Jump to content

Mercury 50 hk - turtall

2nd Trikker'n

Recommended Posts

Hvilken årsmodell er det? Og hva står på motoren?

Er det modellen med Yamaha blokk på 3syl, 737cc, så har jeg aldri hørt at den kan chippes til 50hk... (Samme boring/slag som Mercurys 50hk , men altså en sylinder mindre)

Maks turtall for denne er 6000 rpm.

Kan vel være at turteller er satt til feil poltall. Eller at propellen slipper i gumminavet...?

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Det står 50 hk på dekselet.

Snr: 09915869

Hei, dette var det jeg fikk opplyst på dette serie nr.

Mulig `Droll`kan gi deg mer info om denne motoren. Ser da ut til at det er en 2-takt?

Product Information

Serial Number: 09915869

Model Number: MER 1050412SB

Manufacturing Year: 1996

Description: ME - 50 ELPTO

This product has not previously been registered.

p.s. Du har nok fått deg en 2-takter isteden for 4-takt. :yesnod:

Redigert av chagall (see edit history)
Hei, en viss rolle spiller det. Husk oljeblandet bensin på 2-takteren. :lol::cheers:

Den motoren har separat oljetank, så du bør helst ikke blande olje i bensinen på tanken i hvert fall :wink:

Når det gjelder 2 kontr 4 takter er det faktisk en forskjell til, og det er prisen.

En brukt 4-takter har en del høyere bruktverdi i forhold til en 2-takt. Så hvis selger har solgt deg en motor han påstår er 4-takt til "4-takts-pris" ville jeg tatt en telefon tilbake og gjort han oppmerksom på "lureriet"

TIl opplysning kjøpte jeg en 1998 model men ellers identisk motor i fjor høst, og betalte 18 000,-. Den var riktignok litt stygg i lakken osv så jeg fikk prutet den ned, men antar en grei pris for en nogenlunde pen 96 i dag vil være 20-23 000.

En firetakter vil nok være nærmere 30 000.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...