Jump to content

Tips på navneskilt

Medusa

Recommended Posts

Jeg har problemer med å finne alternativ til de tradisjonelle klebebokstavene for navneskilt til båten.

Ser at Watski har et i sin katalog bestående av metallbokstaver montert på en teak-ramme.

Mottar gjerne andre tips...

Hva slags flytemiddel gjelder det for?

Har sett noen som selger slike malte og dekorerte fjøler som kunne godt være egnet til en staselig skute.

Til en liten plastfreser kunne vel Dymo-tape være OK. :smiley:

Sjekk "maritimt" hos Tradera eller finn.

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

Det blir vel litt smak og behag, Krisida. Du må gjerne bruke tusj for min del...

Jeg vet ikke hva du ble snurt for her, men tipset mitt var seriøst ment.

Men det ville nok vært lettere synse om du fortalte hvilken båt du har.

Da var det kanskje en plastfreser likevel siden du ble så sår........?

VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT nssr_logo.gif D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder

• 9 years later...
roaldbj skrev On 14.6.2008 at 21.44:

Her er skilt som NilsPils har fått laget til meg. Bildet er hentet fra en annen tråd.

skiltswanteak.jpg

Kunne tenkt meg noe tilsvarende! fant ikke brukeren NilsPils, kanskje han ikke er på forumet lenger?

Jeg er her jeg. Har vært her helt siden . .

De skiltene fikk jeg håndskåret hos en treskjærer jeg kjenner i Thailand og bar dem hjem i kufferten som en vennetjeneste.

Tror det burde gå an å få laget lignenede her hjemme. På brygga i Drøbak er det et firma som tilbyr skilt i tre.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Sjøbliss skrev 1 time siden:

Hvor har fått disse laget? De er skitstilige!

Hehe, dette ble bestilt originalt fra Windy da vi bestilte vår forrige båt. Laget i samme materiale (syrefast, polert stål) av leverandøren som leverte alt syrefast til Windy.

Da vi byttet båt, skar jeg av I’en foran V’en og monterte. Har selvfølgelig tatt vare på I’en, den kan jo også monteres ETTER V’en ?

Det finnes nok mange verksteder som kan skjære og polere syrefast stål etter mottatt tegning.

Edited by Bonus (see edit history)