Thomas R. Startet 23.Juni.2008 Link til dette innlegget Startet 23.Juni.2008 (redigert) Da teak tydeligvis har blitt en miljøsynder(men for min sin del dyrt) så har jeg blitt nødt til og tenke alternativt. Undersøkte noe som het flexiteek,og fikk da hør den mildt sagt utrolige prisen på 2700,- PR KVADRAT....det må da vel finnes noe alternativ til dette?? Er ny innen båtlivet enda, så har ingen formening om hva jeg skal bruke bak på badeplatformen, samt inne i båten..men teak lignende gulvbelegg falt absolutt i smak, bortsett ifra prisen!! Håper noen kan hjelpe da jeg er ivrig etter og få båten klar for sjølivet :) Redigert 23.Juni.2008 av Thomas R. (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 23.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2008 Hva med lerk...det bygger de jo hele båter av. Kan muligens beises så den får ønsket farge. Sitér dette innlegget Link to post
Thomas R. Svart 23.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2008 Er helst ute etter vinyl lignende materiale...er ikke den som liker ogstå på land og pusse/male...vil bruke båten samt minst mulig vedlikehold :) Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 23.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2008 Det er en del som bruker laminat. Sitér dette innlegget Link to post
Thomas R. Svart 23.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2008 Laminat må jo være veldig uegnet til bruk i båt, spesielt bak på badeplatform..er jo kun papp det med et tynt presset lag på toppen? Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 23.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2008 Det finnes egne laminater som er beregnet for båt og som brukes mye og er helt vedlikeholdsfrie. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Thomas R. Svart 23.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2008 Hørtes veldig interessant ut, hvor finner jeg hjemmesider/info om dette?? på forhånd tusen takk for hjelpen, bra at det finnes alternativ i forhold til folk so skor seg på uvitende personer som ikke vet bere en bare og kjøpe til blodpris Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 23.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2008 Hei, Du finner en del info her: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=2146 Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Thomas R. Svart 23.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2008 Ingen som har et mere konkret tips...feks gå på obs, byggmakker eller lignende? Sitér dette innlegget Link to post
Hasla 26 Svart 23.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2008 Mulig du kan bruke terrasse bord med litt beis eller lignende,så blir ikke dette så verst? MvhBjørn Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
SF Svart 23.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2008 (redigert) Maritim har: http://www.maritim.no/product.aspx?id=8056...upkey=003001030 Fibo-Tresop sine plater selges eller skaffes på bygg foretninger som selger Alloc laminat gulv. http://www.fibo-trespo.no/dm_documents/Dør..._lett_5G0FC.pdf Redigert 23.Juni.2008 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Thomas R. Svart 26.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2008 Ingen flere som noen tips?...er mest ute etter gulvbelegg som liner teak, noen som vet om hvor jeg får kjøpt det? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 26.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2008 Maritim har jo Nautolex gulvbelegg, som vel er det som egner seg best i båt. Tynt og greit å jobbe med, men samtidig slitesterkt! Til badeplattformen vill jeg ha benyttet trykkimpregnert, rett og slett! Holder seg i årevis, og koster nesten ingenting! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Thomas R. Svart 26.Juni.2008 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2008 Dette er lignende som jeg er ute etter, rimelig og enkelt..slipper og bruke på 1000-vis av kroner når en ska ha ca 5-7kvdm forskjellige steder i båten... www.musum-as.com/index.php?p=73-51-49 Sitér dette innlegget Link to post
Al Capone Svart 26.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 26.Juni.2008 Hei! Noen anbefaler trykkimpregnert til badeplattformen,enkelt og billig.På biltema får du kjøpt teakbeis,koster 60kr. for en liter,som du kan beise materialene med.Det blir pent. Art.nr.36-152 Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 27.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2008 (redigert) Trykkimpregnert lages av dårlig furu med mye store kvister. Derfor bør du sortere når du kjøper og regne med en del svinn fordi du må kappe vekk en del med kvist. Ellers synes jeg trykkimpregnert kan bli ganske pent uten beis, med bare olje, når den er høvlet/pusset ren først. Jeg ville ikke prøvd å få trykkimpregnert til å ligne teak. Har nettop laget fundament til motorkassa i Tora av trykkimpregnert. Det ble faktisk ganske lekkert med Ovatrol. Redigert 27.Juni.2008 av NilsPils (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
rover Svart 27.Juni.2008 Link til dette innlegget Svart 27.Juni.2008 "billig" teak finnes på søppelplassen. Mye bra teakplank i en gammel utedørkarm, og da er du ikke miljøsynder. Gjenbruk er "legalt".:-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.