlig samvittighet når jeg spaserer fordi båter som ligger tungt i vannet eller under vann(så to stykkert ved hytta forleden)...prøver å trøste meg med at noen ansvarlige sikkert har varslet eier.( Dog har jeg da også uoppfordet øst nabojoller med faretruende mye vann.) Det er vel vanlig prosedyre at nattevakter der det organiseres skal slenge ned en pumpe og varsle eier hvis båter risikerer å synke. Sitér dette innlegget Link to post
Noflow Svart 2.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2008 kjørte forbi i dag, så ut som noen har vært og tømt den for vann:) Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 2.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2008 så fint at den ikke sakk da Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
SeaMaster175 Svart 2.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 2.Mai.2008 Noen som har sett båten utenfor Sjølyst (er vel Frognerkilen?)? Kjørte forbi der idag og så en båt ligge med baugen opp, og rompa laaangt under vann. Trist syn! Så ikke så mye om hvordan båt det var, men eier burde hvertfall bli varslet dersom han/hun ikke er det... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.