Jump to content

Trenger rødt fargestoff for epoxy

NilsPils

Recommended Posts

I forbindelse med nytt bryterpanel til Tora trenger jeg fargestoff for å få rød epoxy. Det skal være signalrødt.

Jeg prøvde å knuse en bit med vannfarge fra et malerskrin og blandet i epoxyen. Det ble mislykket. Fargestoffet løser seg ikke opp i epoxy, så resultatet blir kornete.

Har noen noe bedre forslag? Ser at West System bare har sort, hvitt og blått.

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Malerforetninger som lever ting og tang til kunstnere, leverer fargepigmenter som er tørt pulver på bokser.

Jeg har brukt flere typer av slike pigmenter, men ikke i epoxy, mener likevel det er vert et forsøk.

Det tror jeg også er en god ide.

Bare for å føye inn flere opplysninger: det finnes ett som heter "Herdings ekte beispulver". Det tykner ikke når enn blander det med vann og gjør det vel neppe i Epoxy (som jo er bra) Det er også billig (ca 50 kr pakka). Så vidt jeg husker er ikke alle fargene lysekte, det er jo ikke epoxyen heller, men du planlegger kanskje lysekte lakk over epoxyen.

Batilla

Redigert av Batilla (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...