Jump to content

Turbo til Ford 2704 ET, pris på overhaling/bytteturbo?


Fanta

Recommended Posts

Ta en telefon til Turbo service på Høvik de har sikkert en bytteturbo på lager.Byttet selv her for et par uker siden til mine Volvo aqad40b Pris kr.7350,- pr stk.De er like fine som nye og halve prisen

Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500

 

Vårt prosjekt:

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046

 

Hjemmeside:

www.GudrunogTrond.com

Link to post
Share on other sites

Det var ganske klart at noe var galt etter som det var en ganske plagsom hvinelyd som kom fra turboen (antok det var fra den - har ikke særlig peiling på motor). Mekanikeren skrudde bare av en klemme på en innsugsventil (?) og kjente på et jul inni. Det var slark, så da mente han at et lager hadde sagt tak for seg. Ihvertfall slik jeg forsto det...

 

Jeg tar kontakt med Turbo Service i morgen. Passer bra etter som jeg har båten i Sandvika. Takk for tips.

Link to post
Share on other sites

det er normalt med noe slakk i turbinhjullagrene. er bare glidelager med "god " klaring til akselbanen. vinelys sier du. kan det være liten lekkasje på trykksiden av turbo? ladetrykk går ut i en pakning eller slangekobling?

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

Da har jeg vært i kontakt med Turbo-Service. Turbo til maskinen er gått ut av produksjon. Det er kommet en ny type (7.950 + mva), men den må ha en adapter på oljereturløpet som må sveises eller gjenges på. Så der er ikke bare å montere direkte på. De kan imidlertid overhale den jeg har. Koster 4.000 + mva, og de gjør det på 1-2 dager etter innlevering! Ikke alltid ting skjer såpass raskt... Tror jeg forsøker den varianten. Billigere og enklere.

Link to post
Share on other sites

Ville også ha valgt overhaling dersom de sier det er greit.De bytter alt av lagere og tettninger rengjør og den ser ut som ny når du får den tilbake,samtidig sparer du jo masse penger og problemer med tilpassning av andre deler.Et par dagers ventetid er jo tross alt ikke ille.Flott at det løser seg for deg.

Pass på og bytt alle pakninger og tettniger i forbindelse med turboen også på trykksiden,så er du sikker på at alt er bra

Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500

 

Vårt prosjekt:

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046

 

Hjemmeside:

www.GudrunogTrond.com

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Har hatt samme problem med min 2704 turbo, hadde først lekasje på trykk siden og det hører du IKKE for turboen gir ikke mer enn ca. 0,9 bar.

Turboen min fikk også en skade på turbinbladet på trykksiden og måtte derfor overhales/byttes,jeg fikk da en pris på 12-15000,- for overhaling og ca.8000,- for en ny turbo så da var ikke valget vanskelig å ta.

PS. følg alle gummi sjøter fra turboens trykkside spesielt i den første svanehalsen der er det litt trangt og det var der jeg hadde fått lekasje.

Link to post
Share on other sites

Hei Petimo!

Er din motor med turbo og ladeluftkjøler? I instruksjonsboken min står det at denne motoren med turbo skal ha 0,84 bar, mens motor med ladeluftkjøler skal ha 1,23 bar turbotrykk.

 

Jeg hadde lekkasje på innsug manifol og håpte på at problemet var løst da den ble tettet. Trykket steg fra 0,6 til knapt 0,9 bar, noe som da fortsatt er for lite. Ut fra det du skriver er det sikkert best å sjekke turboen nærmere før man går videre.

Link to post
Share on other sites

  • 4 år senere...
  • 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...