NilsPils Startet 29.Juni.2008 Del på Facebook Startet 29.Juni.2008 I forbindelse med nytt bryterpanel til Tora trenger jeg fargestoff for å få rød epoxy. Det skal være signalrødt. Jeg prøvde å knuse en bit med vannfarge fra et malerskrin og blandet i epoxyen. Det ble mislykket. Fargestoffet løser seg ikke opp i epoxy, så resultatet blir kornete. Har noen noe bedre forslag? Ser at West System bare har sort, hvitt og blått. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
M/S Bastard Svart 29.Juni.2008 Del på Facebook Svart 29.Juni.2008 Vil rødt kritt fungere tro? Sitér dette innlegget Link to post
Wicma Svart 29.Juni.2008 Del på Facebook Svart 29.Juni.2008 Malerforetninger som lever ting og tang til kunstnere, leverer fargepigmenter som er tørt pulver på bokser. Jeg har brukt flere typer av slike pigmenter, men ikke i epoxy, mener likevel det er vert et forsøk. Sitér dette innlegget Link to post
p-kaill Svart 29.Juni.2008 Del på Facebook Svart 29.Juni.2008 Hva med brekkfarge ? Sitér dette innlegget Link to post
p-kaill Svart 29.Juni.2008 Del på Facebook Svart 29.Juni.2008 Hva med brekkfarge ? Sitér dette innlegget Link to post
Batilla Svart 30.Juni.2008 Del på Facebook Svart 30.Juni.2008 (redigert) Malerforetninger som lever ting og tang til kunstnere, leverer fargepigmenter som er tørt pulver på bokser.Jeg har brukt flere typer av slike pigmenter, men ikke i epoxy, mener likevel det er vert et forsøk. Det tror jeg også er en god ide. Bare for å føye inn flere opplysninger: det finnes ett som heter "Herdings ekte beispulver". Det tykner ikke når enn blander det med vann og gjør det vel neppe i Epoxy (som jo er bra) Det er også billig (ca 50 kr pakka). Så vidt jeg husker er ikke alle fargene lysekte, det er jo ikke epoxyen heller, men du planlegger kanskje lysekte lakk over epoxyen. Batilla Redigert 30.Juni.2008 av Batilla (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Per T Kålin Svart 30.Juni.2008 Del på Facebook Svart 30.Juni.2008 Sjekk med Lindberg & Lund i Oslo. Per Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 30.Juni.2008 Del på Facebook Svart 30.Juni.2008 Vær klar over at forskjellige stoffer kan endre egenskapene i epoxy'en. Hvis du går inn på west-system (ikke den norske) , kan det være Gudgeon Brothers selskapet heter? så kan du lese en test om hvordan innblanding av forskjellige stoffer påvirker styrke osv. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.