Jump to content

Problemer reklamasjon nordic oceancraft


D-man

Recommended Posts

Hei

 

Har pr. i dag ventet 6 uker og 2 dager på tiltak vedrørende en reklamasjon til leverandør av min Nordic oceancraft 22dc. Fant ut at båten var reparert på 6 steder i skroget samt drev før jeg fikk den. Dette ble oppdaget under første vårpuss, ca ett år etter levering. Jeg har altså fått B vare til A vare pris.

 

Er det noen andre som har dårlige eller bra erfaringer med den leverandøren?

D.

Link to post

Hei!

 

I slike saker kan det være verdt å bare få en advokat til å skrive et brev til leverandøren der de faktiske forhold påpekes og heving av kjøp kreves. En kamerat gjorde det; det gjaldt feil på en helt ny båt, og de "drog på det" helt til brevet fra advokaten kom. Da var pengene på konto fortere enn svint. :-)

mvh Bergen Dørk

Link to post

Hei.

 

Vi kjøpte en Nordic Oceacarft 22DC Excl i fjor. Kjempefornøyd med båten, brukt hver helg siden april. Overleveringen av båten var helt i henhold til kontrakt med tilleggspunkter, hadde med importør på testtur med gjennomgang av båten i praktisk bruk. Hele prosessen mht dokumenter og oppfølging har vært ryddig fra NOC sin side.

Har hatt et par mindre reklamasjoner/justeringer, noe som er ordnet greit med at jeg har gjort dette selv mot en gjenytelse fra NOC.

 

Vedr båtsertifikatsak har dette heller liten betydning for min del ved kjøp av båt. Jeg vektlegger å kjøpe av en man kan kalle "erfaren sjømann" som kan komme med råd og veiledning ang hva som er praktike valg av utstyr ol. Neste båt blir nok også en NOC, da en 28, når sparekontoen er full nok.

Sjøblid og ubetinget positiv!

Link to post

Fikk i fjor sommer levert Nordic Ocean Craft 28. Hadde reklamasjon senhøstes i fjor og fikk da besøk av reperatør som tok seg av dette. Kan ikke klage på oppfølging da.

 

Har en ny reklamasjon i år ("småplukk") som jeg venter på reperatør på. Slik er det vel med de fleste nye båter at en del barnesjukdommer må fjernes.

 

Etter min mening er dette en bra båt og vi er godt fornøyde med denne. Kan trygt anbefale den for andre.....

Link to post

Flotte tilbakemeldinger. Veldig godt å høre at folk er fornøyd med oppfølging. Det gjør meg litt tryggere i forhold til at jeg også vil få det. Under min første vårpuss i år så jeg at det var foretatt 5 reprasjoner av skrog + en krakilering på styrbord side. Det var også en skade som var reparert med en plastisk masse på styrbord side av drevet. Det vil si at jeg har fått en sekunda vare, men betalt for prima vare. Dette er ikke riktig, og det er et brudd på deres opplysningsplikt til meg som kjøper. Jeg må jo informere om disse tingene når jeg skal selge siden jeg ikke er en KJELTRING!!!!!

Link to post
Og hva går disse reparasjonene ut på, skjønnhetsfeil eller strukturelle skader for å ta ytterpunktene.
Under min første vårpuss i år så jeg at det var foretatt 5 reprasjoner av skrog + en krakilering på styrbord side. Det var også en skade som var reparert med en plastisk masse på styrbord side av drevet. Det vil si at jeg har fått en sekunda vare, men betalt for prima vare.

 

Er det riktig å anta at dette er skjønnhetsfeil, eller er det mer alvorlig enn som så?

 

Er det snakk om "sparkling", eller er det snakk om gjennomgående hull eller tilsvarende struktuelle brister som er reparert?

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Link to post
  • 1 år senere...

Interessant lesing, da jeg planlegger å kjøpe båt, og Nordic 22DC er et alternativ som jeg vurderer (brukt eller ny).

 

Jeg pratet litt på telefon med forhandleren i Namsos. Jeg forstår det slik at han også importerer båtene nå, fordi importøren i Oslo nå ligger nede for telling. Han sa at han fikk lite reklamasjoner på 22 foterne, men at det var litt plukk med de større båtene.

 

Siden jeg bor i Stavanger, spurte jeg også hvordan en evnt reklamasjonssak skulle håndteres. Hvis det var trøbbel med MerCruiser motoren, så kunne dette ordnes hos det lokale MerCruiser verkstedet (antar at det gjelder tilsvarende hvis en går for Volvo Penta). Hvis det var noe annet med båten, så hadde dem reisereparatører som fartet land og strand, og som ofte var i nærheten.

Link to post

Ga noen tilbakemeld i din andre tråd.

 

Ang reklamasjoner er alle komponenter velkjente, feks Wallas, Tmc, Mercruiser, TaylorM osv. Mitt inntrykk er at de fleste reklamasjoner er på nybåter, og da særlig ifbm justering og litt dårlig sluttkontroll på fabrikken. Dette har bedret seg positivt siden 07 modellene, etter hva jeg har sett. På skrog virker det som det har vært lite reklamasjoner.

 

Om man kjøper en litt brukt/godt vedlikeholdt båt er man ferdig med eventuelle nybåt skavanker, da første eier sansynligvis har rettet opp i dette.

Redigert av Shiny (see edit history)

Sjøblid og ubetinget positiv!

Link to post

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...