2nd Trikker'n Startet 16.Juni.2008 Link til dette innlegget Startet 16.Juni.2008 Hva skal max turtall være? Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 16.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2008 Ca 4800 > 5500 på mange 50 hestere. Hvilken modell er det du har ?? 3 eller 4 sylidret... 2-takt eller 4-takt .. Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
2nd Trikker'n Svart 16.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2008 3 sylindret 4 takter. Viser 7000 på turtelleren. Sitér dette innlegget Link to post
csvirus Svart 16.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2008 3 sylindret 4 takter. Viser 7000 på turtelleren. 3-syl 4-t 50hk mercury?? sikker på at ikke den er 4-syl eller at det er en 40hk?? Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 16.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2008 3 sylindret 4 takter. Viser 7000 på turtelleren. Kan ikke finne noen 3 sylindret 4-takter på mere en 40 hk...... men uansett så er 7000 rpm minst 1500 for mye, spesielt på en 4-takter . Du er sikker på at turtelleren viser riktig ??, er den original eller ifra en tredjepart ?? Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
2nd Trikker'n Svart 16.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2008 Det er en mercury 3 sylindre, 4 takter. Kjøpte den brukt. Selger sa at den var 50 hk. Turteller: Båten havarerte litt i fjor. Ble reparert på verksterd i vinter og turteller ble kanskje byttet. Ikke vet jeg, men jeg synes 7000 var mye mer enn i fjor - før havari. Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 16.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2008 Det er en mercury 3 sylindre, 4 takter. Kjøpte den brukt. Selger sa at den var 50 hk. Hei, hva med serie nr. på motoren. Kunne vært til hjelp for identifikasjon. Sitér dette innlegget Link to post
csvirus Svart 16.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2008 Eller et bilde av den innvendig og utvendig kan også si ganske mye..... Kan jo være en orginal 40hk chippet til 50 (er noen som driver med chipping av disse motorene i sverige) men til trådstarter, står det 40 eller 50 på dekselet?? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 16.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 16.Juni.2008 Hvilken årsmodell er det? Og hva står på motoren? Er det modellen med Yamaha blokk på 3syl, 737cc, så har jeg aldri hørt at den kan chippes til 50hk... (Samme boring/slag som Mercurys 50hk , men altså en sylinder mindre) Maks turtall for denne er 6000 rpm. Kan vel være at turteller er satt til feil poltall. Eller at propellen slipper i gumminavet...? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
2nd Trikker'n Svart 17.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2008 Det står 50 hk på dekselet. Snr: 09915869 Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 17.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 17.Juni.2008 (redigert) Det står 50 hk på dekselet.Snr: 09915869 Hei, dette var det jeg fikk opplyst på dette serie nr. Mulig `Droll`kan gi deg mer info om denne motoren. Ser da ut til at det er en 2-takt? Product Information Serial Number: 09915869 Model Number: MER 1050412SB Manufacturing Year: 1996 Description: ME - 50 ELPTO This product has not previously been registered. p.s. Du har nok fått deg en 2-takter isteden for 4-takt. Redigert 17.Juni.2008 av chagall (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
2nd Trikker'n Svart 18.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juni.2008 p.s. Du har nok fått deg en 2-takter isteden for 4-takt. 2 takt - 3 takt - 4takt - vals eller marsj. Spillere'e no'n rolle da? Jeg kan ikke si annet enn : Dette var flaut! Sitér dette innlegget Link to post
chagall Svart 19.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2008 2 takt - 3 takt - 4takt - vals eller marsj. Spillere'e no'n rolle da?Jeg kan ikke si annet enn : Dette var flaut! Hei, en viss rolle spiller det. Husk oljeblandet bensin på 2-takteren. Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 19.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2008 Hei, en viss rolle spiller det. Husk oljeblandet bensin på 2-takteren. Den motoren har separat oljetank, så du bør helst ikke blande olje i bensinen på tanken i hvert fall Når det gjelder 2 kontr 4 takter er det faktisk en forskjell til, og det er prisen. En brukt 4-takter har en del høyere bruktverdi i forhold til en 2-takt. Så hvis selger har solgt deg en motor han påstår er 4-takt til "4-takts-pris" ville jeg tatt en telefon tilbake og gjort han oppmerksom på "lureriet" TIl opplysning kjøpte jeg en 1998 model men ellers identisk motor i fjor høst, og betalte 18 000,-. Den var riktignok litt stygg i lakken osv så jeg fikk prutet den ned, men antar en grei pris for en nogenlunde pen 96 i dag vil være 20-23 000. En firetakter vil nok være nærmere 30 000. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
chagall Svart 19.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2008 Den motoren har separat oljetank, så du bør helst ikke blande olje i bensinen på tanken i hvert fall Håpet de fleste forsto hva jeg mente. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.