Bjørn Løvjomås Svart 14.Juni.2019 Del på Facebook Svart 14.Juni.2019 Tror du får en fin tur oppover. Jeg hadde det superfint på min tur der. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
GB36 Embla Svart 14.Juni.2019 Del på Facebook Svart 14.Juni.2019 Ønsker dere en riktig fin tur oppover elva! Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 16.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juni.2019 Første sluse i Trollhätte kanal er i Lilla Edet Her går det skip på vei til Vänern Straks vi kommer ut av slusa ligger det en idyllisk gjestehavn. By night. Lederenne til slusekammer. Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 17.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juni.2019 (redigert) Så har vi kommet oss opp til Trollhättan mot første sluse. Noe større sluser her enn vi er vant til i Telemark. Første generasjon sluser. Neste slusegenerasjon minner mer om Telemarkskanalen. Og her ligger vi nå i innselingen til de gamle slusene som nå har blitt til gjestehavn. Men det er langt til butikker, så vi flytter oss videre 1.5 NM oppover med båten. YouTube: Til neste havn i Trollhättan Redigert 17.Juni.2019 av Regina III (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 17.Juni.2019 Del på Facebook Svart 17.Juni.2019 Morsom video på youtube?? Hun tilbød seg ikke å ta tauet hun damen på brygga? Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 19.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juni.2019 Kvedstemning i Vänersborg Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 19.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juni.2019 Perfekt vær for å krysse Vänern. Vänern er grunn, så det kan bli ekkel sjø her. Men ikke i dag ??!! Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 19.Juni.2019 Del på Facebook Svart 19.Juni.2019 Når jeg prøvde meg over der første gang hadde jeg middelvind på 14 ms. Da var sjøen ekkel, bare å gjøre vendereis. Så jeg snudde etter 4 nm Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Regina III Svart 19.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juni.2019 Magisk eller ?? Sitér dette innlegget Link to post
sigmundh Svart 19.Juni.2019 Del på Facebook Svart 19.Juni.2019 Fine bilder. Vänern er fantastisk når det er slik. Og det stikk motsatte når det blåser. Har forsøkt meg utpå den med 12 meter per sekund. Kommer ikke til å gjenta det. Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 22.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juni.2019 Vi hadde tenkt oss til Spiken og var innom og rekogniserte, men enten var Spiken blitt for liten eller vi for store siden sist vi var der i 1986 med 30 for Concorde. Så vi fortsatte til Mariestad. Mariestad er en gammel by, fra 1583 og har en katedral med et ruvende tårn har hjemmehav her. Vi blir aldri lei av solnedgangsbilder fra nye overnattingsplasser. Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 23.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juni.2019 Göta Kanal begynner i Sjötorp. Her er Wilhelm Tamb på vei opp i suse nr.2 Sitér dette innlegget Link to post
moloko Svart 23.Juni.2019 Del på Facebook Svart 23.Juni.2019 Gøy å følge med på, takk for at vi får være med på turen! Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 23.Juni.2019 Del på Facebook Svart 23.Juni.2019 Dette blir en drømme tur ser det ut til. Samme fine været som da vi tok deler av kanalen med Wasa Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
sigmundh Svart 23.Juni.2019 Del på Facebook Svart 23.Juni.2019 Morsomt å følge med i kjente spor. Gjorde turen til Vättern og tilbake i 2006. Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 23.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 23.Juni.2019 Göta Kanal begynner i Sjötorp. Her er Wilhelm Tham på vei opp i sluse nr.2 Siste utsikt til Vänern før vi fortsetter innover og oppover. Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 24.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.Juni.2019 hadde for dårlig dekning Töreboda, mer her er YouTube link: Töreboda sluss 1 Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 24.Juni.2019 Del på Facebook Svart 24.Juni.2019 Tak for fine billeder og film. De luner her på kontoret! Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 25.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juni.2019 (redigert) Regina III i sluser. YouTube timewarp video. Redigert 25.Juni.2019 av Regina III (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Regina III Svart 26.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juni.2019 Vi passerer broer av mange typer. Her en liten rullebro. Utrolig at kanalbåtene får plass her! "Fika" Kreative innslag i kanalkanten. Utsalg var ikke betjent da vi passerte. Manglende kundegrunnlag når liten trafikk. Sitér dette innlegget Link to post
Arne Henriksen Svart 26.Juni.2019 Del på Facebook Svart 26.Juni.2019 Flotte bilder og film. Blir fascinert av timelapse-filmene, utrolig bra! Hva bruker du av utstyr der, har du gimbal-oppheng - det virker som den følger horisonten og ikke båtbevegelsene? Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
Regina III Svart 26.Juni.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juni.2019 Timelapse funksjonen er den store nyheten i GoPro HERO7 black, fungerer nesten like godt som en ekte gimbal, som du bemerker. Vi benytter HD timewarp x15. d.v.s 1 minutt gjengir 15. Sitér dette innlegget Link to post
Arne Henriksen Svart 26.Juni.2019 Del på Facebook Svart 26.Juni.2019 42 minutes ago, Regina III said: .. fungerer nesten like godt som en ekte gimbal, som du bemerker. Vi benytter HD timewarp x15. d.v.s 1 minutt gjengir 15. Sitér dette innlegget mvh, Arne www.tiarora.no Link to post
Lars H. Svart 26.Juni.2019 Del på Facebook Svart 26.Juni.2019 Har du testet kameraet i litt grov sjø? Nå ruller vel ikke båten deres så mye som vår Saga 27 der et slikt kamera hadde vært interessant. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 26.Juni.2019 Del på Facebook Svart 26.Juni.2019 Dette vekker mange gode minner, hvordan synes du kanallivet er så langt. Jeg husker de ventebryggene, der kunne man bli liggende en god stund å vente på båter i slusene som kom motsatt vei. Det var virkelig venting og deilig avslappende. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.