Jump to content

Trenger hjelp til alternativer til ekte teak på badeplattform?

Thomas R.

Recommended Posts

Da teak tydeligvis har blitt en miljøsynder(men for min sin del dyrt) så har jeg blitt nødt til og tenke alternativt.

Undersøkte noe som het flexiteek,og fikk da hør den mildt sagt utrolige prisen på 2700,- PR KVADRAT....det må da vel finnes noe alternativ til dette??

Er ny innen båtlivet enda, så har ingen formening om hva jeg skal bruke bak på badeplatformen, samt inne i båten..men teak lignende gulvbelegg falt absolutt i smak, bortsett ifra prisen!!

Håper noen kan hjelpe da jeg er ivrig etter og få båten klar for sjølivet :)

Edited by Thomas R. (see edit history)

Hørtes veldig interessant ut, hvor finner jeg hjemmesider/info om dette??

på forhånd tusen takk for hjelpen, bra at det finnes alternativ i forhold til folk so skor seg på uvitende personer som ikke vet bere en bare og kjøpe til blodpris

Maritim har jo Nautolex gulvbelegg, som vel er det som egner seg best i båt. Tynt og greit å jobbe med, men samtidig slitesterkt! Til badeplattformen vill jeg ha benyttet trykkimpregnert, rett og slett! Holder seg i årevis, og koster nesten ingenting!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Dette er lignende som jeg er ute etter, rimelig og enkelt..slipper og bruke på 1000-vis av kroner når en ska ha ca 5-7kvdm forskjellige steder i båten...

www.musum-as.com/index.php?p=73-51-49

Hei!

Noen anbefaler trykkimpregnert til badeplattformen,enkelt og billig.På biltema får du kjøpt teakbeis,koster 60kr. for en

liter,som du kan beise materialene med.Det blir pent. :yesnod: Art.nr.36-152

Trykkimpregnert lages av dårlig furu med mye store kvister. Derfor bør du sortere når du kjøper og regne med en del svinn fordi du må kappe vekk en del med kvist.

Ellers synes jeg trykkimpregnert kan bli ganske pent uten beis, med bare olje, når den er høvlet/pusset ren først. Jeg ville ikke prøvd å få trykkimpregnert til å ligne teak.

Har nettop laget fundament til motorkassa i Tora av trykkimpregnert. Det ble faktisk ganske lekkert med Ovatrol.

Edited by NilsPils (see edit history)

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................