Jump to content

Stålpropeller fra USA - billig?

Flybridge

Recommended Posts

Skal investere i stålpropeller til mitt DP290 drev (duoprop Volvo Penta), og ser at det er en god del å spare ved og handle "over dammen".

Sitter å leser på dette firma i USA:

http://www.hillmarine.com/SterndrivePropellers.html

$1.199 = ca kr 6.200,- for hele settet. Høres billig ut - eller?

Frakt kommer selvfølgelig i tillegg ($150 til Norway), men hva andre avgifter etc. må jeg regne med når handler i USA.

Er det noen som har handlet med dette firma, eller for å spørre på en annen måte: Er det noen der ute som har link til billigere duoprop stålpropeller?

Hilsen: Capitan of Canopus

Det kommer kun norsk MVA (25%) på toppen av fakturaverdien (vare pluss transport), ingen toll men evt. fortollingsgebyr til Posten (mener å huske dette var på ca. kr. 180).

Det blir ofte enklere å bruke Jetcarrier til å ta seg av transporten & fortollingen hit, men et duoprop-sett er vel såpass tungt at det kanskje blir billigst å la butikken sende direkte til deg. Alternativt kan du bruke sjøfrakt med Jetcarrier som er billig men som tar mye lenger tid (regn med 6-8 uker).

Tror den prisen du har funnet er relativt vanlig / representativ for nettbutikker der borte. Men, når du først er i gang så kan det lønne seg å sjekke eBay også - der kan du finne både nye og brukte til en brøkdel av vanlig butikkpris.

Har akkurat bestilt en 11x21 cleaver fra Ron Hill (Hillmarine) Propellen koster i utgangspunktet $350.

Skulle få den inkl frakt for $400.

Venter bare på trackingnummer slik at jeg kan sjekke hvor den er i løypa.

At karen kan lage propeller er vel hevet over enhver tvil. Skal bli artig å se på finishen osv... :cool:

Leste nok mer mellom linjene enn det som sto der :tongue: Høres ut som en god deal, samt at det ikke ble beregnet moms på frakta(?).

Jeg for min del var heldig og fikk meg en 'remanufactured' Raymarine E120 plotter til USD 2199. Ca. 16 000 NOK levert på døra ila. 4-5 dager. Listepris her hjemme er vel noen-og-førti tusen, med enkelte knalltilbud på 37-38 000. Ser 'remanufactured' er oppe i overkant av USD 3000 på samme nettsida nå..

Har akkurat bestilt en 11x21 cleaver fra Ron Hill (Hillmarine) Propellen koster i utgangspunktet $350.

Skulle få den inkl frakt for $400.

Venter bare på trackingnummer slik at jeg kan sjekke hvor den er i løypa.

At karen kan lage propeller er vel hevet over enhver tvil. Skal bli artig å se på finishen osv... :cool:

Er på utkikk etter en 11x18 cleaver. send raport så fort du får den. hva slags påhenger skal du ha den på?

Jeg trenger en til yamaha 50. :flag: tror jeg bestiller en bare for å ha den :smiley:

Livet er for kort for sightsing.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...