Hydrox Svart 20.August.2008 Del på Facebook Svart 20.August.2008 For å komme Frøken Fryd i forkjøpet........ Grattis med valget av verdens beste maskin Blaster01..!!!! Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 20.August.2008 Del på Facebook Svart 20.August.2008 Har BLaster01 kjøpt seg D4 300? Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 20.August.2008 Del på Facebook Svart 20.August.2008 Har BLaster01 kjøpt seg D4 300? Digger folk med sans for humor Sitér dette innlegget Link to post
slett meg Svart 20.August.2008 Del på Facebook Svart 20.August.2008 Har BLaster01 kjøpt seg D4 300? Mulig det! Finnes det ikke noe verre en D4? Prøver å komme på noen! Daewoo kanskje Fornermer sikkert noen nå!Finnes sikkert noe kinesisk som er verre! Er D4 og D6 kinesisk forresten? Vet de er satt sammen i Vara men kan virkelig 300 personer montere så mange motorer som 18000pr år. Om man reiner 40% administrasjon og 200arbeidsdager i året er dette svært bra 80motorer pr dag!! Fabrikken i Kina er mye større. Blir delene laget her? Sitér dette innlegget Link to post
Blaster01 Svart 20.August.2008 Del på Facebook Svart 20.August.2008 ...? D4 300.....??? Den lå litt utenfor hva jeg skjønte Jo takk for det folkens, jeg gleder meg som en "unge". Den gamle maskinen sviver den, men jeg har ikke tid til å bygge om kjølinga og bytte turbo osv....og så er det jo deilig med nytt... så jeg får heller puttle litt med selve båten. Kan ikke dy meg så jeg hiver med et bilde av innvesteringen..... (Det utrolige er jo at "Kånå" var den som foreslo og heller kjøpe ny motor istedet for å fixe på den gammle.... ) Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 21.August.2008 Del på Facebook Svart 21.August.2008 (Det utrolige er jo at "Kånå" var den som foreslo og heller kjøpe ny motor istedet for å fixe på den gammle.... ) Det er fordi kvinner har en merkelig måte å vise kjærlighet på :-) Du har mest sannsynlig hintet noe ille, uten å tenke over det selv... Og hun har fått det med seg og sikkert nevnt det "i forbifarten" at en ny motor hadde vært fint.. det er også sannsynlig kompensasjon for alle de toppene til 79,- (som IKKE koster 79,-), samt en del av de 23 par sko hun har. Hiv på noen kafé besøk og du "fikk" ny motor :-) Snill dame du har :-) Joda310 Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Blue_Dragon Svart 21.August.2008 Del på Facebook Svart 21.August.2008 Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 21.August.2008 Del på Facebook Svart 21.August.2008 Kan noen forklare dette monotopp greiene som Steyr har på motorene sine? Det er mulig å få kona hektet på båtliv. Vet om fler her inne som har det slik - inklusive meg. Jeg hadde definitivt ikke lyst til å bytte båt i år - men kona ville. Jeg synes det var leit å levere Windyen da vi hentet den nye båten - var leit å levere en båt som vi var så glade i. Men nå klager jeg ikke da Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 21.August.2008 Del på Facebook Svart 21.August.2008 Kan noen forklare dette monotopp greiene som Steyr har på motorene sine? kort fortalt så betyr det at stemplene beveger seg i ett stykke gods. Man har ikke tradisjonell topp/toppakning. Dette betyr også at ventilene må inn før stempelet, det betyr mindre gods fordi de to delene ikke trenger å boltes til hverandre, det betyr en meget god varmeoverføring i hele "toppen" da det ikke er pakning der. For å hindre ett ventilhavari har steyr laget en svikt i armen som presser ventilene ned, armen ryker istedet for ventilen om stempelet skulle komme oppi ventilen. Resultatet er mindre vekt, man kan også presse motoren uten fare for å ryke en toppakning. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 21.August.2008 Del på Facebook Svart 21.August.2008 Og ulempen er? Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 21.August.2008 Del på Facebook Svart 21.August.2008 Godt spørsmål De har vert uheldige ved valg av glødeplugger på tidligere modeller. Glødepluggen på disse motorene fortsetter etter at motoren er startet, drar man på før motoren er varm kan man risikere at glødepluggene løsner og da har man en løs bit inne i motoren, det kan føre til havari. Steyr byttet sine glødeplugger og tilbød nye til eierene av disse motorene, samtidig så la de inn andre forutsetninger for når glødingen skulle stanse slik at de ikke fortsetter å gløde om man dro på for tidlig. Sitér dette innlegget Link to post
dante Svart 25.August.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.August.2008 ....takk for det folkens, jeg gleder meg som en "unge". Kan ikke dy meg så jeg hiver med et bilde av innvesteringen..... Du har noe å glede deg til... bare godlyd når du cruiser på 4000 rpm Sitér dette innlegget Link to post
jansentry Svart 8.September.2008 Del på Facebook Svart 8.September.2008 Fredriko. ser at sommerferien din fortsatte som planlagt, og sikkert flere andre turer også. Jeg lurer på om du fikk byttet olje giver, eller hjalp det med filter bytte og litt etterfylling av olje, da dere lå i fredrikstad?? Erik Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 8.September.2008 Del på Facebook Svart 8.September.2008 (redigert) fredriko monterne en ekstra oljetrykksmåler, funka fint da vi traff dem i Strømstad. Mener alt fungerte bra da. mvh Bavaria32Sport Redigert 8.September.2008 av Bavaria32Sport (see edit history) Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Bonus Svart 8.September.2008 Del på Facebook Svart 8.September.2008 Unnskyld for litt OT, men siden Hårek og koner er nevnt i tråden .... her er min favorittstripe: Sitér dette innlegget Link to post
dante Svart 8.September.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.September.2008 ...Jeg lurer på om du fikk byttet olje giver, eller hjalp det med filter bytte og litt etterfylling av olje, da dere lå i fredrikstad?? Erik Heisann! Takk for sist! - som Bavaria32Sport sier satt jeg inn en ekstra måler for å se trykket. I tillegg byttet jeg selve giveren. Jeg fikk bekreftet at trykket var supert. I ettertid viste det seg å være vakkel på en kontakt i bak på panelet som forårsaket blinking i oljelampa. Motoren er nå 100% og går som en kule :) Sitér dette innlegget Link to post
Båtverkstedet Svart 20.Desember.2009 Del på Facebook Svart 20.Desember.2009 Hei! Da jeg nylig har fått forhandlerstatus for Steyr i Sør-trøndelag, så har jeg brukt mye tid på å sette meg inn i de forskjellige aspektene med denne motoren. Vil si at dette forumet og spesiellt dette emnet har vært lærerik lesning. Håper at alle steyr eiere og forhandlere vil ha ett godt samarbeid i fremtiden. Mvh. Bernt Vikan www.berntvikan.no Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.