Enzo Svart 22.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2008 For min del så er det ikke så farlig om den som kjøper båten pleier båten vel eller ikke , for min del så kunne en eventuell ny eier reise rett ut på fjorden og sette fyr på båten for min den sålenge han er fornøyd med den måten å bruke båten på. Sålenge jeg får pengene Sitér dette innlegget Link to post
Sir Limmerick Svart 22.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2008 Enig med deg Enzo,det er jo båter vi snakker om og ikke hundevalper. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 22.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2008 men vi har lagt ned endel jobb i båten vi selger og ønsker at den blir tatt vare på fremover Sant nok det... synes det er greit med en kjøper som er fornøyd med det han/hun kjøper... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Hansi Svart 22.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2008 La ut en jolle på Finn for en uke siden. Solgt første dag annonsen lå ute. Solgte sikkert for billig. Men poenget var å bli kvitt jolla, og prisen var sikkert ok siden den ble solgt så kjapt. Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 22.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2008 Jeg henvender meg så og si alltid via mail, enten jeg skal kjøpe båt eller annet utstyr. Om man ikke svarer på min henvendelse, så går jeg videre i markedet. Har man internettside, hjemmeside eller en nettbasert løsning (som finn.no er) så bør man i størst mulig grad bruke internett! Jeg ønsker mye heller en mail-kommenikasjon enn en prat via tlf. Dette gjelder når jeg skal selge noe selv også! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Astor Svart 22.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2008 Der er vi ganske forskjellige. Jeg vil helst ringe å forhøre meg. Direkte kontakt med en gang. Så slipper jeg å gå å vente på mail fra vedkommende. Er varen solgt går jeg videre med en gang. mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Noflow Svart 22.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2008 håper virkelig prisene holder seg til neste år, for da skal jeg selge båt, men er det rett å kreve det samme for en båt på høsten som om sommeren? for veldig mange er jo etter båt om høsten/vinteren/tidlig vår, og da er det jo ofte mindre båter, så når kjøper skulle se din båt vil han vel fortere ta kontakt da det er mye mindre båter ute? og da tenker kjøper sikkert også at han har spart seg noen kroner for det var jo utenfor sesongen... Sitér dette innlegget Link to post
Daffy Svart 22.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2008 (redigert) Man kan ikke kreve noe som helst. Det er opp til kjøper om han vil betale deg eller ikke Men det er jo alltid slik at kjøper vil betale minst mulig og selger vil ha mest mulig Jeg er vel sånn at hvis jeg er litt lunkent interessert i produktet, sender jeg en mail. Er jeg mer interessert enn det så ringer jeg. Og sånn tror jeg mange andre er også. Men da er det jo opp til selger å øke interessen til han som sender mail Redigert 22.Mai.2008 av Daffy (see edit history) Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
Noflow Svart 22.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2008 hmm når jeg kjøpte ghen ringte jeg ikke en eneste gang... Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 22.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2008 Jeg ønsker mye heller en mail-kommenikasjon enn en prat via tlf. Dette gjelder når jeg skal selge noe selv også! Ditto. Ikke minst blir det mye mindre diskusjon i ettertid om hva som var sagt,hva som var ment, og hva man trodde om en gjenstand. Jobber med kjøp / salg selv, og kunne ikke tenke meg å stole på telefonen alene. Avtaler må bekreftes skriftlig, og da pr mail. I tillegg må det nevnes at 8 av 10 ikke har telefonkultur i det hele tatt. Jeg har nær sagt sluttet med telefonnummeret mitt i annonser, fordi det ringer folk til alle døgnets tider. Gjerne i 23 30 tiden på en tirsdag... Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
catano Svart 22.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2008 Hei. Jeg aventerte min båt på finn 18 mai, det er nå over 2200 treff noe jeg føler er høyt antall. (ja flere har ringt og det er bestemt visning). Hva sier dere til det ? Spør bare siden det er masse båt aventert på¨finn. mvh Catano Sitér dette innlegget Mvh catano Link to post
Sun Flyer Svart 22.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2008 Jeg har hatt 3927 besøkende innom min annonse siden den ble lagt ut 1. mai. Kun 3 har tatt veien og sett på båten. Mulig den blir solgt til de siste som var ombord.Hadde aldri trodd at det skulle gå så tregt. mvh Astor Tja, Jeg la ut min i begynnelsen av juli i fjor. Den ble solgt for ca halvannen måned siden (overtagelse om en uke). Mellom juli og april hadde jeg to visninger.... Men de som kom var veldig seriøst interesserte. Slapp av, du får solgt. mvh Viggo Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Noflow Svart 23.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2008 hvilken båt var det da? Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtummel Svart 23.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2008 Det er mye synsing og lite fakta på dette området. Sist jeg var på jakt etter bolig fant jeg statistikk for det aktuelle området som viste at eiendommene ofte ble omsatt til priser som var både 10 og 20 prosent under prisforlangende i annonsene. Slikt er det kjekt å vite før man starter på budrunder. Båter er ikke det samme som boliger og jeg har en mistanke om at mange bare sjekker om de kan få en god pris, men slett ikke er nødt til å selge om de ikke får prisen de ønsker seg. Det er en brukbar framgangsmåte om du tenker på å kjøpe ny båt, men ikke er så hardt angrepet av trefotssyken at du allerede har kjøpt ny og større båt. Det sier heller ikke så mye om markedet å telle båter uten å ta hensyn til hvor mange båter som er til salgs i de forskjellige prisklassene. Noen av oss er interessert i båter til under hundre tusen, og andre er interessert i båter til over en million. Noen annonserer nok samme båten flere ganger for å ikke framstå med en gammel annonse (som uansett havner langt ned på listene). Med andre ord er det totale antall bruktbåtannonser på finn.no nokså uinteressant for andre enn de som eier finn.no Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 23.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2008 Tja, Jeg la ut min i begynnelsen av juli i fjor. Den ble solgt for ca halvannen måned siden (overtagelse om en uke). Mellom juli og april hadde jeg to visninger.... Men de som kom var veldig seriøst interesserte. Slapp av, du får solgt. mvh Viggo Mye tyder på at det blir salg denne helgen. Men jeg tar ingenting for gitt før jeg har kontrakten signert. Jeg bruker salgskontrakten som er i Båtbørsen. Er ikke denne grei nok? mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Sydvesten Svart 23.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2008 Men jeg tar ingenting for gitt før jeg har kontrakten signert. Jeg bruker salgskontrakten som er i Båtbørsen. Er ikke denne grei nok? Er greit med penger på bok også.... Jeg brukte denne kontrakten som jeg lastet ned fra finn.no, er laget av Forbrukerrådet.... er vel like grei den som noe annet Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
SF Svart 23.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2008 (redigert) Mye tyder på at det blir salg denne helgen. Men jeg tar ingenting for gitt før jeg har kontrakten signert. Jeg bruker salgskontrakten som er i Båtbørsen. Er ikke denne grei nok? mvh Astor Hei Astor, det viktigste er å få med en såkalt "As is" klausul i kontrakten, og det ser jeg at er inkl i Båtbørsen sin. http://www.batborsen.no/include/kjopekontrakt.php Gjenstanden er solgt i den standen de/n befinner seg ved overtagelsen. Redigert 23.Mai.2008 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Mouche Svart 23.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2008 Mye tyder på at det blir salg denne helgen. Men jeg tar ingenting for gitt før jeg har kontrakten signert. Jeg bruker salgskontrakten som er i Båtbørsen. Er ikke denne grei nok? mvh Astor Er det ikke en "viss" bergenser som har tilknytning til KNBF som har en salgkontrakt liggende tilgjengelig på sin hjemmeside? Hvis du lurer på hvem jeg har i tankene og hvor du kan finne denne så bare send meg en IM så skal jeg gi deg alle nødvendige koordinater! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Daffy Svart 23.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2008 Noen annonserer nok samme båten flere ganger for å ikke framstå med en gammel annonse (som uansett havner langt ned på listene).Jeg forstår ikke hvorfor de gjør det...Det er da ikke så billig å annonsere på finn. Da må det jo være bedre å sette ned prisen tilsvarende og heller kjøpe Tillegsvisning på resultatsiden og Tillegsvisning på forsiden Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
Rolf Svart 23.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2008 Mye tyder på at det blir salg denne helgen. Men jeg tar ingenting for gitt før jeg har kontrakten signert. Jeg bruker salgskontrakten som er i Båtbørsen. Er ikke denne grei nok? mvh Astor Jeg har brukt denne. Muligens opphavsmannen kan hjelpe deg med noen spesialtilpasninger også.... Sitér dette innlegget Rolf som trives best med Sommer, Sol og Sørland "Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" Roald Amundsen Link to post
BårdK Svart 23.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2008 Noterer at det store flertall her mener at de gode tider er over og at blåmandag er kommet. Hørt om markedspykologi? Når markedet ikke går en vei og finansøkonomene bommer skylder de på at markedet er drevet av psykologi - som det jo bestandig er! Siste nytt i dag er at et boligbyggerlag i Tønsberg sa opp 6 personer grunnet nesten null salg. Ser også at mange mange båtplasser i Asker og Bærum ligger usolgt og at mange forsøker å sette ned prisen uten å få napp. Ga selv 18 k for en 4 m. plass på Gyssestad tidlig i februar (feige meg), kunne fått samme plass i dag til rundt 12 - 13 k. Liten tvil om markedet er på vei ned - for hvor lenge gjenstår å se - og jeg som kjøpte , men også solgte i fjor høst. Å bytte båt i nedadgående marked er jo greit, så lenge man er rammet av x-fotsyken, men å gå ut av markedet nå svir nok mer. Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Sabelmann Svart 23.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2008 Bunnen har falt ut av markedet. Tror at generell kostnadsøkninger (inkl. renteøkninger og radikal prisøkning på drivstoff) gjør at folk teller mer på kronene nå enn tidligere. Det er kjøpers marked nå. Du får solgt båten bare du går lavt nok ned i pris. Slik fungerer markedet. Kjøpte båt for kort tid siden. Kjøpesummen ble 160000 under prisforlangende. Noe jeg var godt fornøyd med. Selgeren derimot.......trengte pengene. Business as usual! Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 23.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2008 Tja, kurante populære båter av god kvalitet til riktig pris selges nå fortsatt greit i markedet... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
BårdK Svart 23.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2008 Definer grei pris og gi oss mange nok eksempler Sydvesten! Alle båter som selges selges jo til grei pris, dvs. en pris som både kjøper og selger aksepterer! Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 23.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2008 Bunnen har falt ut av markedet. Kan se ut som du har rett `Sabelmann`. Absolutt kjøpers marked. Gratulerer med ny båt, men kunne vært interessant å høre hva den egentlige prisforlangende var på din nye båt.? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.