toroskar Startet 22.Mai.2008 Link til dette innlegget Startet 22.Mai.2008 Tenkte jeg skulle bruke mitt første innlegg her til å hilse pent! Mitt navn er Tor Oskar Skiftun og jeg bor i Stavanger. Har nettopp kjøpt ei nydelig tresnekke og som uerfaren trebåteier blir det en del "dumme" spørsmål fra denne kanten etterhvert! ...spesielt når det blir tid for båtpuss... Før den tid kommer ser jeg at det er mye info å boltre seg i her på forumet. Ha ei flott helg! -Tor Oskar Her er en link til bilder av skjønnheten; Sørlandssnekka Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 22.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2008 (redigert) Velkommen hit til forumet og gratulerer med ny fin snekke.. som for å si det pent... var meget pen... Redigert 22.Mai.2008 av Sydvesten (see edit history) Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Sleipner93 Svart 22.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2008 Gratulerer med en av de mest nydeligste Sørlandsnekker jeg har sett! Var innom den hallen denne stod i og så på denne, dette er båt hvor du må ta av deg skoene før du går oppi ! Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 22.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2008 (redigert) Hei, toroskar - og velkommen ombord i baatplassen.no! :o) Den snekka der er rene skjære opplevelsen å se på! Et vakkert stykke håndtverk. Er den helt ny? Lenge siden jeg har sett så mye blanklakkert mahogni!! Det er nok et stort ansvar å overta en båt i den stand - og å holde den slik.... Lykke til! Redigert 22.Mai.2008 av Walter_S (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
NilsPils Svart 22.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2008 Hei, og velkommen. Det vare en nydelig og velholdt båt. Mange detaljer ligner mistenkelig på tresnekka Tora. Du har også dekk i furu som står veldig godt til mahognyen. Dette er nok lagt relativt nylig(?). Ellers ser det nesten ut som du har rappa roret mitt, med beslag og det hele. Lykke til med båten. Regner med at du tar godt vare på den. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Brutus Svart 22.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2008 Oi, den var skikkelig velholdt. Reine utstillingsobjektet. Gratulerer med ny båt... Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 22.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2008 Hei og velkommen til BP toroskar. Jeg liker ikke trebåter, jo gjør det. Men ikke sånn at jeg gidder å ha det selv. So no offence, men gudbedre den snekka de var rettogslett vakker!!! Grus under sålen oppe denne er noe man bare ikke gjør der Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
toroskar Svart 22.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2008 Takk for den gode velkomsten! Båten ble bygd i 1959 hos Brødrene Grændsen baatbyggeri på Borøya i Tvedestrand. Er blitt restaurert av en Stavangermann og ble ferdig i 04. Båten er akkurat slik den var i 59 bortsett fra teakdørkene og motorkassa. Har en spennende oppgave i vente de neste årene! Å holde denne i samme flotte stand blir nok både lærerikt og kjekt! Sitér dette innlegget Link to post
BigRevi Svart 22.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2008 Er det lov å spørre hvor mye du måtte gi for den herlige skjønnheten? Sitér dette innlegget Link to post
TommyJ00 Svart 22.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2008 Gratulerer med en nydelig båt. Legg gjerne ut mer bilder av smykke dit, det er som aktuell rapport for oss trebåtfølk. mvh Tommy. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 22.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2008 Vanligvis tenker vi (jeg) på noe annet når man sier "Fiin gammel aargang" - men denne er det ;-) Velkommen ombord på forumet! Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
toroskar Svart 22.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2008 Det vil komme flere bilder etterhvert! Men først må den på sjøen igjen og støvet tørkes bort! Men jeg kan jo heller si litt mer om båten; Midtfisk og dollbord er mahogny og dekket er i oregonpine. Interiør og vindskjerm er i hel mahogny. Motoren er en nyoverhalt Marna MB10A. Planen var først å kjøpe en mer oppussingsklar snekke men når jeg klatret opp i denne var jeg solgt! -tor oskar Sitér dette innlegget Link to post
C-marine Svart 22.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2008 kjempeflott båt! Velkommen til Båtplassen. Sitér dette innlegget Båter: Yamarin 4410/ Yamaha 40hk, Gplast 700SE/yanmar 120hk, Andunge/seil, Aquaquick MS 300/5hk tohatsu Enda en med båt lappen! Link to post
roaldbj Svart 22.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2008 Fantastisk båt som er er bygd i 1959. Det kunne vært flott om du også legger bildene av båten direkte inn på båtplassen. Sitér dette innlegget Link to post
Indiana II Svart 22.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2008 Hei og velkommen her på forumet. Nydelig båt du hadde der. Møbel på sjøen. Lykke til med sesongen. Sitér dette innlegget Link to post
toroskar Svart 22.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2008 Det kunne vært flott om du også legger bildene av båten direkte inn på båtplassen. Mener du der det står bilder i profilen min? eller er det andre albumer som brukes? -tor oskar Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 22.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2008 Nydelig båt. Og en trebåt i slik stand er vel ikke stort mer tidkrevende å holde vedlike enn en plastbåt. Men enn litt annen sjarmfaktor..... roaldbj mener at du kan legge bildene inn i innlegget, slik at vi ser bildet når vi leser. Uten å trykke på linken. Sitér dette innlegget Link to post
REM Svart 22.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2008 Mener du der det står bilder i profilen min? eller er det andre albumer som brukes? Under medlemssideme i hovedmenyen har de noe som heter Erfaringsdatabase. Her kan du legge inn bilder og tekniske data på båten. Her kan du også skrive om hvordan du opplever båten, restaureringsarbet oa. Håper å se båten din der. Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
Gabba III Svart 22.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2008 Oj oj oj!! Dette var virkelig en lekker båt Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 22.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2008 Ingen båt er penere enn en strøken trebåt! Og dette var et nydelig eksemplar. Velkommen ombord til Baatplassen! Husk å bestille deg en vimpel! Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Gunga Din Svart 22.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2008 Kjempeflott snekke.....gratulerer....var redd om båten! o velkommen til BP! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Espen Svart 22.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2008 For å sei det på Stavangersk.. Gratla, og velkommen te oss på bådplassen :D Sitér dette innlegget Link to post
Noflow Svart 22.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 22.Mai.2008 ...som uerfaren trebåteier blir det en del "dumme" spørsmål fra denne kanten etterhvert! ...spesielt når det blir tid for båtpuss...-Tor Oskar hva er det å pusses på der da? kan ikke være mye Sitér dette innlegget Link to post
white money Svart 23.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2008 Gratulere med ny båt. Velkommen ombord til bp Sitér dette innlegget Link to post
toroskar Svart 23.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mai.2008 hva er det å pusses på der da? kan ikke være mye Jeg vil jo helst at den skal se like pen ut når jeg har hatt den noen år! -tor oskar Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.