marflow Startet 19.Juni.2008 Del på Facebook Startet 19.Juni.2008 Har en skibsplast sportsmann 14 med hummingbird ekkolodd nå. men kunne også tenke meg en kartplotter. Trenger da altså en uten ekkolodd, da jeg som sakt har dette fra før. Er jo ikke akkurat en båt jeg har tenkt å dra på jordomseiling med. Kun dagsturer rundt i grenlandsfjordene og videre bortover mot aust agder. Trenger altså tips til hvem kartplotter jeg da burde kjøpe... har ikke ALT for mye penger å legge i dette. Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 19.Juni.2008 Del på Facebook Svart 19.Juni.2008 Er godt fornøyd meg garmin 420s (ekkolodd, men er samme kartfunk uten s) Søk på forumet garmin og 420 så finner du masse info. Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
abbor Svart 19.Juni.2008 Del på Facebook Svart 19.Juni.2008 Synes Lowrance plotterene gir bra valuta for pengene. En 5" plotter med bra skjermoppløsning bør være et greit valg for båten din. Ser at Lowrance Globalmap 5300C er tilgjengelig for 4800 på finn.no, men LMS-527C DF som er til salgs på samme nettsted for 4990 er et mye bedre kjøp. Dette er samme instrument som GlobalMap 5300, men med ekkolodd og svinger. Selv om du har ekkolodd er det jo aldri dumt å ha et i reserve. Begge har 480x480 oppløsning og en svært lyssterk skjerm. Alternativet er Garmin 500 serien, men den blir dyr hvis du skal ha samme skjermoppløsning som Lowrance. Sitér dette innlegget Link to post
Gliset Svart 19.Juni.2008 Del på Facebook Svart 19.Juni.2008 Jeg kjøpte en kartplotter for et par uker siden. Jeg vurderte Garmin sine, særlig da 420S. Men etter å ha testet litt forskjellige typer på Seatronic så synes jeg at jeg fikk mer for pengene ved å velge et annet merke. Jeg kjøpte Standard Horizon C180, der har man en lyssterk skjerm på 5" med en god prosessor i slik at det er veldig raske oppdateringer. I tillegg sparte jeg en del penger på kartinnkjøp da jeg kun trengte et kart, dette dekker det samme området som to kart på Garmin sine. Tror jeg ga noe sånn som 4998,- + en kartbrikke på ca 2 000,-. Men ta dette med en klype salt enn så lenge, jeg har ikke fått testet dette fullt ut enda..... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.