Dalton Startet 19.Juni.2008 Link til dette innlegget Startet 19.Juni.2008 Vil begynne med å si at ryktene om min konvertering til plast er sterkt overdrevet. Var og kikket på en Neptun-snekke, men fyttikatta for et prosjekt. Fant ut at min hang til lakkert treverk er dypere rotfestet enn jeg først trodde. Så jeg beholder min kjære Matilda, men ikke helt uten noen forandringer. Og her er sakens kjerne: Jeg trenger tips til ombygging av overbygg og innredning. Kabinen er altfor lav og litt for kort. Styrhuset er også litt for kort(sitter ikke under tak ved styreplass). Samtidig er jeg redd for å gjøre noe som ødelegger linjene i skroget. Antar noen har gjort slike ombygginger før, og sitter med endel erfaringer og kanskje noen bilder som jeg kan dra nytte av. Har foreløpig bare et bilde på PC'en, men det viser jo linjene godt. Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
Arnie Svart 19.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 19.Juni.2008 Du kan jo alltids ta en kikk på Walter_S sin prosjekttråd hvor han bygger om en plastsnekke til kompisjark. Der er det MYE å lese og MANGE blider Sitér dette innlegget It's nice to be important, but it's more important to be nice. Link to post
Dalton Svart 4.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2008 Etter litt photoshop-jobbing, så kom dette fram. Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
TMe Svart 4.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 4.Juli.2008 Imponerende jobb du har gjort der kun ut i fra et foto. Viktig at hyttetak får god bue og at sidene skråer innover. Sandwich er et fint materiale. Fullt brukbart på trebåt om du pynter med litt teak. Ref. Saga 27 Sitér dette innlegget Link to post
Dalton Svart 5.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2008 Nja... blir vel finèr tenker jeg. Har god tilgang på bjørkefinèr til en rimelig penge. Legger tynne staver av noe mer edelt trevirke oppå, så blir det vakkert Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
Wasco Svart 5.Juli.2008 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2008 (redigert) Flott at du ikke konverterte til plastbåt Ellers synes jeg prosjektet ditt seg kjempelekkert ut. Det blir jo en del jobb , men resultatet blir utvilsomt "bærre lekkert, " Har selv ei tresnekke som jeg driver å pusser opp innvendig. Har hatt noen tanker om å bygge ut styrhuset litt, men er blitt frarådet dette....da "ekspertene" mener at jeg kommer til å ødelegge linjene. Men ette å sett ditt forslag er jeg ikke lenger helt sikker Kanskje jeg skal prøve å lage en skisse også. Har ikke photoshop men Photopaint, og tror jeg kan få til noe lignende der. Any way...lykke til med jobben Dette er "dama mi"...hu SOPHIE Redigert 5.Juli.2008 av wabra (see edit history) Sitér dette innlegget Hils på Sophie Mitt prosjekt Link to post
Dalton Svart 7.Juli.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2008 Jeg satt nok en stund jeg også, før jeg fant et design som jeg (og Rederinnen) syns passet med linjene på båten. Det er ikke lett, og det var hovedgrunnen til å starte tråden, nemlig å få innspill på linjeføring. Har også tenkt å flytte motoren nesten en meter bakover dit den har vært en gang. Bunnstokkene sitter der, så motoren har på et tidspunkt blitt flyttet, uvisst av hvilken grunn. Mulig det har blitt byttet motor, jeg vet ikke. Sabben sitter omtrent midtskips, og det er litt upraktisk i forhold til plassen. Blir litt arbeid med å lage fjernstyring på omstyringa på Sabben, men alt går. Tror vel at vektfordelinga ikke blir noe problem, da kabinen forlenges forover. Tråden til Walter vil bli et utganspunkt for arbeidsmetodikk og konstruksjon. Fyren er jo et unikum!!! Jeg kommer sannsynligvis til å fortsette denne tråden under ombygginga, litt for å dele erfaringer, litt for å få innspill og forslag underveis. Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.