Jump to content

Skrytebilder av trebåter


Toivo

Recommended Posts

thundercat skrev On ‎30‎.‎11‎.‎2017 at 13.58:

Her er mitt prosjekt:) 

Skal være ferdig til sesongen 18.

Begynte 1 okt 2017 med en plankestabel:)

skal bli 19 fot åpen med utpåliggende ror og marna r1

sjek 1.jpg

sjekta.jpg

sjekta.jpg 2.jpg

 

Noko av det mest imponerande eg har sett her på forumet!  Flott handtverk, og utruleg kvalitet på materialene. Ikkje ein kvist! Berre dei som har fjuska litt i faget skjønar kva bragd dette er. Berre det å skaffa tilvege slike materialar er vanskeleg.  Men sjølvsagt er ikkje dette den første båten du byggjer, det får du oss ikkje til å tru! Langt derifrå. Eg ville vegra meg stort mot å sette dette smykket på sjøen!

Link to post
Share on other sites

gon skrev On ‎01‎.‎12‎.‎2017 at 15.11:

thundercat, er du båtbygger, eller bare en dugelig håndverker? Tatt tidsperspektivet i betraktning, er jo dette svært imponerende.

Mekanikker som liker håndtverk:) Jeg begynte som sagt for et år siden men lag prosjektet på is i juni og juli i år. ellers er det kun på kvelder/helger etter normal jobben.. 

Link to post
Share on other sites

Fjordgubbe skrev On ‎03‎.‎12‎.‎2017 at 18.29:

 

Noko av det mest imponerande eg har sett her på forumet!  Flott handtverk, og utruleg kvalitet på materialene. Ikkje ein kvist! Berre dei som har fjuska litt i faget skjønar kva bragd dette er. Berre det å skaffa tilvege slike materialar er vanskeleg.  Men sjølvsagt er ikkje dette den første båten du byggjer, det får du oss ikkje til å tru! Langt derifrå. Eg ville vegra meg stort mot å sette dette smykket på sjøen!

Jo takk! Ha ha, jo dette er faktisk min aller første båt bygget av tre! men: jeg har god veiledningshjelp av folk i faget men har gjort det meste fysiske selv:)

Har alltid hatt lyst til å bygge meg min egen sjekte. Og etter at mulighetene åpnet seg var det bare å dra i gang:)

Da får man også den som man vil! holder også på og overhale motor i skrivende stund.

Båtbygger mentoren min sa som du også nevner, at når du har funnet alle matrialene er du halveis!:)

 

Men når det er sagt går det ikke akkurat like effektivt som nybegynner.. mye tenking og grubling.. er på 728 timer til nå:)

sjekt1.jpg

sjekt2.jpg

sjekt3.PNG

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...