Jump to content

ADSL fra Telenor, nå uten volumbegrensning.


Lars H.

Recommended Posts

Æ bli så forbainna!!!

For noen måneder siden sendte jeg en mail til Telehor og fortalte dem at hvis jeg fikk beholde  ADSL 704 kbps UTEN nedlastingsbegrensning og at det ikke ble økning i pris på mitt ADSL abbonement ved oppsigelse av fast-telefon skulle jeg beholde dem som leverandør. Svaret fra "kunde(dårlig)service" var som følger: I vår prisliste står det at det koster så og så mye mer pr. måned.

Resultat: Skifte av leverandør på ADSL og mobiltelefon.

Flere venne har også skiftet leverandør fordi de har en slik arroganse som ikke holder i disse konkuransetider.

Er Telehor tjent med slik holdning??

Link to post
Share on other sites

Guest Kennethd

Vel og fint at Telenor også kommer etter... Men det beste er å bruke noen av de eksterne aktørene på alt.. Nextgentel/bluecom/firstmile på xDSL linja og Telio på tlf. Da behøver man ikke bry seg Telenor.. Det er godt det:) Og foresten, bruk Netcom på mobilen og...

 

Kenneth

Link to post
Share on other sites

Hehe....telenor tar virkelig kaka. Nå har de full kampanje med markedsføring av typen: Vi har fri bruk, kom til oss!

 

Så tror da en eller annen tosk at de andre ikke har fri bruk og komme dermed løpende til de eneste som ikke har hatt fri bruk.

 

Telenor har masse penger å bruke på usakelig markedsføring fordi de fikk hele infrastrukturen sin gratis fra norske skattebetalere.  :confused:

Link to post
Share on other sites

Fikk melding fra min lokale tilbyder idag.

Produkt : Privat Normalbruker

 

Hastighet Ned : 1,3 Mbps

Hastighet Opp : 512Kbps

Telefonlinjer* : 2 (her betaler jeg bare for tellerskritt)

Pris pr. mnd : 499,- ink.mva

 

Glemte og nevne at jeg har fri nedlasting. Ingen begrensninger på min tilbyde H-Nett

Link to post
Share on other sites

Etter det jeg forstår så blir det ikke fri bruk.

Man kan fylle opp sin konto med nye 5GB når den er tom gratis, men det står ikke noe om hva du må betale når du har brukt opp dine påfylte 5GB :smash:

 

Det blir altså ikke fri bruk etter det jeg kan se, Hvor er forbrukerrådet?

[Moralens glade vokter!]

[Vinner OT-forum entusiast 2010]

[ ->>>>------------> Tilbake på OT 12.10.11 ]

Link to post
Share on other sites

Etter det jeg forstår så blir det ikke fri bruk.

Man kan fylle opp sin konto med nye 5GB når den er tom gratis, men det står ikke noe om hva du må betale når du har brukt opp dine påfylte 5GB

 

Det blir altså ikke fri bruk etter det jeg kan se, Hvor er forbrukerrådet?

Dette stemmer nok ikke. Telenor gir fri bruk, men (som vanlig??) er de litt sære. Du må "fylle opp" via forbruksmåleren med 5Gb i gangen. Maks "tankvolum" er 10Gb. Men du kan fylle på så mange ganger du vil - gratis.

 

Se mail fra Telenor (linkene er ikke med):

 

Nå har ADSL-abonnementet ditt blitt enda bedre!

Fri bruk

Husk at du kan laste ned så mye du vil uten å bekymre deg over begrenset nedlastingsmengde. Uansett hvilket abonnement du har, får du fri bruk ved gratis påfyll fra Forbruksmåleren. Har du ikke lastet ned forbruksmåleren? Klikk her

 

Økt sikkerhet

Nå har du fått tilgang til markedets beste sikkerhetspakke, Norton Internet Security 2004 - helt gratis. Sørg for at du er beskyttet mot virus, ormer og trojanske hester. Last ned programvaren ved å klikke her

 

For å sikre barna på Internett, kan du nå laste ned KidSurf ved å klikke her

 

Mer moro

Du har også fri adgang til Telenors eget nettsted for bredbåndstjenester, iCanal.no. Her finner du komplette PC-spill, musikkvideoer, nettradio, språkkurs, og lek&lær- programmer for barn. Dette kostet tidligere kr 227,- pr måned. Du betaler ingenting!

 

Sjekk ut mulighetene på iCanal, klikk her

For å logge deg på, bruker du ganske enkelt ditt ADSL-brukernavn og passord.

 

 

Hilsen

Telenor

 

 

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Fikk brev fra Telenor datert 17. mars idag om fremdriften. Men det tar tydeligvis tid før noe skjer. I brevet skriver de blant annet:

 

Fri bruk fra 19.mars (har alltid hatt fri bruk)

NIS, iCanal og annet dilldall senest i løpet av mai.

Hastighetsøkning i løpet av sommeren

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...