Xlnt Startet 5.Juni.2008 Del på Facebook Startet 5.Juni.2008 -Xlnt Sitér dette innlegget 00 Glastron SX225 Jeanneau so 42 ds Bavaria 44 Vision Jeanneau 50 DS Link to post
Håreken Svart 5.Juni.2008 Del på Facebook Svart 5.Juni.2008 :lol: :lol: :lol: Sitér dette innlegget Da har jeg gått fra Daycruiser til en roligere Mørebas. Langt mindre fart, men mye mere kos :-) Link to post
Frivakten Svart 5.Juni.2008 Del på Facebook Svart 5.Juni.2008 (redigert) Fendere? Har dere ikke hørt at det er salg på falukorv i Strømstad Redigert 5.Juni.2008 av Krisida Magni (see edit history) Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
Mouche Svart 5.Juni.2008 Del på Facebook Svart 5.Juni.2008 Det er nok heller markerings/rundingsbøyer for pinnebåtfolket som skal ut og sloss mot sine Lystall vil jeg tro? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Boywonder Svart 5.Juni.2008 Del på Facebook Svart 5.Juni.2008 Det er nok heller markerings/rundingsbøyer for pinnebåtfolket Eller for de uten pinne, men med litt hestekrefter... Sitér dette innlegget En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil... Link to post
Mouche Svart 5.Juni.2008 Del på Facebook Svart 5.Juni.2008 Det kan du ha rett i Boywonder, tenkte ikke på den! Du vet vi som har pinne, og vel så det(!), trenger ikke så mange hester. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Penny Svart 5.Juni.2008 Del på Facebook Svart 5.Juni.2008 Det er noe herk når det kommer helikopterfolk og legger seg oppå uten å fendre skikkelig, så får ikke vi sove om natten på grunn av den evinnelige gnikkingen mellom salongtak og helikoptermeier. For all del, ikke meningen at dette skal bli en diskusjon om rotor vs. ikke rotor, finnes sikkert masse flotte rotorfolk, men min erfaring er at de ikke pleier å ha med tilstrekkelig store/mange fendere. Kanskje uvant for utlendinger, men her i landet gjelder norske regler i tillegg til den internasjonale forskriften om forebygging av harde landinger til sjøs, og §42 sier klart og tydelig at det er helikopterets plikt å ikke legge seg på små lystbåter uten tilstrekkelig fendring. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 6.Juni.2008 Del på Facebook Svart 6.Juni.2008 §42 sier klart og tydelig at det er helikopterets plikt å ikke legge seg på små lystbåter uten tilstrekkelig fendring. Hva er iht §42 nedre grense for begrepet "små lystbåter". Har vanlige fendere på GH'en for sideveis belastning, men ble nå litt nærvøs for at den er noe "underfendret" ift helikopter... Disse helikopterne med to "fendere" montert på/istedenfor meier, kan de i utgangspunktet legge seg oppå alt som reker rundt på sjøen med henvisning til at de er skikkelig fendret? Jeg får sende kjerringa ut på luftmadrassen som lokkemat, slik at de ikke legger seg på båten.. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.