Jump to content

Ny type fendere

Xlnt

Recommended Posts

Det er nok heller markerings/rundingsbøyer for pinnebåtfolket som skal ut og sloss mot sine Lystall vil jeg tro?

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Det er nok heller markerings/rundingsbøyer for pinnebåtfolket

Eller for de uten pinne, men med litt hestekrefter... :smiley:

En gang trodde jeg at jeg ikke hadde rett, men jeg tok feil...

Det kan du ha rett i Boywonder, tenkte ikke på den! Du vet vi som har pinne, og vel så det(!), trenger ikke så mange hester. :cool:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Det er noe herk når det kommer helikopterfolk og legger seg oppå uten å fendre skikkelig, så får ikke vi sove om natten på grunn av den evinnelige gnikkingen mellom salongtak og helikoptermeier. For all del, ikke meningen at dette skal bli en diskusjon om rotor vs. ikke rotor, finnes sikkert masse flotte rotorfolk, men min erfaring er at de ikke pleier å ha med tilstrekkelig store/mange fendere. Kanskje uvant for utlendinger, men her i landet gjelder norske regler i tillegg til den internasjonale forskriften om forebygging av harde landinger til sjøs, og §42 sier klart og tydelig at det er helikopterets plikt å ikke legge seg på små lystbåter uten tilstrekkelig fendring.

§42 sier klart og tydelig at det er helikopterets plikt å ikke legge seg på små lystbåter uten tilstrekkelig fendring.

Hva er iht §42 nedre grense for begrepet "små lystbåter". Har vanlige fendere på GH'en for sideveis belastning, men ble nå litt nærvøs for at den er noe "underfendret" ift helikopter... :lol:

Disse helikopterne med to "fendere" montert på/istedenfor meier, kan de i utgangspunktet legge seg oppå alt som reker rundt på sjøen med henvisning til at de er skikkelig fendret?

Jeg får sende kjerringa ut på luftmadrassen som lokkemat, slik at de ikke legger seg på båten.. :cool: