Jump to content

Ansvarsforsikring når nabobåt sliter fortøyningene?

Lego

Recommended Posts

Uffameg!

Skulle ned å ta mål av portlights i skutesida idag, og la meg flat utover dollbordet.

Sjokket ble stort når jeg registrerte hakk og skraper i skroget.

Er en kant, som ser ut som "klinket" skrog rett under fenderlisten. Denne kanten så ut som et sagblad med grove tenner.

Et område på ca 0.5 m3 var stygt herjet, med hakk og skraper i topcoat, og med tydelige spor av blåfarge. Skutesiden min er hvit/kremhvit.

Var en båt som lå fortøyd ved siden av oss hele vinteren, som når jeg kom hjem fra sjøen i slutten av mars var fjernet.

Klarte å spore opp denne, da den var flyttet, og sjekket fenderlisten der, joda, den hadde hvit/kremfaget farge på den ellers så blåe listen.

Er litt forundret også, om eieren ikke har registrert at båten har slitt seg, og evt om den har vært borti vår båt. :boxing:

Jeg lurer på om det er min forsikring som evt må ordne opp i dette.

Frustrerende greier gitt. :headbang:

Hvordan er det med ansvarsforsikring og eller kasko.

Jeg har full kasko på min båt.

Lego

Redigert av Lego (see edit history)
  knutza skrev:
Trist og uforståelig, men sånn er det :headbang:
Jepp, sånn er det. Mange gjør den feilen å sammenligne båtforsikring med bilforsikring men det er to vidt forskjellige ting...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Og dermed var det bekreftet.

Hadde nettopp samtale med "motparten".

Han kunne bekrefte at det hadde vært kontakt med båten min, dog ikke der skaden er oppstått, han hadde "kun" vært "litt borti" ankeret i baugspydet.

Dette skjedde under reparering av eksosutløpet i hans båt. Da måtte han fortøye båten "inn ut", med hekken inn til kaien. Dette ble gjort i dårlig vær, med høy sjø i havna. Skadene som er oppstått stemmer overens med observasjoner på båten hans, og forklaringen på hva som skjedde, bortsett fra at han "IKKE "hadde vært borti skroget mitt.

Dermed er det enda større grunn til å bli :headbang:

:smash: :smash: :smash: :smash: :smash:

Lego skrev:
Han kunne bekrefte at det hadde vært kontakt med båten min, dog ikke der skaden er oppstått,

Til min store overraskelse oppdaget jeg her på forumet at slike uhell måtte man ta på egen kappe, slik at det er best å ha kasko.

Det at "motparten" din ljuger er sikkert ikke annet at han tror han er ille ute å kjøre. Hadde han visst at du, eller din forsikring måtte dekke et hendelig uhell hadde han sagt fra allerede i vinter.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...