Lego Startet 12.Mai.2008 Del på Facebook Startet 12.Mai.2008 (redigert) Uffameg! Skulle ned å ta mål av portlights i skutesida idag, og la meg flat utover dollbordet. Sjokket ble stort når jeg registrerte hakk og skraper i skroget. Er en kant, som ser ut som "klinket" skrog rett under fenderlisten. Denne kanten så ut som et sagblad med grove tenner. Et område på ca 0.5 m3 var stygt herjet, med hakk og skraper i topcoat, og med tydelige spor av blåfarge. Skutesiden min er hvit/kremhvit. Var en båt som lå fortøyd ved siden av oss hele vinteren, som når jeg kom hjem fra sjøen i slutten av mars var fjernet. Klarte å spore opp denne, da den var flyttet, og sjekket fenderlisten der, joda, den hadde hvit/kremfaget farge på den ellers så blåe listen. Er litt forundret også, om eieren ikke har registrert at båten har slitt seg, og evt om den har vært borti vår båt. Jeg lurer på om det er min forsikring som evt må ordne opp i dette. Frustrerende greier gitt. Hvordan er det med ansvarsforsikring og eller kasko. Jeg har full kasko på min båt. Lego Redigert 12.Mai.2008 av Lego (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 12.Mai.2008 Del på Facebook Svart 12.Mai.2008 Dette må du sannsynligvis ta på din egen kasko. Ansvar på sjøen Obligatorisk ansvarsforsikring og båtregister? Sitér dette innlegget Link to post
knutza Svart 12.Mai.2008 Del på Facebook Svart 12.Mai.2008 Tror nok du må ta den på din kappe. For å få den andre båten til å ta denne skaden, må den ha vist uaktsomhet. Trist og uforståelig, men sånn er det Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 12.Mai.2008 Del på Facebook Svart 12.Mai.2008 Trist og uforståelig, men sånn er det Jepp, sånn er det. Mange gjør den feilen å sammenligne båtforsikring med bilforsikring men det er to vidt forskjellige ting... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Lego Svart 12.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mai.2008 Har hørt at det er slik, men håpet var at reglene var forandret. Det som irriterer mest nå, er at eieren ikke har gitt beskjed om uhellet. Sitér dette innlegget Link to post
Lego Svart 12.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mai.2008 Og dermed var det bekreftet. Hadde nettopp samtale med "motparten". Han kunne bekrefte at det hadde vært kontakt med båten min, dog ikke der skaden er oppstått, han hadde "kun" vært "litt borti" ankeret i baugspydet. Dette skjedde under reparering av eksosutløpet i hans båt. Da måtte han fortøye båten "inn ut", med hekken inn til kaien. Dette ble gjort i dårlig vær, med høy sjø i havna. Skadene som er oppstått stemmer overens med observasjoner på båten hans, og forklaringen på hva som skjedde, bortsett fra at han "IKKE "hadde vært borti skroget mitt. Dermed er det enda større grunn til å bli :smash: :smash: Sitér dette innlegget Link to post
andersm Svart 12.Mai.2008 Del på Facebook Svart 12.Mai.2008 vært diskutert før dette reparere riper blått skrog? - anders m. Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 12.Mai.2008 Del på Facebook Svart 12.Mai.2008 Han kunne bekrefte at det hadde vært kontakt med båten min, dog ikke der skaden er oppstått, Til min store overraskelse oppdaget jeg her på forumet at slike uhell måtte man ta på egen kappe, slik at det er best å ha kasko. Det at "motparten" din ljuger er sikkert ikke annet at han tror han er ille ute å kjøre. Hadde han visst at du, eller din forsikring måtte dekke et hendelig uhell hadde han sagt fra allerede i vinter. Sitér dette innlegget Link to post
Lego Svart 12.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mai.2008 Er så oppgitt så oppgitt. Tatt bilder av elendigheten ikveld. Legger ved bilde av skaden, samt årsaken til skaden. (Neida, min gummilist kan ikke gjøre skade på en plastbåt) Sitér dette innlegget Link to post
Draco24styling Svart 12.Mai.2008 Del på Facebook Svart 12.Mai.2008 Får ordene til Ari i hodet når jeg hører om slike saker "Trist som F.............n Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
olpi Svart 12.Mai.2008 Del på Facebook Svart 12.Mai.2008 Sjekk litt mer. Hvis eier av nabobåten har opptrådt uansvarlig så kan det kanskje likevel være noe å hente? Sitér dette innlegget Link to post
Lego Svart 12.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.Mai.2008 Har også tenkt tanken på dette med uforsvarlig. Han innrømmet faktisk i telefon ikveld at han og en annen var i båten da dette skjedde, de hadde fortøyd slik at de kunne jobbe med båten. Skal møte ham nede ved båten i morgen, så får vi se hva som kommer ut av det. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.