Jump to content

Båtgal dame - eller hvilken båt med AC til kr 200.000?

enter4u

Recommended Posts

Når man går på dollbordet på en Tresfjord 29 og kommer til aktercabin, ja da slutter det :eek: Ellers er båten romslig og solid.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Ellers så er det jo alltid en bonanza å få fatt på. Vet om en slik som jeg kikket på selv, den ligger i Kopervik på Karmøy. Går billig men trenger et strøk lakk innvendig samt ny kalesje.

Bonanza 28 har visstnok en "feil" i skroget så den ruller visstnok noe helt inn i...når sjøen kommer aktenfra eller fra siden.

Hvis du tenker på en slik så sørg for å få en der det er innstøpt noen "skalker" i undervannskroget for å øke stabiliteten.

Jeg tenkte selv på en slik en men ble frarådet det av bl.a. tidligere bonanza-eiere...de sa flott båt til kai og på flatt vann, men ubrukelig i litt sjø :nonod:

Men lykke til med jakten :yesnod:

:flag: TrondT

Delfin 21 Mørebas 17DL Skilsø 750CC

Barracuda 30 :-)

hva med en sollux 24 med riktig motor dermed grei fart som er i veldig grei stand? de ligger gjerne rundt 200000.

min anbefaling er å heller gå ned en fot ellr 3 istedet for å kjøpe en større båt som må gjøres masse med. ikke sikkert dama setter så pris på båten da (selverfaring ) .

Skal liksom være plass til seks stykker både om natta og ved matbordet. Og Sollux 24 er liten i midtcabinen

Skal liksom være plass til seks stykker både om natta og ved matbordet. Og Sollux 24 er liten i midtcabinen

var engang og kikka på en sollux 24 for evt kjøp,men slo det fort i fra meg(elendig trang å komme inn/ut av)

Hva med en Sandvik 26 da? En båt jeg vurderer hvertfall om jeg skal "utvide" engang senere :smiley:

Livet är inte bara sprit.....kroppen måste ha øl också..

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...