Kodvaag Svart 12.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2008 I havna der jeg ligger er det en kar som har montert web-kamera som dekker det meste av havna. Jeg har laget en laminert plakat som ligger ved døra til cabin der det står at området er dekket av web-kamera, samt at det ikke finnes verdisaker oppbevart i båten samt at jeg har alarm Var i båten i går og skiftet til nye fortøyningstau med sjokkdempere og , og myste inn vinduet ditt. Så det lå en plakat der, og tenkte det er sikkert en advarsel til banditter. Så det var det det stod på den! Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Kodvaag Svart 12.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2008 Jammen fikk jeg ikke innbrudd i båten! Låsen brutt opp uten vesentlige skader, ingenting tatt. Nå skal tyvene identifiserers på web-kamera og saken selvsagt anmeldes! Nei men for f... da!!! Jeg var i båten min (som ligger ved siden av din) fra 22.10 til ca 23.00 i går onsdag kveld. Ankom i en rød Mazda MX-5/Miata cabriolet, parkerte 4 meter fra brygga, monterte nye fortøyningstau og justerte de inn. Så ikke noe mistenkelig e.l.... Tror jeg har hatt folk i min og, for ca en uke siden. Eneste tegnet var at en glidelås til kalesjen var åpen. Ingenting manglet som jeg kunne se. Ikke det at det er noe å rappe der da. Sitér dette innlegget Båthistorie: x-Blesser 440/35 knop - x-Joda 7500/25 knop - x-Master 820/18 knop - x-Scand Baltic/25knopNå: Båtløs - Kjører Bobil... Link to post
Ulv I Svart 12.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2008 Det er vel i grunn det som er det viktigste her, IKKE oppevar ting av verdi i båten. Jeg har kjøpt meg en vanntett skipssekk som jeg legger alt av verdier i og tar med meg til og fra båten for hver gang. Om det kommer en tyv å vil ha lapskaus'en som står i skapet, så be my guest.. :-) (Bare gled deg til sirena blåser 130DB rett i øret ditt, hehe). Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
hifo Svart 12.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2008 hmm, lapskaus . hvor var det båten din lå egentlig? bryggenummer? Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Victora III Svart 12.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2008 Nei men for f... da!!! Jeg var i båten min (som ligger ved siden av din) fra 22.10 til ca 23.00 i går onsdag kveld. Ankom i en rød Mazda MX-5/Miata cabriolet, parkerte 4 meter fra brygga, monterte nye fortøyningstau og justerte de inn. Så ikke noe mistenkelig e.l.... Tror jeg har hatt folk i min og, for ca en uke siden. Eneste tegnet var at en glidelås til kalesjen var åpen. Ingenting manglet som jeg kunne se. Ikke det at det er noe å rappe der da. Her er det bare å følge med. Har snakket med flere som jevnlig er på brygga som vil følge med. Saken er anmeldt og nå skal jeg få ut web-kamerabildene og studere. Det tar bilder hvert minutt, så sjansen er stor for å ha billedbevis. Ellers oppbevarer jeg selvsagt ingenting av verdi i båten. hmm, lapskaus . hvor var det båten din lå egentlig? bryggenummer? Hvem er du du spør?? Tror du noen her oppgir hvor de ligger?? Hva skal du med det?? Det må jo være det komplette idioti å legge ut slikt på nettet. Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 12.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2008 Om det kommer en tyv å vil ha lapskaus'en som står i skapet, så be my guest.. :-) (Bare gled deg til sirena blåser 130DB rett i øret ditt, hehe). hmm, lapskaus . hvor var det båten din lå egentlig? bryggenummer? Tok du an Swande, kanskje en aldri så lite spøk fra Hifo som ikke var rettet mot deg men mot Ulven Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Oteren Svart 12.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2008 Nå skal tyvene identifiserers på web-kamera og saken selvsagt anmeldes! Hva mener du politiet skal gjøre med det? Mitt tips er absolutt ingenting....snakker av erfaring, men da hadde tyvene gjort en del skade/ forsøkt å stjele båden. Politiet gjorde.....ingenting. ps....er du sulten hifo? Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 12.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2008 hmm, lapskaus . hvor var det båten din lå egentlig? bryggenummer? Den ligger på nummer 13, midt i mellom nummer 12 og 14. Oppe til venstre blandt de andre båtene Hvem er du du spør?? Tror du noen her oppgir hvor de ligger?? Hva skal du med det?? Det må jo være det komplette idioti å legge ut slikt på nettet. Hei Swande, slapp off litt Den var nok rettet til meg.. å æ tog an hifo! Hvis du er sulten, så kan jeg invitere deg på lapskaus ved stokken til helgen :-D Lapskaus er digg.. :-) Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
hifo Svart 12.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 12.Juni.2008 flott at noen skjønte poenget. ( trodde ikke den var vanskelig å fatte) enten har swande en dårlig dag , ellers mulig han er med på å vidreføre spøken :-) du ulven, jeg var nede og tittet i kveld , men det var for mye folk på brygga , så det blir ikke hermetikk på meg i kveld Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Victora III Svart 13.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2008 Hva mener du politiet skal gjøre med det? Mitt tips er absolutt ingenting....snakker av erfaring, men da hadde tyvene gjort en del skade/ forsøkt å stjele båden. Politiet gjorde.....ingenting. Hva politiet skal gjøre er nedfelt i den store røde, du vet , ikke så interessant hva jeg mener om akkurat det, da. Selvsagt kjenner jeg til politiets kapasitetsproblem, men kontakter er viktige, Oteren Vi har allerde et par mann og bilnummer som skal sjekkes opp. flott at noen skjønte poenget. ( trodde ikke den var vanskelig å fatte) enten har swande en dårlig dag , ellers mulig han er med på å vidreføre spøken :-) ?? For min del bruker jeg IM`en til interne meldinger. Men humrerer høflig av Vennesla/Gjerstad-lapskaus-humoren, som må være så enkel at selv ikke jeg skjønte den Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 13.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2008 ja, vennesla \ gjerstad lapskaushumoren er jo landskjent. dominerer humorprogrammene på tv . mitt innlegg var ikke en intern melding swande, det var mest for å få du til å gapskratte. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Oteren Svart 13.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2008 Selvsagt kjenner jeg til politiets kapasitetsproblem, men kontakter er viktige, Oteren ?? For min del bruker jeg IM`en til interne meldinger. Hadde en nabo som ble frastjålet bil m/ henger, funnet neste dag pga observant publikum på Østlandet. Meget bra politiarbeid. Dersom din ødelagte lås er en del av et organisert nettverk er det naturligvis flott hvis du får nøstet opp i saken. Når det gjelder IM'er så er jeg mer enn kritisk til bruk av dette når det er en "oppfølger" av diskusjoner her inne på forumet. Jeg er HER får å diskutere en del båtrelaterte temaer, å ta dette pr IM er jeg slett ikke interessert i . Skjønner du Swande? Sitér dette innlegget Link to post
Ulv I Svart 13.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2008 flott at noen skjønte poenget. ( trodde ikke den var vanskelig å fatte) enten har swande en dårlig dag , ellers mulig han er med på å vidreføre spøken :-) du ulven, jeg var nede og tittet i kveld , men det var for mye folk på brygga , så det blir ikke hermetikk på meg i kveld Jeg så deg.. du stod 30 cm fra den hjemmelagde landmina (fylt med lapskaus) jeg har gravd ned. :-D Bon apetit... Sitér dette innlegget Båtløs etter hjerneslag, se siste nytt på bloggen http://www.ulvseth.no Pass på helsa.. du har bare den.. Når sjekket du blodtrykket sist? Link to post
hifo Svart 13.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2008 lapskaus geigeren min slo ut på fullt. men som sagt ble for folksomt :-) Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
olpi Svart 13.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 13.Juni.2008 Nattevaktene tok nylig noen som stjal på fersken i en båthavn i Fr.stad. De fikk fatt i den ene av to med en del tyvgods. En telefon til politiet - svar: "tyven må bare slippes, vi har ikke kapasitet til å ta saken". Vedkommende hadde ingen ID papirer på seg. Ikke rart at det stjeles mye her i Norge. Virker som politiets prioriteringer er snåle. Må da være bedre å bruke noen minutter på tyvene som fakkes på fersken enn å bruke haugevs av tid for å finne gjerningsmenn i ettertid. Hvis det er så få på vakt nattestid så bør arbeidstiden endres. Mange flere i politet kan f.eks jobbe om natten og utføre ordinært skrivebordsarbeid og være klar til utrykkning når kriminaliet skjer om natten. Borsett fra butikktyverier så skjer vel det meste akkurat da. Sitér dette innlegget Link to post
Bützfleth Svart 14.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2008 (redigert) Snodig, OLPI. Så foresten at en eller annen luring har byttet en av mine fendrere som hang freme i baugen. Han hadde tatt en av mine og hengt opp en av sine (som han sikkert har stjålet en annen plass). Som selfølgelig er for "små" båter! Ble så forbanna at jeg tok inne alle fenderene som hang ute og la dem inn. Og kastet den lille past dritten på land! Om noen trenger en fender så ligger det en på Tananger ute ved Losen. Har en "haug" i bestilling hos John Dale. Og på de skal jeg risse inn: Stjålet av Butzfleth! Redigert 14.Juni.2008 av Bützfleth (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 14.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2008 Og på de skal jeg risse inn: Stjålet av Butzfleth! Javel... jeg ville risset inn "Stjålet FRA Butzfleth!"... Når det gjelder manglende respons fra politiet, la oss si at du ikke presenterte deg når du ringte, og at du ikke brukte din egen mobil...(rimelig hypotetisk med andre ord). Hva med å si til politiet " Nei, men da bare svinebinder jeg kødden og legger han på brygga her, så kan dere hente ham når dere får tid !.... Klikk.... Antar politiet ville vært der i løpet av 5-10 minutter Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Daffy Svart 14.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2008 Da bruker de alle resurser på å finne dine fingeravtrykk på alle telefoner i nærheten Sitér dette innlegget Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk. 2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5. Link to post
csvirus Svart 14.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 14.Juni.2008 (redigert) Da bruker de alle resurser på å finne dine fingeravtrykk på alle telefoner i nærheten Selvfølgelig, det er mye viktigere og beskytte den stakkars østeuropeeren som sannsynligvis har robba haugevis av andre båter, kjører en stjålet kassebil, fylt med stjålne utenbordsmotorer, på vei tilbake til hjemlandet for og selge det, for så og sannsynligvis returnere igjen siden han her i norge ikke blir tatt, og skulle han være så utrolig uheldig og bli tatt så slipper han jo søren meg straff for det også, eller får et par uker med bedre leveforhold enn han hadde i hjemlandet likevel! For de lovlydige og greie østeuropeerne vi eventuelt skulle ha på forumet beklager jeg vis dette virket støtende... Redigert 14.Juni.2008 av csvirus (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 16.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2008 Lovlydige østeuropeere er nok like forbanna på kriminelle østeuropeere som du er.. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Tore B Svart 16.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2008 Lovlydige østeuropeere er nok like forbanna på kriminelle østeuropeere som du er.. Hva med og overlate de ikke lovlydige østeuropeerene til noen av de lovlydige, kankje de ordner opp litt internt..... Sitér dette innlegget Link to post
Naurstad Svart 19.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2008 Hadde også innbrudd i båten for en del år tilbake. Ganske irriterende da døren ble ødelagt og det ble stjålet ting fra båten. Dette kan også gå utover sikkerheten i å ferdes på sjøen, da nødvendige ting du har bruk for i en nødsituasjon er forsvunnet og som du ikke oppdager før du har bruk for det. Hadde en mistanke til noen gutter fra nærområdet, men kunne ikke gjøre noe med det da en ikke er 100% sikker. Har derfor laget en alarm som vil lage en kraftig lyd + at den har et digitalt fotoapparat som tar bilder av de som kommer inn i båten. Alarmen vil gå i ca. 3 min. denne tiden kan stilles med et tidsrele. Det fine med denne alarmen er at den trekker ingen strøm i standby. Legger ved tegning hvis andre vil bruke systemet i sin båt. Sitér dette innlegget Naurstad sin hjemmeside Link to post
vanntrivsel Svart 4.September.2008 Link til dette innlegget Svart 4.September.2008 Denne båteieren fikk nok store øyne da han fant båten sin inne på stranda. http://www.(-- reference to evil site removed --)/forum/index.php?showtopic=4855 Sitér dette innlegget Link to post
Oteren Svart 4.September.2008 Link til dette innlegget Svart 4.September.2008 Nå skal tyvene identifiserers på web-kamera og saken selvsagt anmeldes! Hvordan gikk dette? Sitér dette innlegget Link to post
vanntrivsel Svart 4.September.2008 Link til dette innlegget Svart 4.September.2008 Hvordan gikk dette? Båten var stjålet i Larvik og strandet i Tønsberg. Det gikk bra tror jeg http://tb.no/article/20080904/NYHETER/606116852/1011/NYHETER Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.