D-man Startet 20.Juni.2008 Del på Facebook Startet 20.Juni.2008 Hei Har pr. i dag ventet 6 uker og 2 dager på tiltak vedrørende en reklamasjon til leverandør av min Nordic oceancraft 22dc. Fant ut at båten var reparert på 6 steder i skroget samt drev før jeg fikk den. Dette ble oppdaget under første vårpuss, ca ett år etter levering. Jeg har altså fått B vare til A vare pris. Er det noen andre som har dårlige eller bra erfaringer med den leverandøren? D. Sitér dette innlegget Link to post
Godvik Svart 20.Juni.2008 Del på Facebook Svart 20.Juni.2008 Hei. Har du et telefonnummer som jeg kan ringe deg på. Sitér dette innlegget Link to post
D-man Svart 20.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juni.2008 Jepp! 92650231 Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 20.Juni.2008 Del på Facebook Svart 20.Juni.2008 Hovedselgeren til N O er jo en kjent mann... Sitér dette innlegget Link to post
KenBjork Svart 21.Juni.2008 Del på Facebook Svart 21.Juni.2008 Er han.. Sitér dette innlegget Stålpropell på båten er som Alu-felger på bilen. Prosjekt: Reparasjon av karosseri-deler Mercury Optimax 115 Prosjekt: Oppussing Scand Dynamic 8600/9200 Link to post
D-man Svart 21.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juni.2008 He he,, Googlet han nå,, du verden, han er jo kjendis :) Er det "allment" kjent at det finnes en så sterk link fra NOC til båtsertifikatsaken? Er det noe rykte på Nordic oceancraft pga dette? D. Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 21.Juni.2008 Del på Facebook Svart 21.Juni.2008 (redigert) hvem er det da? kan ikke være mot reglene å poste det her. er det kåre willoch? Redigert 21.Juni.2008 av hifo (see edit history) Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
D-man Svart 21.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juni.2008 Vel, hvis du husker saken vedrørende båtsertifikatet til Røkke.... så var han,,, vel,, ofte nevnt, og litt dømt i den forbindelse Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 21.Juni.2008 Del på Facebook Svart 21.Juni.2008 desverre gjør jeg ikke det. send det på im da :-) Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Blue_Dragon Svart 21.Juni.2008 Del på Facebook Svart 21.Juni.2008 Synes saken din høres lei ut. Jeg ville krevd heving av kjøpet hvis dette ikke er oppgitt av selger. Sitér dette innlegget Link to post
D-man Svart 21.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juni.2008 Jeg vil helst heve kjøpet. Men de har vist så lite vilje hittil, at jeg tror advokat er eneste utvei. Har du hørt noe om denne produsenten fra før eller? Tror stort sett det er ok båter. Spørs bare om de driter i kundene etter at varen er levert. D. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 21.Juni.2008 Del på Facebook Svart 21.Juni.2008 Hei! I slike saker kan det være verdt å bare få en advokat til å skrive et brev til leverandøren der de faktiske forhold påpekes og heving av kjøp kreves. En kamerat gjorde det; det gjaldt feil på en helt ny båt, og de "drog på det" helt til brevet fra advokaten kom. Da var pengene på konto fortere enn svint. :-) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
D-man Svart 22.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juni.2008 Takk for input. Hvis det er flere som har gode eller dårlige erfaringer med NOC så er jeg interessert i informasjon. D. Sitér dette innlegget Link to post
Shiny Svart 22.Juni.2008 Del på Facebook Svart 22.Juni.2008 Hei. Vi kjøpte en Nordic Oceacarft 22DC Excl i fjor. Kjempefornøyd med båten, brukt hver helg siden april. Overleveringen av båten var helt i henhold til kontrakt med tilleggspunkter, hadde med importør på testtur med gjennomgang av båten i praktisk bruk. Hele prosessen mht dokumenter og oppfølging har vært ryddig fra NOC sin side. Har hatt et par mindre reklamasjoner/justeringer, noe som er ordnet greit med at jeg har gjort dette selv mot en gjenytelse fra NOC. Vedr båtsertifikatsak har dette heller liten betydning for min del ved kjøp av båt. Jeg vektlegger å kjøpe av en man kan kalle "erfaren sjømann" som kan komme med råd og veiledning ang hva som er praktike valg av utstyr ol. Neste båt blir nok også en NOC, da en 28, når sparekontoen er full nok. Sitér dette innlegget Sjøblid og ubetinget positiv! Link to post
NOC Svart 22.Juni.2008 Del på Facebook Svart 22.Juni.2008 Fikk i fjor sommer levert Nordic Ocean Craft 28. Hadde reklamasjon senhøstes i fjor og fikk da besøk av reperatør som tok seg av dette. Kan ikke klage på oppfølging da. Har en ny reklamasjon i år ("småplukk") som jeg venter på reperatør på. Slik er det vel med de fleste nye båter at en del barnesjukdommer må fjernes. Etter min mening er dette en bra båt og vi er godt fornøyde med denne. Kan trygt anbefale den for andre..... Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 22.Juni.2008 Del på Facebook Svart 22.Juni.2008 Du skiver i den andre tråden at det dreier seg om en "større sak". Er det mer enn det du nevner i første innlegg, at den er reparert på 6 steder. Og hva går disse reparasjonene ut på, skjønnhetsfeil eller strukturelle skader for å ta ytterpunktene. Sitér dette innlegget Link to post
D-man Svart 22.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juni.2008 Flotte tilbakemeldinger. Veldig godt å høre at folk er fornøyd med oppfølging. Det gjør meg litt tryggere i forhold til at jeg også vil få det. Under min første vårpuss i år så jeg at det var foretatt 5 reprasjoner av skrog + en krakilering på styrbord side. Det var også en skade som var reparert med en plastisk masse på styrbord side av drevet. Det vil si at jeg har fått en sekunda vare, men betalt for prima vare. Dette er ikke riktig, og det er et brudd på deres opplysningsplikt til meg som kjøper. Jeg må jo informere om disse tingene når jeg skal selge siden jeg ikke er en KJELTRING!!!!! Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 22.Juni.2008 Del på Facebook Svart 22.Juni.2008 Og hva går disse reparasjonene ut på, skjønnhetsfeil eller strukturelle skader for å ta ytterpunktene. Under min første vårpuss i år så jeg at det var foretatt 5 reprasjoner av skrog + en krakilering på styrbord side. Det var også en skade som var reparert med en plastisk masse på styrbord side av drevet. Det vil si at jeg har fått en sekunda vare, men betalt for prima vare. Er det riktig å anta at dette er skjønnhetsfeil, eller er det mer alvorlig enn som så? Er det snakk om "sparkling", eller er det snakk om gjennomgående hull eller tilsvarende struktuelle brister som er reparert? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Draco24styling Svart 22.Juni.2008 Del på Facebook Svart 22.Juni.2008 Kan du ikke bare få de til og reparere skadene skikkelig da? hvis du er fornøyd med båten ellers? Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
D-man Svart 22.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juni.2008 Ser faktisk ut som båten har veltet, i og med at nesten alle skader er på styrbord side. Sitér dette innlegget Link to post
Hansi Svart 22.Juni.2008 Del på Facebook Svart 22.Juni.2008 Fremdeles har du ikke svart på spørsmålene nevnt lenger oppe i tråden. Er det alvorlige feil, eller skjønnhetsfeil ?? Sitér dette innlegget Link to post
Sjørøveren Svart 29.August.2009 Del på Facebook Svart 29.August.2009 Interessant lesing, da jeg planlegger å kjøpe båt, og Nordic 22DC er et alternativ som jeg vurderer (brukt eller ny). Jeg pratet litt på telefon med forhandleren i Namsos. Jeg forstår det slik at han også importerer båtene nå, fordi importøren i Oslo nå ligger nede for telling. Han sa at han fikk lite reklamasjoner på 22 foterne, men at det var litt plukk med de større båtene. Siden jeg bor i Stavanger, spurte jeg også hvordan en evnt reklamasjonssak skulle håndteres. Hvis det var trøbbel med MerCruiser motoren, så kunne dette ordnes hos det lokale MerCruiser verkstedet (antar at det gjelder tilsvarende hvis en går for Volvo Penta). Hvis det var noe annet med båten, så hadde dem reisereparatører som fartet land og strand, og som ofte var i nærheten. Sitér dette innlegget Link to post
Shiny Svart 29.August.2009 Del på Facebook Svart 29.August.2009 (redigert) Ga noen tilbakemeld i din andre tråd. Ang reklamasjoner er alle komponenter velkjente, feks Wallas, Tmc, Mercruiser, TaylorM osv. Mitt inntrykk er at de fleste reklamasjoner er på nybåter, og da særlig ifbm justering og litt dårlig sluttkontroll på fabrikken. Dette har bedret seg positivt siden 07 modellene, etter hva jeg har sett. På skrog virker det som det har vært lite reklamasjoner. Om man kjøper en litt brukt/godt vedlikeholdt båt er man ferdig med eventuelle nybåt skavanker, da første eier sansynligvis har rettet opp i dette. Redigert 29.August.2009 av Shiny (see edit history) Sitér dette innlegget Sjøblid og ubetinget positiv! Link to post
Sjørøveren Svart 30.August.2009 Del på Facebook Svart 30.August.2009 Oops... Kom over dette innslaget fra TV2 hjelper deg. Ikke helt fornøyd båteier.... http://www.tv2underholdning.no/hjelperdeg/...em-2708629.html Sitér dette innlegget Link to post
fjordbris Svart 30.August.2009 Del på Facebook Svart 30.August.2009 Litt OT: pinadø Poseidon II som linse lus et sekund eller to på det innslaget. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.