Kaptein Sabelmann Startet 23.Mai.2008 Del på Facebook Startet 23.Mai.2008 Jeg har tegnet forsikring i IF. Betaler 10000 i årspremie. Gjelder denne forsikringen om jeg får motorhavari også mon tro? Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 23.Mai.2008 Del på Facebook Svart 23.Mai.2008 Dette varierer fra forsikring til forsikring. Du må nok gå gjennom forsikringsteksten din. Jeg har forsikring i annet selskap og her står det eksplisitt at forsikringen inkluderer motorene. Sitér dette innlegget Link to post
TrondT Svart 23.Mai.2008 Del på Facebook Svart 23.Mai.2008 Både mitt nåværende selskap og et selskap jeg har fått tilbud fra har følgende setning i vilkårene: "5.1.2 Forsikringen omfatter ikke - Kontanter og verdipapirer. - Skade på seil som ikke er en følge av en erstatningsmessig skade. - Tap eller skade som er en følge av berøring med is eller frostskader. - Snøras fra tak eller at overdekning bryter sammen, med mindre båten mot betaling er i opplag hos tredjemann. - Forurenset, infisert eller feilaktig drivstoff, uansett årsak. - Varmgang i motor og drivverk uansett årsak" Så jeg tror kanskje at din forsikring har samme/tilsvarende vilkår... TrondT Sitér dette innlegget Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC Barracuda 30 :-) Link to post
roaldbj Svart 23.Mai.2008 Del på Facebook Svart 23.Mai.2008 Jegt er redd for at denne teksten ikke inkluderer motorhavari som skyldes vanninntregning grunnet ødelagte skoggjennomføringer? Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 23.Mai.2008 Del på Facebook Svart 23.Mai.2008 Ta ikke motorforsikringen for god fisk sånn helt uten videre. Finles vilkårene og husk at den utløsende faktor for forsikringsutbetaling er at skaden skal skje "plutselig og uforutsett". Mao. så dekkes ikke slitedeler og forsvindlingsselskapene har veldig lett for å se på hele motoren som en slitedel og til en viss grad så er den jo også det... Har en bilmotorsak gående i Forsikringsklagenemnda for tiden og selv om min skade er svært beskjeden er den etter mine lesekunnskaper soleklart innenfor vilkårene men Forsvindlingsselskapet påstår det er en slitedel (EGR-ventil) som har havarert. Både to merkeverksted og selskapets takstmann sier helt klart at denne ventilen er noe som aldri skal vedlikeholdes og blir heller ikke inspisert e.l. ved service, kun skiftes hvis den feiler. Om den feiler så medfører det tilnærmet ukjørbar bil, tilfeldig og uforutsett, og da forstår ikke jeg at det ikke utløser utbetaling :headbang: I diskusjoner med takstmannen fikk jeg et helt konkret tilfelle som dekkes: Registerreimbrudd med påfølgende motorhavari dersom det kan dokumenteres at reimen ikke har gått for langt eller lenge iflg. produsentens spec. Er der olje på reima får du ingenting... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
mateco Svart 23.Mai.2008 Del på Facebook Svart 23.Mai.2008 Sakset fra Gjensidige Hvor egen motorskade forsikring kan tegnes! Motorskade Tilbys for båter med innenbordsmotor, også seilbåter med innenbordsmotor. Alle plutselige og uforutsette skader dekkes for motorer opp til 15 år Avskrivning med fem prosent av motorens verdi pr år fra motoren er ny. Maks 50 prosent avskrivning. Sitér dette innlegget Jo mere man lærer jo mere kunnskap får man om hva man ikke vet !! Link to post
Kaptein Sabelmann Svart 23.Mai.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Mai.2008 Igjen - tusen takk for gode tips. Denne skal jeg forfølge videre. En ny motor koster jo fort noen hundre tusener, så dette er jo viktig - ihvertfall for meg. Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 23.Mai.2008 Del på Facebook Svart 23.Mai.2008 (redigert) Her er forskjellen på norske forsikringsselskaper og utenlandske. Jeg har gjennom mange år vært forsikret gjennom forsikringsmeglerne Norwegian Brooker og Quality Brooker. Disse har motorhavariforsikrings inkludert i prisen i tillegg til å være atskillig rimeligere en de fleste norske. De mekler forsikringer med de store selskapene som Lloyds osv. Motorhavariforsikringen har dog en begresning i forhold til båtens alder skal sies. De forsikrer stort sett båter over 500.000,- i verdi. Redigert 23.Mai.2008 av Swande (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 24.Mai.2008 Del på Facebook Svart 24.Mai.2008 NB og QB dekker vel bare motorskade intill 5 aar. Med norske reklamasjonsregler har vel dette egentlig ikke noe verdi. Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 24.Mai.2008 Del på Facebook Svart 24.Mai.2008 NB og QB dekker vel bare motorskade intill 5 aar. Med norske reklamasjonsregler har vel dette egentlig ikke noe verdi. Du har helt rett og jeg har også stilt samme spørsmålet til de begge. Det de sier er at det ofte er mye enklere i en reklamasjonssak der de går inn å tar "støyten" og ordner opp rask. Mener Bitteliten også i en eller annen tråd sa noe om at den dekket utover det reklamasjonsreglene dekker inn. Sitér dette innlegget Link to post
Victora III Svart 28.Mai.2008 Del på Facebook Svart 28.Mai.2008 Fikk tilbud fra Norwegian Brooker i dag og de reklamerer nå faktisk med maskinskade på inntil 8 år inkludert. Da begynner jo denne iallefall å bli interessant utover ordinær 5 års reklamasjonsrett. De forsikrer båter for over 200.000,- Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 28.Mai.2008 Del på Facebook Svart 28.Mai.2008 Husk at reklamasjon er ikke det samme som garanti eller forsikring for den del. I en reklamasjonssak må du bevise at produktet har en innebygget feilkonstruksjon, materialtretthet e.l. Tror nok det er enklere å kjøre en sak på forsikringen enn å forsøke seg mot produsenten med reklamasjon Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.