rover Svart 23.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2008 jooo.....Mange båter til salgs, men hva slags båter? En kamerat leter etter båt: 3 til 7oo,ooo ..... diesel. 2 kabiner...ikke mange å velge i:-( Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 23.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2008 jooo.....Mange båter til salgs, men hva slags båter?En kamerat leter etter båt: 3 til 7oo,ooo ..... diesel. 2 kabiner...ikke mange å velge i:-( `Astor ` har vel en som kunne passe.?? Sitér dette innlegget Link to post
rover Svart 23.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2008 For "tett"... Må kunne sitte ute, eller "på taket" å styre:-) Sitér dette innlegget Link to post
ola_dunk Svart 23.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2008 Ja nå er det helt stille!!! Der kryr av nyere båter mellom 21-22 fot . helplanere med diesel. Noen er bae 1-2 år gamle og er priset opp til 360.000.- men selges under 300.000.- Så bare her går selger ned en 60-70.000.- får å få solgt båten. hvordan skal dette gå? :-( Greit om man skal kjøpe båt igjen for da får man den noe rimeligere :-) Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 24.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2008 Noe av grunnen er at det er solgt veldig mange baater de siste aarene. Det selges ogsà nà mindre nye baater. Men det er kalrt mangel pa baatplasser ogsaa betyr veldig mye. I Stavanger staar flere tusen i koe. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 24.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2008 Hørt om markedspykologi? Når markedet ikke går en vei og finansøkonomene bommer skylder de på at markedet er drevet av psykologi - som det jo bestandig er! Ja! Ethvert marked er drevet av to ting; grådighet og frykt. Jeg velger nokså konsekvent å lytte til ekspertene og gjøre det motsatte av hva de sier av den enkle grunn at de tar mere feil enn de har rett. Jeg kan ikke dokumentere dette på annen måte enn at jeg har fulgt enkelte markeder tett i 30/35 år og på basis av denne erfaringen så tør jeg fremsette denne påstanden. Nå når "alle" mener at markedet for bruktbåter har/skal falle så mener jeg faktisk at riktig kjøpstidspunkt nærmer seg. Legger også merke til at flere her har sagt at de har solgt sin båt til god pris mens andre påpeker at de ikke finner den båten de er på jakt etter - litt merkelig dette siden "alt" er så ille og markedet nærmest flommer over av båter til salgs? Kanskje vi bare ganske enkelt nærmer oss mere "normale" tilstander etter en del år med super hype? ps jeg skal hverken kjøpe eller selge noen båt så jeg "snakker ikke min lommebok"! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Suzuki Svart 24.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2008 Jeg velger nokså konsekvent å lytte til ekspertene og gjøre det motsatte av hva de sier av den enkle grunn at de tar mere feil enn de har rett. Jeg hører hva du sier, men jeg forstår ikke helt hva du mener. Hva skal man f.eks gjøre i boligmarkedet om dagen ? Selge ? Kjøpe ? Avvente ? ( snakker generelt, jeg personlig skal hverken kjøpe eller selge ) Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Mouche Svart 24.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2008 Hva skal man f.eks gjøre i boligmarkedet om dagen ? Selge ? Kjøpe ? Avvente ? Tror man må begnne med å ta utgangspunkt i hvor man "er"; eier man bolig og skal selge for å kjøpe større/mindre, skal man selge fordi man skal flytte til et annet sted osv osv for et sted skal man jo bo og for de fleste nordmenns del så betyr det å bo i egen eiet bolig. I tillegg er det svært avhengig av hvor man bor/ønsker å bo rent geografisk. Kjøp av bolig anses av de fleste som en "nødvendighet" heller enn en investering selv om det for de aller flestes del er den største investering man gjør i løpet av livet. Leser/hører at leieprisene i Oslo har gått kraftig opp og visstnok er noe av grunnen at mange nå mener at det er for usikkert å kjøpe i forhold til å leie. Vel, da ville jeg gått mot strømmen og kjøpt hvis jeg skulle flytte til Oslo og ikke eide noen bolig der. Jeg har vel da også sagt at jeg ikke ville solgt i dag for å så å leie bolig med tanke på å kjøpe igjen senere til en lavere pris. Rentenivået skremmer mange, men man kan i dag få et fastrentelån i Fokus Bank til 6,10% nominell rente over 20 år! Noe å tenke på? Vet at svaret her ble ganske generelt, men "riktig" svar avhenger i stor grad av den enkeltes situasjon. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
10ta9c Svart 24.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2008 `Astor ` har vel en som kunne passe.?? For "tett"...Må kunne sitte ute, eller "på taket" å styre:-) Fem "Astor Fly" har ligget ute en god stund. Prutepris 670000-775000. Sitér dette innlegget Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
BårdK Svart 24.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2008 Ja! Ethvert marked er drevet av to ting; grådighet og frykt. Jeg velger nokså konsekvent å lytte til ekspertene og gjøre det motsatte av hva de sier av den enkle grunn at de tar mere feil enn de har rett. Jeg kan ikke dokumentere dette på annen måte enn at jeg har fulgt enkelte markeder tett i 30/35 år og på basis av denne erfaringen så tør jeg fremsette denne påstanden. Klokt, Mouche. De fleste såkalte ekspertene har dessuten en utvetydig egeninteresse i sine råd og spådommer. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 24.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 24.Mai.2008 Klokt, Mouche. De fleste såkalte ekspertene har dessuten en utvetydig egeninteresse i sine råd og spådommer. Det tror jeg du har helt rett i, men heller ikke dette kan jeg dokumentere! Legger jo merke til at i andre tråder for tiden så er intet argument verdt en sur sild med mindre man kan dokumentere det med vitenskapelige avhandlinger! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Suzuki Svart 25.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2008 Jeg er iallefall veldig glad jeg ikke har bruktbåt i dyrere prisklasse som MÅ bort om dagen. Markedet er kjempetregt, iallefall for gamle eller halvgamle båter. Noe prisras har vi enda ikke sett, iallefall ikke i fullt monn. Min spådom er iallefall at markedet ikke tåler en dårlig sommer til. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
whatever Svart 25.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2008 (redigert) tja, vet ikke hvor tregt markedet er. Jeg la ut Scand Classicen for 170000 og fikk 170000. En fordel for meg var vel at jeg ikke måtte selge. Denne tbåttypen selges vist fort unna. Selgeren sa at flere som sto til salgs var solgt... Og nå skal jeg inn på kjøpemarkedet - og der er det vistnok bra forstår jeg hehe og bdw... er ikke rart salget går tregt for enkelte - når kjøperenemå bevise/love at de skal ta godt vare på båten. Morsomt :-) kunne ikke brydd meg mindre. Godt vi er forskjellig - hadde blitt kjedelig ellers Redigert 25.Mai.2008 av whatever (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtummel Svart 25.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2008 Markedet er kjempetregt, iallefall for gamle eller halvgamle båter. Noe prisras har vi enda ikke sett, iallefall ikke i fullt monn. Det er vel omtrent som markede for boliger. Det tar lengre tid å selge, men verken tiden eller antall båter får prisene til å stupe. Det er nok også store variasjoner med hensyn til hvilke båttyper, prisklasser eller områder i landet som er så vanskelige å selge at det kan gi større prisfall. Jeg tror ikke det er grunn til å bli alvorlig bekymret før noen av de større båtimportørene må redusere virksomheten. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 25.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2008 Da er Astor solgt også. Til en pris som jeg godt kan leve med. mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
10ta9c Svart 25.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2008 Da er Astor solgt også. Til en pris som jeg godt kan leve med. mvh Astor Gratulerer. Hadde vært intressant å vite hvorfor kjøper valge akkurat Astor i konkurranse med 11 andre NW900, hvorav 5 med flybridge. Regner da med at kjøper har trålet Finn en stund før kjøpet. Pris, tilstand, utstyrsnivå eller geografisk beliggenhet? Sitér dette innlegget Oppussing av Alicraft 26 Trebåtfestivalen i Ulsteinvik 16-19 Aug. Link to post
Sydvesten Svart 25.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2008 Gratulerer med salget Astor, da er du vel i full gang med å tråle "trålermarkdet" formoder jeg... Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Enzo Svart 25.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2008 Da er Astor solgt også. Til en pris som jeg godt kan leve med. mvh Astor Gratulerer med salget , regner med du ikke blir båtløs så altfor lenge nå Ser ut som folk har oppdaget min båt også nå , etter et par uker og 1800 visninger så har jeg fått 2 telefoner på 2dager og en skal komme og se båten så om jeg er heldig så kanskje jeg også er båtløs over neste helg (er jo lov å håpe). Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 25.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2008 Grattis med salget, nå venter i spenning på nyheter i kjøpetråden din. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 25.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 25.Mai.2008 Når betalingen er på konto regner jeg båten for solgt og kan overtas. Vi har allerede plukket oss ut en ny båt. Kommer tilbake med det når alt er signert. mvh Astor Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Brodern Svart 27.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2008 Ang båter på Finn så har jeg flere dårlige erfaringer om man kan kalle det det. Jeg har sendt mail til flere selgere, bla av en Fjord 18 og en nordkapp 17 + en Herva 17, har ikke fått svar fra noen av dem. så enten fungerer ikke mailtjenesten til Finn, eller så vil ikke folk svare, at de bare lufter interessen for sin båt. Eller så ordlegger jeg meg feil. Men når selger opplyser om at båt og henger kan selges separat, og jeg spør hva han skal ha for båten uten henger (for det har jeg) så burde ikke det være så vanskelig å forstå :) Noe rart er det :) nå må jeg nesten sitere meg selv her. i dag/går, 27 Mai fikk jeg plutselig en drøss mail, gamle mail fra 15-19 Mai. Og der lå det flere svar fra en selger, av en båt jeg gjerne ville ha. og det til en pris 15000 lavere enn annonsert. Båten er selvsagt solgt nå pga dette at jeg ikke fikk mailene mine, og det kan man man vel ikke beskrive i pene ordlag hva jeg tenkte da. Det viser seg altså at nettleverandøren min har hatt noen problemer, som de selv ikke vet hva kommer av. Noen mail kommer igjennom, andre ikke. Og der lå mailen om båten "min" Det var som fan tenkte jeg. Drømmebåten glapp fordi de forbanna (selvsensur her ) hadde trøbbel i tårnet. Surt, men desverre sant. Selger vari dette tilfellet helt uskyldig, og han svarte på mine mail flere ganger, men som sagt, jeg fikk de ikke pga krøll i systemet. sånt skjer, det må man desverre innfinne seg med. Og ja, hadde jeg ringt så hadde jeg nå vært eier av en Fjord 18, akkurat den båten jeg vil ha Neste gang ringer jeg, tryggest det Sitér dette innlegget Føkk deg... Link to post
Ingar Svart 27.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Mai.2008 Moralen er: Bruk gmail. Sitér dette innlegget Link to post
andersm Svart 29.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2008 Artig tall dette, 1 - 2 - 3 - 4 - 5, noen tips om neste morsomme tall blir 2 - 3 - 4 - 5 - 6 eller 1 - 2 - 3 - 4 ? Kan bare støtte opp om at Gmail er suverent, selv om mange mener det er betenkeligheter rundt personvernet der. - anders m. Sitér dette innlegget Link to post
Akult Svart 29.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2008 Egentlig er det veldig greit at markedet har roet seg litt, bortsett fra når man har noe man selv skal selge. Men ting har nok vært noe vel opphetet de siste årene. Ref. kommentarene om epost, så bruker jeg Windows Live Mail, og samler flere kontoer i samme program. Greit når den samarbeider med Windows Live Messenger som alltid står på her, og er en enkel og grei kommunikasjonsmetode. Den største fordelen er at jeg har alle mailene tilgjengelig uansett hvilken maskin jeg er på. Når får vel Billegutt-haterne fnatt. Man har sikkert samme mulighetene i gmail også. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 3.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2008 Nå er det 518 ledige båtplasser på Finn.no og en 4-meter i Bærum får man nå til 8000 og i Asker får man en 4-meter til 5200! M.a.o. er det nå ikke noe problem å få en båtplass i indre Oslofjord til en overkommelig pris, solen skinner og værmeldingen for neste 10 dagene er sol og varme! Kanskje det løsner litt i bruktmarkedet? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.