Jump to content

Tilkobling av Grundig digitaldekoder


Quantum

Recommended Posts

Skulle kjøpe Grundig digitalboks for riks Tv idag men fikk beskjed om at man måtte ha en Scart kontakt på Tv.Det finnes ikke på vår tv.Må jeg kjøpe ny tv eller finnes det noen form for overgang til vanlig koaks plugg. Tv`n er en ett år gammel flatskjerm kjøpt på Sea-sea

Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500

 

Vårt prosjekt:

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046

 

Hjemmeside:

www.GudrunogTrond.com

Link to post
Share on other sites

Har du sjekket at det ikke er en HDMI tilkoblingsplugg på TV'n? Det er ennå bedre enn Scart-tilkobling.

Og den tilkoblingen du nevner, er det en vanlig antenneingang for analog TV?

 

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Jeg har samme dekoder og TV uten Scart, men jeg har RCA video og lyd inngang på TV`n. Har overgang fra Scart til RCA. Funker helt O.K. Om du har RCA ingang kan du skaffe deg overgang. ( RCA er samme type som ofte er brukt på stereoanlegg)

Princess 435 volvopenta_sotw.gif

Pretty Woman, Oslo

Link to post
Share on other sites

merkelig at det ikke er scart på tv din :crazy: vet at du får overgan fra scart til gul hvit og rød som skal inn i tv..en slags phono plugger.har du dette på tv din?

 

Dette var akkurat hva jeg spurte etter hos ekspeditøren på Expert i dag og fikk et svar om at dette var umulig da dekoderen sendte ut helt spesielle signaler som kun virket via scart.Dette kunne ikke jeg forstå men gadd ikke ta diskusjonen med ham.Det er nok snart på tide at disse ekspeditørene blir satt på skolebenken slik at de kan lære litt om produktene de skal selge.

Da er det bare å løpe å kjøpe,men det blir ikke noen handel hos Expert.

Mange takk for raske tilbakemeldiger Dette er BP på sitt beste

 

Trond

Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500

 

Vårt prosjekt:

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046

 

Hjemmeside:

www.GudrunogTrond.com

Link to post
Share on other sites

Dette var akkurat hva jeg spurte etter hos ekspeditøren på Expert i dag og fikk et svar om at dette var umulig da dekoderen sendte ut helt spesielle signaler som kun virket via scart.Dette kunne ikke jeg forstå men gadd ikke ta diskusjonen med ham.Det er nok snart på tide at disse ekspeditørene blir satt på skolebenken slik at de kan lære litt om produktene de skal selge.

Da er det bare å løpe å kjøpe,men det blir ikke noen handel hos Expert.

Mange takk for raske tilbakemeldiger Dette er BP på sitt beste

 

Trond

 

Her har vi fortreffeligheten til butikkene som selger alt fra støvsuger til filmer, tv og snart bensin..

 

Det han nok mener er at dekoderen kan gi ut et RGB signal på scart-kabelen. Dette er ikke kompatibelt med det vanlige kompositt-signalet vi vanligvis bruker RCA pluggen til (gul i farge). I midlertid tror jeg man kan stille om dekoderen i menyen til å gi ut kompsitt-signal. Da bør det gå helt fint med en scart-til-rca omkobling.

 

Men jeg synes det er rart at en skjerm på ett år ikke har scart inngang...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...