Nemo Svart 29.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2008 På min roraksling er denne smørekoppen under den platen med festebraketten. Sitér dette innlegget Link to post
Rui lui Svart 29.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2008 jeg skal sjekke under der:-) Sitér dette innlegget ] Link to post
Divemaster Svart 29.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2008 Den mutteren går på utsiden av hylsa regner jeg med ... Hvis så...... så er det en talgpakkning inne i denne koppen. Du må kople av rorarmen, løfte denne opp og av. Skru av mutteren (med over hylse), og legge inn en ny talgpakkning. Roret vil dette ned når du løsner dette, men jeg har gjort dette på sjøen.... med å løfte hekken slik at hylsa er over vann (stropp under hekken på høyvann og vent på lav..... egen stopp under roret slik at det ikke glir ned)... og gjør jobben. Is i magen og planlegging er viktig, men når du gjør jobben riktig, holder det i årevis... Lettere på på land selvsagt, og ikke så risikabelt.... ha en trepropp klar i tilfellet roret faller av ... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
roaldbj Svart 29.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2008 Jeg følger resonnementet ditt Drivemaster. Her har nok de forskjellige produsentene ulike løsninger. Scand har eksempelvis roret produsert av Bosvik. Her holder flyndrejernet roret oppe. Andre båter som ikke har flyndrejern kan nok være utsatt fdore at roret med rorstamme går rett ned når låsemutter til rorarm løsnes... Sitér dette innlegget Link to post
Rui lui Svart 31.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2008 ingen nippel..tror jeg venter til jeg tar opp båten før jeg begynner og løsne noe med min flaks senker jeg vel båten Sitér dette innlegget ] Link to post
Hansi Svart 31.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2008 (redigert) Kan nok kanskje være lurt ja............ Redigert 31.Mai.2008 av Hansi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Rui lui Svart 31.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2008 god helg:-) Sitér dette innlegget ] Link to post
NilsPils Svart 31.Mai.2008 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2008 ... da så jeg at det var vått der hvor styresylinder går inn på roret?vet ikke helt hva dette kalles,,men iallefall ser det ut som denne lekker.hva gjør jeg nå?? Jeg synes ikke dette høres mer dramatisk ut enn at jeg ville fortsatt båtsesongen, holdt det under oppsikt og tatt det når båten likevel eventuelt skal opp til høsten. Og da ville jeg også gjøre helt rent for rust og male. Det ser ikke helt standsmessig ut på bildene. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Rui lui Svart 31.Mai.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2008 neida er ingen krise..men sjekket men jeg gikk med båten lakk en god del da..men jeg har jo lensepumpe på motroen så det er ingen krise der heller. Sitér dette innlegget ] Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.