Jump to content

ADSL fra Telenor, nå uten volumbegrensning.


Lars H.

Recommended Posts

Hei.

 

Fikk idag en pressemelding fra Telenor der det bl.a. står:

 

"Kundene har fortalt oss at de ikke ønsker begrensninger i volum og at de vil ha høyere fart, enklere installering og sikrere løsninger. Dette må vi svare på," sier Berit Kjøll, direktør i Telenor, Divisjon Privatmarked. "Derfor innfører vi fri bruk og øker hastigheten slik at våre produkter spenner i hastighet fra 704/128 kbps til 2048/256 kbps. Månedsprisen blir fra 349,- for basisproduktet til 549,- for 2 MB-produktet," sier Kjøll.

 

Hele pressemeldingen her.

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

:wink:

Hipp hurra. Jeg tror dette viser at det hjelper å sutre, bare man sutrer nok.

Fikk forresten et likedant brev fra Posten hvor de halverer denne merkelige aviften de har på å betale merverdiavgift. De har jo også fått grundig med pepper for denne.

Store Norske Kullseilingskompani.

Link to post
Share on other sites

:eek:

Hipp hurra. Jeg tror dette viser at det hjelper å sutre, bare man sutrer nok.

Fikk forresten et likedant brev fra Posten hvor de halverer denne merkelige aviften de har på å betale merverdiavgift. De har jo også fått grundig med pepper for denne.

Grunnen til at posten halverer, er ikke klagene. Tollvesenet har nemlig innført enkel fortolling via internett for varer med verdi 200-1000 kroner. Det er gratis.

 

Posten Norge setter nå ned prisen til 70 kroner, men kun for varer med verdi 200-1000 kroner. Varer med høyere verdi koster det fortsatt 150 kroner å fortolle, selv om jobben er den samme. Hadde man kunnet fortolle via internett for beløp over kr. 1000, hadde nok nok posten justert seg litt der også.

 

Nå har du valget:

La posten ordne det for 70 kroner eller bruk et minutt på tollvesenets internettside. Fortsatt ikke spesielt vanskelig å velge, spør du meg. Når du så legger til at med tollvesenets opplegg slipper du å gå innom postkontoret når ting har brevstørrelse (feit A4 konvolutt f.eks.), er valget enda lettere.

 

Når jeg får mail fra den utenlandske nettbutikken, klipper jeg ut opplysningene og limer det inn i tollvesenets skjema. Momsen betales via nettbank og varene ligger i postkassa noen dager etter. (fortsatt feite A4 konvolutter  :lol:) Det viktige her er å registere forsendelsen hos tollvesenet før Posten Norge registrerer det i sitt system.

 

Lotus

 

Se også http://www.toll.no/fortolling/index.html

Link to post
Share on other sites

Hei Lars H.

Betyr det at de setter ned prisen på den dyre linja di til 349 kroner? Eller gjelder det bare nye kunder?

Foreløpig vet jeg ikke mer enn deg, fikk pressemeldingen og la den ut her på forumet 10 min. senere. Så dro jeg på båtmessen i Lillestrøm, og er nettopp kommet hjem.

 

Jeg skal selvfølgelig sjekke opp for eget abonnement. Jeg betaler selvfølgelig ikke 440 (550 -20%) pr md. for noe som nå tilbys for 349 (og kanskje borettslagsrabatt på 20% her også) for 704/128. Enten skal jeg ha den nye prisen, eller også 2048/256 løsningen til den prisen jeg har nå.

 

Men "time vil sjove", kanskje jeg må gå inn for 12md. bindngstid (som jeg var ferdig med), og kanskje de skal ha betalt for endringen. Måtte jo betale 960 kroner for å endre telefonabonnement fra ISDN til analogt opplegg.

 

Dere som var på messen i helgen kan angre. Var der halv tre idag og to timer utover. Godt med parkering, ingen matkøer av noe slag, utvilte selgere osv. osv. Fikk pratet MYE! Båtene gikk jeg rett forbi, holder med Saga'en og Pioneren for meg. Men vel, jeg måtte en tur innom Saga standen og slå av en prat da. Var litt spent på den nye Saga 315 modellen. men den kommer ikke før til høsten, og det blir en halvplaner etter som jeg forsto på disponenten.

 

Jeg ble også lovet info om Sagabåtenes historik, antall produserte båter osv., pluss bilder til det nye Sagaforumet som jeg har tenkt å starte opp.

 

Med sol og 10 grader i luften pluss båtmesse, kom jeg riktig i båtstemning. Nå er det 2 1/2 uke til påske og båtpuss, så om vel 4 uker er Trudelutt på sjøen!

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

....Jeg skal selvfølgelig sjekke opp for eget abonnement.

Fint hvis du poster det du finner ut. Jeg sitter selv og spikkulerer på hva som skjer med eksisterende abonnenter. Jeg sitter på en hjemme PC avtale med bindingstid ift bredbånd hos Stjelenor. Tittet på pressemeldingen - men klarte ikke å tyde noe ut av den. Som forventet. De få gangene det er noe som kommer kunden og ikke Stjelenor til gode pleier de å være påpasselige med å ROPE HØYT OM DET, for så å enten vri på eller ikke nevne det som det fører med seg av ulemper/ekstrautlegg for kunden. Beklager tonen, men jeg har så mye imot Stjelenor at jeg kan ikke få sagt det ofte nok. Og det mener jeg at jeg har rimelig god grunn til også, i likhet med altfor mange andre :eek:
Link to post
Share on other sites

Lars H.

 

Jeg skal selvfølgelig sjekke opp for eget abonnement. Jeg betaler selvfølgelig ikke 440 (550 -20%) pr md. for noe som nå tilbys for 349 (og kanskje borettslagsrabatt på 20% her også) for 704/128. Enten skal jeg ha den nye prisen, eller også 2048/256 løsningen til den prisen jeg har nå.


 

Håper du slipper samme problemene som jeg hadde med Tiscali da..... De kom med nytt tilbud - lavere pris og høyere hastighet. Da min bindingstid var utgått forlengst meldte jeg min interresse, men dengang ei ! Dette tilbudet gjaldt NYE kunder. Ville jeg ha det måtte jeg kjøpe ny startpakke også :lol: Men etter fire måneders krangling fikk jeg også tilbudet i november 2003. Problemet var bare at de fortsatte å sende ut regning på det gamle, dyre abonnementet :eek:. Hver gang jeg fikk tak i dem lovet de å ordne opp, men til ingen nytte. Nå i mars  -04, etter å ha truet både med forbrukerkontor og forbrukermagasinene på TV2 og NRK, har jeg endelig fått skriftlig lovnad på at det nå skal ordnes opp. Tiden vil vise når neste regning dukker opp..

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Ved å gå inn på www.online.no og ADSL, finner jeg:

 

Nå blir ditt ADSL-abonnementet enda bedre!  

 

I disse dager lanserer vi en forbedring av Online ADSL, og alle som har ADSL får automatisk oppgradert sitt abonnement. Du kan allerede nå glede deg over FRI BRUK. Andre nye tjenester får du så snart ADSL-abonnementet ditt er oppgradert!

 

Arbeidet med oppgraderingen har startet og du vil få beskjed på din online e-post så snart ditt abonnement er klart. Sjekk derfor e-posten din med jevne mellomrom. Tilgang til tjenestene vil bli tilgjengelig fortløpende, og senest i løpet av mai.

 

Men så langt finner jeg ingenting om hvordan (ekstragebyrer?) det blir for meg som har fri datamengde.

 

Håper bare ikke nettet blir fullstendig overbelastet av alle de som nå kommer til å la PC'en gå kontinuerlig med nedlastning av musikk og video!

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Les linken til Dagbladet http://www.dagbladet.no/dinside/2004/03/16/393602.html

De mener Telenor er billigst, men de har ikke med alle internett tilbyderene, jeg har nylig skiftet til LOS, som er kraftleverandør. (ivisjon) Der fikk jeg gratis tilkobling, og 1024/256 for kr.400,-, det vil komme tilbud om IP telefon og TV signal fra samme leverandør i løpet av året. Se http://www.los.no

 

Norman antivirus er også med :confused:

Link to post
Share on other sites

Fant denne informasjonen på hardware.no sine sider

 

De nye vilkårene fra Telenor som gjelder fra fredag 19. mars, er som følger:

 

"Gamle" abonnementer (fri bruk):

 

384/128 (450/mnd) -> 1024/256 "20 GB" (449/mnd)

 

704/128 (550/mnd) -> 2048/256 "30 GB" (549/mnd)

 

1024/256 (750/mnd) -> 2048/256 "30 GB" (549/mnd)

 

 

Eksisterende abonnementer

 

704/128 1 GB (349/mnd) -> 704/128 "5 GB" (349/mnd)

 

704/128 10 GB (399/mnd) -> 1024/256 "20 GB" (399/mnd)

 

1024/256 30 GB (549/mnd) -> 2048/256 "30 GB" (549/mnd)

 

1024/256 fri (749/mnd) -> 2048/256 "30 GB" (549/mnd

 

http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=6258

Mvh. Bajaz

Bella 621

Mercury Optimax 150

Link to post
Share on other sites

Nå kommer Telenor med IP-telefoni også...... :flag:

(man gjør det man gjør..når det er behov....) :wink::cool:

Hvorfor vente på Telenor??? :wink:

 

Bestillte meg Ip telefon i går! Gratis å ringe til fasttelefon og 95 øre til mobil. 159 kr i mnd!

 

Nå har jeg ikke noe med telenor å gjøre lenger! :lol:  :lol:  :lol:

Joda 24 T m/49Hk P4.108 Åpen båt m/15Hk Yamarin 5150BR 80Hk Yamaha Nimbus 3000 VP TAMD41P 192Hk Skorgenes Sonic 375

Link to post
Share on other sites

Hva enn Telenor gjør for å bedre pris/ytelse må konkurrentene være enda bedre.  Det er deres eksistensberettigelse.

 

Det beste presset du kan rette mot Telenor (hvis det er hensikten) er å velge en av konkurrentene.

 

Om en dag eller tre så svarer BlueCom, NGT, osv opp med enda friskere forbedringer av pris/ytelse enn det Telenor har meldt.

 

evenR4u (som er i den bransjen)

evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop.

Link to post
Share on other sites

:wink: Telehor må vel finne på noe så dem ikke mister alle kundene sine . Med det systemet og di prisane er det vel snart kun dem som ikke har noe valg som bruker sjefsholingane

 

Hilsen Kaptein på Tine II som ikke bruker det dyreste når man kan velge

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Hilsen Kaptein på Tine II som ikke bruker det dyreste når man kan velge

For meg er det etterhvert blitt et prinsipp å finne alternativer til Telenor og da ser jeg ikke så mye på ører og kroner men mer på seriøsiteten til tjenesteleverandører. Jeg betaler ikke telefon og internet selv da jeg er helt avhengig av det i jobben så da kunne jeg jo bare gjøre det enkleste: Å forbli Telenor kunde.

 

Det som irriterer meg grenseløst er Telenors monopolsituasjon. Greit nok at monopolet er oppløst men det er for det meste bare på papiret. F.eks. har Telenor sittet på ADSL utstyret i min sentral i rundt 6 mnd. før andre aktører slipper til. Har nå bestilt overflytting av ADSL til BlueCom, mobil til Tele2 og fasttelefoni til Telio. Vet ikke enda om det blir bedre men prinsippet er i alle fall bedre og så mye dårligere enn Telenors tjenester blir det nok heller ikke.......

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

SveinHa

 

Ser du har valgt den samme løsningen som meg når det gjelder fasttelefoni og bredbånd. Har ennå ikke mottatt leveransen (har nettopp bestilt) så det skal bli spennende å se. Det negative med Bluecom er at de har et tillegg i månedsprisen på kr. 79 hvis du ikke har fasttelefoniabonnement. Tiscali derimot har ikke et slikt tillegg. Hos Bluecom kunne de ikke helt forklare hva disse 79 kr. egentlig skal dekke. Uansett så ble det Bluecom for meg da det inngikk i en hjemmepc-avtale fra jobben. Hvis ikke ville jeg valgt en annen leverandør som ikke opererer med slike ubegrunnede pristillegg.

 

Hjemmepc-leverandøren nevnte også at Bluecom gikk med planer om å tilby bredbåndstelefoni ganske snart, så da vil kanskje Telio's konsept bli overflødig. Spesielt hvis også andre bredbåndleverandører har planer om det samme. Tiscali ville han imidlertid ikke anbefale da det gikk rykter om at de skulle trekke seg ut av det norske markedet. Signaler/trusler fra Tiscali om dette hadde vist kommet ut pga. Telenor's monopolsituasjon på fastnettet og at det ble så dyrt for andre å leie seg inn på dette nettet.

 

Så nettopp et analysebyrå som spådde at Telenor ville miste mange hundre tusen fastabonnementskunder fordi IP-telefoni ville bli veldig utbredt om et par år, samtidig som bakstreverske Telenor ikke ville satse på det samme. Allerede hadde antall fastabonnement minket drastisk så de blir vel nødt til å snu her også.

 

Dette har jo egentlig ikke noe med båt å gjøre, men siden dette i høy grad har å gjøre med tilgang og bruk av dette forumet så er det vel greit. Var forresten på sjøen en tur i helga og det var bare nydelig.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...